• Anonym (Nordk­orea)
    Wed 17 Jul 2019 03:08
    5139 visningar
    275 svar
    275
    5139

    Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!

    Sverige är på väg att bli Nordkorea eller nåt!

    Myndigheterna lägger sig mer och mer i medborgarnas vardagsliv och nu har de börjat förbjuda rökare att röka på fler ställen.

    Redan innan så har yttrandefriheten försämras.

  • Svar på tråden Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!
  • Fri 19 Jul 2019 20:36
    Dr Nail skrev 2019-07-19 19:37:21 följande:
    Cool beans. Fundera inte för hårt, inget av det här är allvar.

    Funderar inte på nått, utan försöker förstå vad du försöker säga.
    Men det ser ut som du inte försöker nått, utan bara skriver random ord på en rad utan någon som helst mening.


    Bra då vet jag(och alla andra) att du är irrelevant för tråden.


    hur många meter var det?
  • Anonym (A)
    Fri 19 Jul 2019 20:40
    Anonym (suck) skrev 2019-07-19 19:27:19 följande:
    En hel tråd med folk som beklagar sig och uttrycker sina åsikter - samtidigt som man påstår att allt censureras

    den bristande logiken..
    +1
  • Fri 19 Jul 2019 21:51
    klyban skrev 2019-07-19 20:36:04 följande:

    Funderar inte på nått, utan försöker förstå vad du försöker säga.

    Men det ser ut som du inte försöker nått, utan bara skriver random ord på en rad utan någon som helst mening.

    Bra då vet jag(och alla andra) att du är irrelevant för tråden.


    Gillar hur du talar för alla andra. Spelar ingen roll, ska sluta störa ditt liv nu ^^
  • Fri 19 Jul 2019 23:22
    Dr Nail skrev 2019-07-19 21:51:25 följande:
    Gillar hur du talar för alla andra. Spelar ingen roll, ska sluta störa ditt liv nu ^^

    Talar inte för någon, ställde bara frågor på vad du ville ha sagt.
    Dock inget du ville dela med dig av, bra nu vet vi!


    hur många meter var det?
  • Anonym (Louis­e)
    Sat 20 Jul 2019 00:18

    Läs tråden ?varför flygskam men inte barnskam? samt tråden ?vad ska man göra om en man kollar i en sekund på ens 13-åriga dotter??

    Det finns onekligen element inom både feminismen och miljörörelsen som har radikaliserats och blivit fascistoida/totalitära och det sprider sig, kanske pga sociala medier och att media trissar upp och polariserar själva.

    Högern hade redan en människofientlig inriktning så frågan är vad som då finns kvar och är humanistiskt.

    Kanske dom människor som inte är engagerade politiskt helt enkelt.

  • Anonym (.)
    Sat 20 Jul 2019 02:34
    Anonym (Gunnar) skrev 2019-07-19 17:39:33 följande:
    Visa mig på vilken punkt jag har fel i mitt senaste inlägg.

    Samt hur kommer det sig att henens böcker finns tillgängliga om staten censurerat dem?
    Det är ett tråkigt sätt att debattera att leta fel.

    Men visst, TS skriver att Sverige närmar sig Nordkorea vad gäller censur, och eftersom vissa typer av censur ökar i Sverige så går det att säga att han har rätt och att du har fel där, om du nu menar att han har fel, det är svårt att veta det.

    Du förstår inte vad censur är, vilket framgår av din fråga. 
  • Anonym (.)
    Sat 20 Jul 2019 02:36
    Överste Senap skrev 2019-07-19 17:44:29 följande:
    Han fattar inte. Eller vill ev inte fatta pga politisk övertygelse.
    Vilken är min politiska övertygelse? Vad röstar jag på?

    Vilken politiska övertygelse överensstämmer med starkare skydd för yttrandefriheten menar du?
  • Anonym (.)
    Sat 20 Jul 2019 02:44
    -1
    Anonym (Louise) skrev 2019-07-20 00:18:10 följande:

    Läs tråden ?varför flygskam men inte barnskam? samt tråden ?vad ska man göra om en man kollar i en sekund på ens 13-åriga dotter??

    Det finns onekligen element inom både feminismen och miljörörelsen som har radikaliserats och blivit fascistoida/totalitära och det sprider sig, kanske pga sociala medier och att media trissar upp och polariserar själva.

    Högern hade redan en människofientlig inriktning så frågan är vad som då finns kvar och är humanistiskt.

    Kanske dom människor som inte är engagerade politiskt helt enkelt.


    Jag tror du kan ha helt rätt här. Det är vanliga människor som inte hetsat upp sig debatten och som bara går till jobbet och tar hand om sina barn som är grundade i sin egen mänskliga tillvaro på ett naturligt sätt som är vår stora egentliga pool av humanistiska människor.

    Miljörörelse, migrationspolitik, feminism har alla skapat ett polariserat svart-vitt debattklimat där de hugger varandra på ren instinkt och "vet" saker om varandra som aldrig uttalats.

    Vi har kommit en plats där ett enkelt uttalade om ett starkare skydd för yttrandefrihet mycket väl kan kategorisera personen som gör det i en hel svärm av ideer som aldrig uttalats.

    Det återkomsten av en värld av dumhet vars like vi eventuellt inte skådat förut.

    Svårt att veta varför eftersom skolutbildning är mer omfattande än någonsin.

    Kanske sociala medier gör människor dummare, eller att kvinnor polariserat genom ett annat sätt att debattera och män sen kopierat kvinnorna.
  • Anonym (***)
    Sat 20 Jul 2019 12:49
    Anonym (.) skrev 2019-07-19 16:33:38 följande:
    Nu gör du dig dummare än du är.

    Hennes böcker plockades bort från hyllorna efter hennes famösa uttalanden i Tjeckisk TV. 

    Av den orsaken.

    Det finns väl en mängd privata tjänster som du helst inte önskar att du bara får tillgång till om du har rätt åsikt enligt det privata företaget.
    Du svarade aldrig på mina frågor. 

    Vilka bibliotek har tagit bort hennes böcker?

    Tycker du att staten ska bestämma vilka böcker privata bokhandlare säljer, oavsett anledning?

    Är du för diktatur?
  • Anonym (***)
    Sat 20 Jul 2019 12:56
    -1 +1
    Anonym (.) skrev 2019-07-20 02:34:51 följande:
    Det är ett tråkigt sätt att debattera att leta fel.

    Men visst, TS skriver att Sverige närmar sig Nordkorea vad gäller censur, och eftersom vissa typer av censur ökar i Sverige så går det att säga att han har rätt och att du har fel där, om du nu menar att han har fel, det är svårt att veta det.

    Du förstår inte vad censur är, vilket framgår av din fråga. 
    Hur kan det  vara censur om man kan både köpa och låna K J .s böcker i Sverige?

    Förklara, för jag förstår inte. förstår, ge en vettig förklaring till att det skulle vara censur.
Svar på tråden Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!