• Wed 17 Jul 2019 07:36
    2038 visningar
    76 svar
    -1
    76
    2038

    Babyshowers vara/icke vara

    En vän till mig ska få en liten baby i oktober. Nu ska vi vänner dra ihop en babyshower för vi gillar hela iden och vill gärna göra det, även blivande mamman har hintat om att hon vill ha en.

    MEN..... några få har sagt att dom inte vill fira "ifall nåt händer".....

    Visst, jag förstår tanken... men även OM nåt händer, så är väl paret föräldrar ändå?

    Varför kan man inte fira det....?

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Babyshowers vara/icke vara
  • Anonym (Konst­igt)
    Wed 17 Jul 2019 07:50
    #1

    Rent krasst så kan du inte vara förälder om det inte kommer ut ett barn.

  • Wed 17 Jul 2019 08:17
    #2

    Jag är emot. När mitt första barn föddes var detta fortfarande ett amerikanskt fenomen och förekom inte här.
    Jag ville absolut inte fira en bebis som inte ens var född, även om det i 99% av fallen går bra.
    Sen blev jag gravid igen 2016 och då överraskade syskon + vänner med en babyshower för mig och bebisen. Det var såklart jättemysigt men det fina var inte presenterna och pyntet utan just att samlas kvinnor i alla åldrar och umgås. Och det kunde vi lika gärna gjort någon månad efter att bebisen fötts tänker jag.
    Där kan man snacka kvinnokraft, och att man kan ha behov av stöd, att prata, tänka på annat en stund och bli lite firad.
    Det hade jag tyckt varit en bättre ide.

  • Ess
    Wed 17 Jul 2019 08:18
    #3
    -1 +2

    Jag tycker det är ren idioti att ge presenter och fira något som inte finns.
    Om något händer, sparar dom presenterna då och ger tillbaks dem så att man kan ge dem igen till nästa graviditet?

    Så min åsikt är: Ta bort skitet!

  • Anonym (Känsl­an)
    Wed 17 Jul 2019 09:21
    #4

    Nästintill alla mina vänner som blir gravida / har vart gravida har velat ha eller vill ha en babyshower. Tanken är ju att det är för att fira ankomsten av de blivande barnet men idag tycker jag bara att det är sådan hype och sådan tävling om vem som får den finaste babyshowern, vem som får flest vänner på sin babyshower, ven som får den finaste blöjtårtan och vem som lägger upp de finaste instagramkorten.

    Tycker det bara är en status symbol för mamman som vill bli firad och vissa blir faktist sura när dom tror att dom inte ska få någon. Då tänker man bara : men anordna ett fika tillfälle själv då om det ändå är för att fira ditt egna barns blivande ankomst.

    Jag är gravid för 3e gången och har ratat babyshowers. Jag har vart tydlig med att jag inte vill ha någon babyshower.

    Däremot har jag bjudit över kompisar då och då för att träffa mitt nyblivna barn.

    Jag har då bjudit mina vänner / min vän på fika och en lugn första träff med mitt nyblivna barn utan en massa glitter och pompa och ståt för nån som inte ens vet att denne blir firad

  • Anonym (Mia)
    Wed 17 Jul 2019 09:24
    #5
    -1 +1
    Anonym (Känslan) skrev 2019-07-17 09:21:06 följande:

    Nästintill alla mina vänner som blir gravida / har vart gravida har velat ha eller vill ha en babyshower. Tanken är ju att det är för att fira ankomsten av de blivande barnet men idag tycker jag bara att det är sådan hype och sådan tävling om vem som får den finaste babyshowern, vem som får flest vänner på sin babyshower, ven som får den finaste blöjtårtan och vem som lägger upp de finaste instagramkorten.

    Tycker det bara är en status symbol för mamman som vill bli firad och vissa blir faktist sura när dom tror att dom inte ska få någon. Då tänker man bara : men anordna ett fika tillfälle själv då om det ändå är för att fira ditt egna barns blivande ankomst.

    Jag är gravid för 3e gången och har ratat babyshowers. Jag har vart tydlig med att jag inte vill ha någon babyshower.

    Däremot har jag bjudit över kompisar då och då för att träffa mitt nyblivna barn.

    Jag har då bjudit mina vänner / min vän på fika och en lugn första träff med mitt nyblivna barn utan en massa glitter och pompa och ståt för nån som inte ens vet att denne blir firad


    Blöjtårtan???!!!???

    Åh vad jag är glad att jag fick mina barn innan det här tramset blev trendigt.
  • Ess
    Wed 17 Jul 2019 09:52
    #6
    -1 +1
    Anonym (Mia) skrev 2019-07-17 09:24:00 följande:

    Blöjtårtan???!!!???

    Åh vad jag är glad att jag fick mina barn innan det här tramset blev trendigt.


    Samma här, idiotin vet inga gränser....
  • Anonym (Sara)
    Wed 17 Jul 2019 10:12
    #7
    +1

    Det viktigaste är vad de blivande föräldrarna tycker. Om de tycker att det är en rolig grej kan nan väl ha det även om nan själv inte skulle vilja eller är vidskeplig. Men det är viktigt att kolla med föräldrarna först eftersom folk har väldigt olija åsikter om detta.

  • Wed 17 Jul 2019 13:52
    #8
    -1 +2
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-07-17 07:50:47 följande:
    Rent krasst så kan du inte vara förälder om det inte kommer ut ett barn.
    Även om barnet är dött när det föds så är du väl en förälder, eller hur? Iallafall i min mening.
  • sextio­talist
    Wed 17 Jul 2019 13:57
    #9
    Anonym (Mia) skrev 2019-07-17 09:24:00 följande:

    Blöjtårtan???!!!???

    Åh vad jag är glad att jag fick mina barn innan det här tramset blev trendigt.


    Instämmer. Jag är så nöjd att dessa amerikanska påhittigheter inte hade kommit då
  • Anonym (Konst­igt)
    Wed 17 Jul 2019 14:58
    #10
    Långbenopluto skrev 2019-07-17 13:52:12 följande:
    Även om barnet är dött när det föds så är du väl en förälder, eller hur? Iallafall i min mening.
    Det har jag inte bestridit. Jag skrev, och jag citerar:
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-07-17 07:50:47 följande:

    Rent krasst så kan du inte vara förälder om det inte kommer ut ett barn.




Svar på tråden Babyshowers vara/icke vara