• Anonym (Xa)
    Wed 17 Jul 2019 08:59
    646 visningar
    28 svar
    28
    646

    Killen ljög om sin stelisering

    Hej! Jag är en tjej på snart 40. Har blivit tillsammans med en bra och snäll kille. Han är nästan 50år. Och vi har haft sex och innan vi diskuterade den saken. Att jag skulle skaffa p-piller så behövdes det inte sa han för han sa att han är steliserad(stavas?) men nu har det gått ett tag sen vi träffades och jag tror att jag är gravid. Nu till frågan. Hur gör jag nu? Han ljög för mig och jag är så ledsen och besviken. Han vet inte om att jag förhoppningsvis är det. Ska jag berätta eller bara dumpa han? Jag är så besviken????

  • Svar på tråden Killen ljög om sin stelisering
  • Wed 17 Jul 2019 10:49
    #11
    +2

    Innan du drar på för stora växlar ska du väl kolla om du faktiskt är gravid eller inte.

    Om du är konstaterat gravid så betyder inte det nödvändigtvis att mannen har ljugit, inte ens en sterilisering är 100% säker. Prata med karln istället för att gå igång på alla cylindrar.

    Om man absolut inte vill riskera graviditet så får man låta bli att ha sex. Allt annat är kalkylerade risktaganden. Även om båda parter är steriliserade, kvinnan går på p-piller och har koppar-spiral, och paret använder kondom  och pessar och spermicider, så kan det bli en graviditet. Grundregeln är att ingen p-metod är 100% säker.

  • Wed 17 Jul 2019 10:56
    #12
    sextiotalist skrev 2019-07-17 09:37:52 följande:

    Nu vet varken du eller jag hur och när denna man gjort sin sterilisering, så att man gör så idag, innebär inte att denna man har ljugit. Han kanske inte ens gjort den i Sverige, kanske gjort den för 20 år sedan.


    Svensk sjukvård gjorde så för 15 år sedan, och avråder starkt från sterilisering på män under 40
  • Anonym (S)
    Wed 17 Jul 2019 11:32
    #13

    Förhoppningsvis? Vad är problemet om du vill vara gravid?


     


    Men ta inte ut en massa i förskott heller förrän det är konfirmerat att du är gravid.

  • Anonym (A)
    Wed 17 Jul 2019 16:11
    #14
    Anonym (Stina) skrev 2019-07-17 10:45:52 följande:
    Först och främst ska du väl vänta tills du tagit ett test och VET att du är gravid? Tror att det är en dålig idé att redan nu anklaga honom för att ha ljugit, dumpa och sen visar det sig att du inte ens är preggers.
    Håller med
  • Anonym (Xa) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 21:15
    #15

    Nu har den här killen hört av sig igen vid några tillfällen. Då jag sa att jag vill inte ha med honom att göra. Sist var i februari o han var säker att jag var gravid. Och det blev jag inte. Och förklarat för honom att jag inte är det 1000ggr. Sen blev det tyst och då tänkte jag att han äntligen slutat höra av sig. Men nu har fick jag ett sms från honom igen. Och då påstår han att han sett mig höggravid. Och varför jag inte berättar nåt. Och då skrev jag samma sak. Hur ska jag göra? Han verkar inte ge upp. Han tror jag är gravid och när jag skrev låt mig va så skrev han: vi får väl se! Snälla vad ska jag göra?

  • Anonym (M)
    Fri 3 Apr 2020 21:22
    #16
    Anonym (Xa) skrev 2020-04-03 21:15:31 följande:

    Nu har den här killen hört av sig igen vid några tillfällen. Då jag sa att jag vill inte ha med honom att göra. Sist var i februari o han var säker att jag var gravid. Och det blev jag inte. Och förklarat för honom att jag inte är det 1000ggr. Sen blev det tyst och då tänkte jag att han äntligen slutat höra av sig. Men nu har fick jag ett sms från honom igen. Och då påstår han att han sett mig höggravid. Och varför jag inte berättar nåt. Och då skrev jag samma sak. Hur ska jag göra? Han verkar inte ge upp. Han tror jag är gravid och när jag skrev låt mig va så skrev han: vi får väl se! Snälla vad ska jag göra?


    Du blev gravid då eller vad? Och ni gjorde slut?
  • Anonym (ooo)
    Fri 3 Apr 2020 21:25
    #17
    Anonym (Xa) skrev 2020-04-03 21:15:31 följande:

    Nu har den här killen hört av sig igen vid några tillfällen. Då jag sa att jag vill inte ha med honom att göra. Sist var i februari o han var säker att jag var gravid. Och det blev jag inte. Och förklarat för honom att jag inte är det 1000ggr. Sen blev det tyst och då tänkte jag att han äntligen slutat höra av sig. Men nu har fick jag ett sms från honom igen. Och då påstår han att han sett mig höggravid. Och varför jag inte berättar nåt. Och då skrev jag samma sak. Hur ska jag göra? Han verkar inte ge upp. Han tror jag är gravid och när jag skrev låt mig va så skrev han: vi får väl se! Snälla vad ska jag göra?


    Du svarar: Nä, jag är bara tjock!
  • Anonym (Xa) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 21:32
    #18

    Jag dumpade honom. Nej jag skrev bara att jag inte e gravid. Men kanske ska skriva att jag blivit tjock. Men han har inte sett mig på 2 veckor då jag är hemma o varit sjuk

  • Anonym (N)
    Fri 3 Apr 2020 21:34
    #19
    Anonym (Xa) skrev 2020-04-03 21:15:31 följande:

    Nu har den här killen hört av sig igen vid några tillfällen. Då jag sa att jag vill inte ha med honom att göra. Sist var i februari o han var säker att jag var gravid. Och det blev jag inte. Och förklarat för honom att jag inte är det 1000ggr. Sen blev det tyst och då tänkte jag att han äntligen slutat höra av sig. Men nu har fick jag ett sms från honom igen. Och då påstår han att han sett mig höggravid. Och varför jag inte berättar nåt. Och då skrev jag samma sak. Hur ska jag göra? Han verkar inte ge upp. Han tror jag är gravid och när jag skrev låt mig va så skrev han: vi får väl se! Snälla vad ska jag göra?


    Så han erkände?
  • Anonym (Anony­m 666)
    Fri 3 Apr 2020 21:44
    #20
    Anonym (Xa) skrev 2020-04-03 21:15:31 följande:

    Nu har den här killen hört av sig igen vid några tillfällen. Då jag sa att jag vill inte ha med honom att göra. Sist var i februari o han var säker att jag var gravid. Och det blev jag inte. Och förklarat för honom att jag inte är det 1000ggr. Sen blev det tyst och då tänkte jag att han äntligen slutat höra av sig. Men nu har fick jag ett sms från honom igen. Och då påstår han att han sett mig höggravid. Och varför jag inte berättar nåt. Och då skrev jag samma sak. Hur ska jag göra? Han verkar inte ge upp. Han tror jag är gravid och när jag skrev låt mig va så skrev han: vi får väl se! Snälla vad ska jag göra?


    Han låter ju knäpp!! Du får hota med polisanmälan om han inte lämnar dig ifred.
  • Anonym (Xa) Trådstartaren
    Wed 8 Apr 2020 16:09
    #21

    Blir så trött. Nu påstår han att han har varit på mitt jobb och skvallrat. Vilket han inte gjort. Han frågar mig varför jag inte vågar erkänna att jag är gravid. Jag är inte gravid och han vägrar tro mig. Han skriver varje dag om varför jag inte våga erkänna. Hallå jag är inte gravid. Tycker ni att jag ska göra en polisanmälan?

  • GGN
    Wed 8 Apr 2020 19:31
    #23
    Anonym (Xa) skrev 2020-04-08 16:09:37 följande:

    Blir så trött. Nu påstår han att han har varit på mitt jobb och skvallrat. Vilket han inte gjort. Han frågar mig varför jag inte vågar erkänna att jag är gravid. Jag är inte gravid och han vägrar tro mig. Han skriver varje dag om varför jag inte våga erkänna. Hallå jag är inte gravid. Tycker ni att jag ska göra en polisanmälan?


    Polisanmäl för ofredande.
  • Anonym (Q)
    Wed 8 Apr 2020 19:32
    #24
    Anonym (Xa) skrev 2020-04-08 16:09:37 följande:

    Blir så trött. Nu påstår han att han har varit på mitt jobb och skvallrat. Vilket han inte gjort. Han frågar mig varför jag inte vågar erkänna att jag är gravid. Jag är inte gravid och han vägrar tro mig. Han skriver varje dag om varför jag inte våga erkänna. Hallå jag är inte gravid. Tycker ni att jag ska göra en polisanmälan?


    Googla en bild på ett negativt gravtest och skicka till honom tillsammans med ett meddelande om att du nu kommer att blocka honom och aldrig mer vill höra av honom.
  • Anonym (Stiin­a)
    Wed 8 Apr 2020 23:53
    #25
    +1
    Anonym (Xa) skrev 2020-04-03 21:32:45 följande:

    Jag dumpade honom. Nej jag skrev bara att jag inte e gravid. Men kanske ska skriva att jag blivit tjock. Men han har inte sett mig på 2 veckor då jag är hemma o varit sjuk


    Fniss.

    Så du skulle blivit gravid i juli förra året, han såg dig för två veckor sen och han är inte säker på om du är gravid eller ej? Han tror du mörkar att du är gravid? Barnet borde i princip hänga ut mellan benen på dig vid det här laget - så om inte annat lär han väl märka att det faktiskt inte kommer något barn.

    Låter väldigt trovärdigt detta. En väldigt trovärdig tråd från en typisk 40-åring kvinna med en typisk 50-årig man.

    TS du får nog börja titta på tv-serier om medelålders eller nåt om du vill trolla. Det du beskriver är tonåringars beteende.
  • Anonym (eh)
    Thu 9 Apr 2020 01:17
    #26
    Anonym (Stiina) skrev 2020-04-08 23:53:31 följande:
    Fniss.

    Så du skulle blivit gravid i juli förra året, han såg dig för två veckor sen och han är inte säker på om du är gravid eller ej? Han tror du mörkar att du är gravid? Barnet borde i princip hänga ut mellan benen på dig vid det här laget - så om inte annat lär han väl märka att det faktiskt inte kommer något barn.

    Låter väldigt trovärdigt detta. En väldigt trovärdig tråd från en typisk 40-åring kvinna med en typisk 50-årig man.

    TS du får nog börja titta på tv-serier om medelålders eller nåt om du vill trolla. Det du beskriver är tonåringars beteende.
    Att fler inte reagerat på språket och beteendet... Jag trodde ärligt talat att det var en 16-åring som skrev baserat på hur alla texter är skrivna, så det är ett dåligt försök till att trolla eller så handlar det om två svagbegåvade personer. 
  • Anonym (Punkt­)
    Thu 9 Apr 2020 06:11
    #27

    Nu gissar jag lite här men kan det vara så att svenska inte är ditt modersmål? (Ditt nick "xa" tyder på att du är långt borta.)

    Du har alltså träffat en man som du trodde var underbar och som sa sig vara steriliserad. Sen trodde du att du blivit gravid vilket du inte ville bli och därefter gjorde du slut med killen då han inte var underbar alls.

    Nu stalkar han dig alltså. Om han följer efter dig trots att du har bett honom att lämna dig ifred ska du göra en polisanmälan.

    Blocka honom överallt och se till att dina vänner förstår att du inte vill ha med honom att göra. Vik dig inte för hans närmande utan håll en rak linje. Tveka inte att ringa polisen om och om igen om han fortsätter att förfölja dig. Spara alla eventuella brev eller saker han skickar och dokumentera alla gånger du märker att han förföljer dig.

  • Anonym (Tjej3­0)
    Thu 9 Apr 2020 20:34
    #28
    BurningDiamond skrev 2019-07-17 10:49:58 följande:

    Om man absolut inte vill riskera graviditet så får man låta bli att ha sex. Allt annat är kalkylerade risktaganden. Även om båda parter är steriliserade, kvinnan går på p-piller och har koppar-spiral, och paret använder kondom  och pessar och spermicider, så kan det bli en graviditet. Grundregeln är att ingen p-metod är 100% säker.


    I mitt fall stämmer det dock inte ;) Jag är verkligen 100%steril med den killen jag ligger med. Han är steriliserad till att börja med. Jag har dessutom plockat bort både äggledare, livmoder och livmodertapp. Så det är HELT omöjligt hos oss, haha.
  • Anonym (Xa) Trådstartaren
    Fri 10 Apr 2020 08:14
    #29

    Nu har jag anmält honom för ofredande. Fick nog igår då han påstår igen att han pratat med ytterligare 2 personer från mitt jobb om att jag är gravid. Han skrev sms till mig som tex hoppas jag får vara med när barnet föds, varför jag inte våga berätta att jag är gravid m.m

    Han är helt besatt av att jag är gravid. Han är helt sjuk i huvudet

Svar på tråden Killen ljög om sin stelisering