• Anonym (Nordk­orea)
    Wed 17 Jul 2019 03:08
    5164 visningar
    275 svar
    275
    5164

    Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!

    Sverige är på väg att bli Nordkorea eller nåt!

    Myndigheterna lägger sig mer och mer i medborgarnas vardagsliv och nu har de börjat förbjuda rökare att röka på fler ställen.

    Redan innan så har yttrandefriheten försämras.

  • Svar på tråden Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!
  • Anonym (.)
    Wed 31 Jul 2019 16:26
    klyban skrev 2019-07-31 14:59:54 följande:

    Dock är det en mcyket intressant fråga, det är som du tycker nu nått vi inte ska prata om.
    Men goggle var viktigt för dig, och detta är allt vi får av dig.
    Så d börjar vi fundera på varför vi skulle kolla i google, då tydligen fanns inget där vi skulle ha reda på visade det sig.

    Jag finner det intressant att du citerar mig och drar upp denna om och om igen, men vart är svaret som vi skulle se i google?
    Det väntar vi fortfarande på, undra varför.


    Och för er andra så är det ett faktum nu att ingen censur existerade, då vi aldrig fick reda på vad google skulle berätta för oss.


  • Wed 31 Jul 2019 16:35
    Anonym (.) skrev 2019-07-31 16:26:23 följande:

    Man kan tycka att detta vore ett enkelt svar vad google skulle ge.
    Men konstaterar ägd, då du har inget längre!


    hur många meter var det?
  • Anonym (.)
    Wed 31 Jul 2019 16:58
    klyban skrev 2019-07-31 16:35:43 följande:

    Man kan tycka att detta vore ett enkelt svar vad google skulle ge.
    Men konstaterar ägd, då du har inget längre!


  • Thu 1 Aug 2019 09:01
    Anonym (.) skrev 2019-07-31 16:58:15 följande:

    Man kan undra varför man försöker hävda censur, och sen inte klarar av att bevisa denna.
    Inte ens på något sätt, och jag som trodde vi skulle få läsa nått på google du hade.
    Men visade vara inget.


    hur många meter var det?
  • Thu 1 Aug 2019 09:14
    klyban skrev 2019-07-17 12:07:39 följande:

    Om det är baseras i rasism och inte i realism, så är det helt rätt.
    Så det är upp till dig och argumentera på ett icke rasistiskt sätt.


     


    Jag är själv kritisk mot invandring och invandrare, men tar aldrig steget till rasism.
    För det är samma sekund jag berättar för alla att jag inte har nått och säga, och det vill man ju inte.
    Varför vill du det?

    Det är enkelt att ha sina inlägg kvar, sluta prata annat om än sak, så löser det sig i stort och automatiskt.


    Det du kallar rasism är egentligen enbart begränsning i hur du får uttrycka dig. Dvs en yttrandefrihetsbegränsning. Andra människor ska bestämma vad du får säga och inte säga. Vilket egentligen är helt absurt.

    Rökning är en sak jag förstår att man begränsar. Det är cancerogent, orsakar mycket mycket lidande hos folk. Det belastar sjukvården enormt mycket, och utsätter tredje part för samma sak, människor som inte har med rökning att göra får rök på sig och in i lungorna om än i små mängder.


    Men det finns andra lagar till exempel sexköpslagen som är helt absurd. Två människor har inte rätt att förhandla fram vad de ska göra med varandra i ett rum. Nej då kommer ytterligare andra människor och ska bestämma vad dessa två ska och inte ska göra. Så om den ena vill massera den andra för pengar går det bra, så fort det rör sig om massera den andras kön då är det olagligt. Idioterna som bestämt lagen måste vilja ha massa sexuell frustration i samhället, brända bilar och våld, någon annan slutsats är orimlig.

  • Thu 1 Aug 2019 09:20
    Kramklubba skrev 2019-08-01 09:14:07 följande:

    Det du kallar rasism är egentligen enbart begränsning i hur du får uttrycka dig. Dvs en yttrandefrihetsbegränsning. Andra människor ska bestämma vad du får säga och inte säga. Vilket egentligen är helt absurt.

    Rökning är en sak jag förstår att man begränsar. Det är cancerogent, orsakar mycket mycket lidande hos folk. Det belastar sjukvården enormt mycket, och utsätter tredje part för samma sak, människor som inte har med rökning att göra får rök på sig och in i lungorna om än i små mängder.


    Men det finns andra lagar till exempel sexköpslagen som är helt absurd. Två människor har inte rätt att förhandla fram vad de ska göra med varandra i ett rum. Nej då kommer ytterligare andra människor och ska bestämma vad dessa två ska och inte ska göra. Så om den ena vill massera den andra för pengar går det bra, så fort det rör sig om massera den andras kön då är det olagligt. Idioterna som bestämt lagen måste vilja ha massa sexuell frustration i samhället, brända bilar och våld, någon annan slutsats är orimlig.


    Det finns en handling bakom rasism som är förkastlig.
    Det är därför man upprättat en del kring rasism för hindra den, men vad har den med censur att göra?

    Tycker också den sexlagen, tidelag, och annat är hur tokiga lagar som helst, fast än jag inte berörs ens närheten av någon av dom.


    hur många meter var det?
  • Anonym (.)
    Thu 1 Aug 2019 09:27
    klyban skrev 2019-08-01 09:01:44 följande:

    Man kan undra varför man försöker hävda censur, och sen inte klarar av att bevisa denna.
    Inte ens på något sätt, och jag som trodde vi skulle få läsa nått på google du hade.
    Men visade vara inget.


  • Anonym (.)
    Thu 1 Aug 2019 09:33
    Kramklubba skrev 2019-08-01 09:14:07 följande:

    Det du kallar rasism är egentligen enbart begränsning i hur du får uttrycka dig. Dvs en yttrandefrihetsbegränsning. Andra människor ska bestämma vad du får säga och inte säga. Vilket egentligen är helt absurt.

    Rökning är en sak jag förstår att man begränsar. Det är cancerogent, orsakar mycket mycket lidande hos folk. Det belastar sjukvården enormt mycket, och utsätter tredje part för samma sak, människor som inte har med rökning att göra får rök på sig och in i lungorna om än i små mängder.


    Men det finns andra lagar till exempel sexköpslagen som är helt absurd. Två människor har inte rätt att förhandla fram vad de ska göra med varandra i ett rum. Nej då kommer ytterligare andra människor och ska bestämma vad dessa två ska och inte ska göra. Så om den ena vill massera den andra för pengar går det bra, så fort det rör sig om massera den andras kön då är det olagligt. Idioterna som bestämt lagen måste vilja ha massa sexuell frustration i samhället, brända bilar och våld, någon annan slutsats är orimlig.


    Det här skrev misil.

    "Om jag ljuger om att en person är kriminell så är det förtal."

    Det här svarade klyban.

    "
    Det är klart och tydligt att du inte får förtala folk, varför inbillar du dig detta skulle vara okey för?"
  • Barbro­45
    Thu 1 Aug 2019 09:35

    Ingen av er som gör jämförelse med Nordkorea har aldrig varit där, har heller aldrig läst något om situationen där, har aldrig mött någon av de som lyckats ta sig ut. Det är alldeles uppenbart. Det är en skymf mot hela det nordkoreanska folket att jämföra situationen här med det helvete de måste uthärda varje dag.

  • Anonym (.)
    Thu 1 Aug 2019 09:40
    -1
    Barbro45 skrev 2019-08-01 09:35:55 följande:

    Ingen av er som gör jämförelse med Nordkorea har aldrig varit där, har heller aldrig läst något om situationen där, har aldrig mött någon av de som lyckats ta sig ut. Det är alldeles uppenbart. Det är en skymf mot hela det nordkoreanska folket att jämföra situationen här med det helvete de måste uthärda varje dag.


    Om du läser TS noggrannt en gång till så ser du att ingen sån egentlig jämförelse gjorts, det är en automatisk respons från din egen hjärna att anta det. 

    Flera i tråden har gjort samma misstag.
  • Thu 1 Aug 2019 10:13
    Anonym (.) skrev 2019-08-01 09:27:43 följande:

    Undrar varför google var så viktigt innan, och så oviktig för dig nu.
    Rätt lustigt hur någon trycker på google, och sen när vi vill ha svar i google som du ville vi skulle ta reda på.


    Så har vi inget, är inte det rätt lustigt för någon som så extrem påstod att censur fanns?
    Så står vi här med inget och vi har frågat dig så många ggr nu, men ALDRIG något svar.
    Det är så här man får reda på att google inte var till någon nytta, och varför du sa det ens vet ingen längre.


    hur många meter var det?
  • Thu 1 Aug 2019 10:17
    Anonym (.) skrev 2019-08-01 09:38:18 följande:
    Hon är skogstokig, jag försöker hålla henne upptagen med minimal ansträngning.

    On topic.

    Vi behöver starkare skydd för yttrandefriheten, ett liknande skydd som finns i USA är rätt väg att gå.

    Vi behöver också se över de nya informtationsplattformarna, för här kolliderar två olika principer för frihet.

    Rätten att få göra vad man vill med det man själv äger står mot den farliga koncentration av makt som uppstår när man kan avgöra val på marginalen när man har kontroll över information och hur den syns och sprids.

    Den som säger starkare skydd mot yttrandefriheten, brukar ofta vara de som vill begränsa den.
    Och som högerextrem du är, så vet vi alla vart den barkar och hur man ska tysta fakta.


    Sen bara på hur du hanterar censur och hur otroligt tokigt den blev.

    Saken är att vi har en mycekt omfattande yttrandefrihet, men ditt problem är att du vill ha in alternativ fakta(alternativ fakta är samma som helt felaktig fakta oftast, men helt garanterat stora fel i faktan).
    Saken är att vi i Sverige kräver fakta i diskussioner, och det är den du vill begränsa, fast bara för de som inte håller med dig.


    hur många meter var det?
  • Thu 1 Aug 2019 10:18
    Anonym (.) skrev 2019-08-01 09:40:51 följande:
    Om du läser TS noggrannt en gång till så ser du att ingen sån egentlig jämförelse gjorts, det är en automatisk respons från din egen hjärna att anta det. 

    Flera i tråden har gjort samma misstag.

    Saken är att vi inte ens är i närheten av Nordkorea, så blir en falsk analogi i att ha med Nordkorea.


    För +1 miljoner i läger berättar nått helt annat, och är icke applicerbart på Sverige, och just för Nordkorea är så satans omfattande diktatur och fascism.


    hur många meter var det?
  • Thu 1 Aug 2019 11:07
    Anonym (.) skrev 2019-08-01 09:38:18 följande:
    Hon är skogstokig, jag försöker hålla henne upptagen med minimal ansträngning.

    On topic.

    Vi behöver starkare skydd för yttrandefriheten, ett liknande skydd som finns i USA är rätt väg att gå.

    Vi behöver också se över de nya informtationsplattformarna, för här kolliderar två olika principer för frihet.

    Rätten att få göra vad man vill med det man själv äger står mot den farliga koncentration av makt som uppstår när man kan avgöra val på marginalen när man har kontroll över information och hur den syns och sprids.
    Äntligen någon med hjärna som har IQ över 100 som kommenterar.

    Det blir väldigt jobbigt debattera med människor som har IQ närmare sin skostorlek.

    Jag håller med allt du skriver hittills.
  • Thu 1 Aug 2019 11:52
    Anonym (.) skrev 2019-08-01 09:40:51 följande:
    Om du läser TS noggrannt en gång till så ser du att ingen sån egentlig jämförelse gjorts, det är en automatisk respons från din egen hjärna att anta det. 

    Flera i tråden har gjort samma misstag.
    Om du läser TS noggrant så ser du att hen jämför Sverige med Nordkorea antagligen för att hen inte tänkt till, men jämför ändå Sverige med Nordkorea både i rubriken och i fritexten. Alltså två gånger.

    Det måste är en automatisk respons från din hjärna att utelämna Nordkorea två gånger när du tolkar vad det står. Ingen i tråden har gjort samma misstag
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!