• Anonym (Nordk­orea)
    Wed 17 Jul 2019 03:08
    5279 visningar
    275 svar
    275
    5279

    Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!

    Sverige är på väg att bli Nordkorea eller nåt!

    Myndigheterna lägger sig mer och mer i medborgarnas vardagsliv och nu har de börjat förbjuda rökare att röka på fler ställen.

    Redan innan så har yttrandefriheten försämras.

  • Svar på tråden Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!
  • Anonym (.)
    Tue 23 Jul 2019 18:03
    klyban skrev 2019-07-23 17:21:26 följande:
    Nej!
    klyban skrev 2019-07-23 17:21:09 följande:
    Ingen censur existerar.
    klyban skrev 2019-07-23 17:21:09 följande:
    Ingen censur existerar.
    Jag använder samma definition av ordet som landets ledarskribenter, och med den definitionen så besvaras frågan automatiskt.

    Om ni två har en annan definition än den som används i svensk press och som gängse begrepp så får ni klargöra vad er egen speciella definition är så vi kan diskutera den.


  • Tue 23 Jul 2019 18:12
    Anonym (.) skrev 2019-07-23 18:03:34 följande:
    Jag använder samma definition av ordet som landets ledarskribenter, och med den definitionen så besvaras frågan automatiskt.

    Om ni två har en annan definition än den som används i svensk press och som gängse begrepp så får ni klargöra vad er egen speciella definition är så vi kan diskutera den.


    Jag kan köpa boken idag = ingen censur.
    hur många meter var det?
  • Tue 23 Jul 2019 18:19
    Anonym (.) skrev 2019-07-23 18:03:34 följande:

    Jag använder samma definition av ordet som landets ledarskribenter, och med den definitionen så besvaras frågan automatiskt.

    Om ni två har en annan definition än den som används i svensk press och som gängse begrepp så får ni klargöra vad er egen speciella definition är så vi kan diskutera den.


    Jag använder den som är definierad i SAOL.

    Det brukar vara den gängse källan.

    Du säger att du använder samma definition som vissa journalister men verkar ha noll koll på deras definition eftersom du inte kan beskriva den. Tyder inte på någon vidare bildning.
  • Anonym (.)
    Tue 23 Jul 2019 18:38
    klyban skrev 2019-07-23 18:12:03 följande:
    Jag kan köpa boken idag = ingen censur.
    Trodde nog det.

    Då har du en helt egen definition av det ordet.
  • Anonym (.)
    Tue 23 Jul 2019 18:43
    CarinaL26 skrev 2019-07-23 18:19:33 följande:
    Jag använder den som är definierad i SAOL.

    Det brukar vara den gängse källan.

    Du säger att du använder samma definition som vissa journalister men verkar ha noll koll på deras definition eftersom du inte kan beskriva den. Tyder inte på någon vidare bildning.
    Nej det gör du inte, då hade du samma definition som morgontidningarna.

    De anser det vara censur när bibliotek underlåter att ha Tinos böcker för utlåning på grund av det politiska innehållet i hans böcker. 

    I detta har de förstås helt rätt, det är censur.
  • Tue 23 Jul 2019 19:00
    Anonym (.) skrev 2019-07-23 18:38:23 följande:
    Trodde nog det.

    Då har du en helt egen definition av det ordet.

    Inte alls, då censuren inte finns pga den ÄR tillgänglig och ingen lag på att den inte får finnas till.
    Dock inser jag att du fallerar var gång och berätta vad google skulle vara till för.


    hur många meter var det?
  • Tue 23 Jul 2019 19:34
    Anonym (.) skrev 2019-07-23 18:43:35 följande:

    Nej det gör du inte, då hade du samma definition som morgontidningarna.

    De anser det vara censur när bibliotek underlåter att ha Tinos böcker för utlåning på grund av det politiska innehållet i hans böcker. 

    I detta har de förstås helt rätt, det är censur.


    Det är ointressant vad morgontidningarna har för definition, det är fortfarande SAOLs definition som gäller.

    GP är för övrigt ingen morgontidning utan hör till det jag kallar B-journalistik, om man ska vara snäll. Ivar är ute och cyklar men han vill gärna använda det ordet då det lägger politisk tyngd bakom artikeln.

    MEN, han syftar på 2(!) bibliotek. TVÅ!! Som dessutom har rätt att välja sitt sortiment hur de vill och det finns INGA politiska påtryckningar som ligger bakom.

    Du har fortfarande dessutom inte lyckats förklara hur Alice och Ivar definierar censur. Du går på deras ordval utan minsta kunskap om vad som får dem att använda det ordet. Du saknar därmed en viktig del i förmågan att tänka själv och inte bli nyttig idiot åt andra.
  • Anonym (.)
    Wed 24 Jul 2019 07:46
    klyban skrev 2019-07-23 19:00:49 följande:

    Inte alls, då censuren inte finns pga den ÄR tillgänglig och ingen lag på att den inte får finnas till.
    Dock inser jag att du fallerar var gång och berätta vad google skulle vara till för.


    Det är ju just att den inte är tillgänglig som är problemet, men nu kanske du äntligen förstår då.
  • Anonym (.)
    Wed 24 Jul 2019 07:49
    CarinaL26 skrev 2019-07-23 19:34:06 följande:
    Det är ointressant vad morgontidningarna har för definition, det är fortfarande SAOLs definition som gäller.

    GP är för övrigt ingen morgontidning utan hör till det jag kallar B-journalistik, om man ska vara snäll. Ivar är ute och cyklar men han vill gärna använda det ordet då det lägger politisk tyngd bakom artikeln.

    MEN, han syftar på 2(!) bibliotek. TVÅ!! Som dessutom har rätt att välja sitt sortiment hur de vill och det finns INGA politiska påtryckningar som ligger bakom.

    Du har fortfarande dessutom inte lyckats förklara hur Alice och Ivar definierar censur. Du går på deras ordval utan minsta kunskap om vad som får dem att använda det ordet. Du saknar därmed en viktig del i förmågan att tänka själv och inte bli nyttig idiot åt andra.
    Du slingar dig, men det här är ju solklart ett fall av censur när bibliotek vägrar ha en bok på grund av politiskt innehåll.
  • Wed 24 Jul 2019 08:43
    Anonym (.) skrev 2019-07-24 07:49:12 följande:

    Du slingar dig, men det här är ju solklart ett fall av censur när bibliotek vägrar ha en bok på grund av politiskt innehåll.


    Det finns bara en som slingrar sig och svarar glidande på frågor samt undviker vissa, och det är du. Och det verkar vi vara rätt många som är ense om.
Svar på tråden Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!