• LLW
    Thu 18 Jul 2019 19:38
    48479 visningar
    2169 svar
    +1
    2169
    48479

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Fri 19 Jul 2019 13:10
    #1

    Hej hej. Blir ju ett nytt försök för oss också i höst. Har ett läkarbesök i augusti och hoppas att vi får starta på en gång när mensen kommer. Kommer nog att dröja till början av september dock. Har alltid haft en känslig cykel och den blev helt ur spel efter förra behandlingen. Är på dag 38 idag, misstänker att jag hade äl dag 31. Nästan två veckor senare än vanligt..

    Kul att följas igen, den här gången är det vår tur! :)

  • LLW
    Sat 20 Jul 2019 18:31
    #2
    Ölandstoka skrev 2019-07-19 13:10:55 följande:

    Hej hej. Blir ju ett nytt försök för oss också i höst. Har ett läkarbesök i augusti och hoppas att vi får starta på en gång när mensen kommer. Kommer nog att dröja till början av september dock. Har alltid haft en känslig cykel och den blev helt ur spel efter förra behandlingen. Är på dag 38 idag, misstänker att jag hade äl dag 31. Nästan två veckor senare än vanligt..

    Kul att följas igen, den här gången är det vår tur! :)


    Hej! Då följs vi på vägen mot plus igen :) det blir andra behandlingen för er va?

    Åh vad jobbigt att cykeln blivit så konstig! Tog du ÄL tester denna månad? Vet hur irriterande det är när man vanligtvis brukar ha regelbundet. Jag är så tacksam för att min cykel kommit igång hyfsat så pass snart efter missfallet. Gjorde medicinsk abort för två veckor sen, blödde i 10 dagar och hade ägglossning igår. Så denna cykel blir ca 26 dagar.

    Vi hoppas på att kunna börja i slutet på augusti! Ska ringa kliniken direkt när de öppnar så vi kan boka tid för första mötet! Känns konstigt att inte gå tillbaka till rmc men nu är ju landstingsförsöken slut..
  • Mon 22 Jul 2019 00:17
    #3

    Jag kanske hänger på i denna tråden också :) För den som inte vet ska vi göra vår andra ivf i höst. Vi började vår första i januari, privat i Falun, med sammanlagt fyra embryoåterföringar. Fick en kemisk graviditet. Nu ska vi börja via landstinget på Akademiska i Uppsala via fertilitetsmottagningen i Västerås. Har sedan tidigare varit med om ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Lycka till alla!


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Mon 22 Jul 2019 09:49
    #4

    Hej,

    Jag hänger på här också. Vi har gjort 1 IVF med sammanlagt fyra embryoåterföringar. Sen har vi gjort äggplock för vår andra ivf nu i maj, det blev totalfrys då så vi planerar att sätta in vår första blasto därifrån när dom öppnar igen, vilket blir min nästa cykel :)

    LLW: Jag läste nu att du hade fått ett missfall efter förra återföringen, är så ledsen för din skull. Hoppas det lyckas bättre i Falun (för det är där vi ska gå nu väl?) :)


    Insta: Ivfskafunka
  • Mon 22 Jul 2019 10:03
    #5
    LLW skrev 2019-07-20 18:31:32 följande:

    Hej! Då följs vi på vägen mot plus igen :) det blir andra behandlingen för er va?

    Åh vad jobbigt att cykeln blivit så konstig! Tog du ÄL tester denna månad? Vet hur irriterande det är när man vanligtvis brukar ha regelbundet. Jag är så tacksam för att min cykel kommit igång hyfsat så pass snart efter missfallet. Gjorde medicinsk abort för två veckor sen, blödde i 10 dagar och hade ägglossning igår. Så denna cykel blir ca 26 dagar.

    Vi hoppas på att kunna börja i slutet på augusti! Ska ringa kliniken direkt när de öppnar så vi kan boka tid för första mötet! Känns konstigt att inte gå tillbaka till rmc men nu är ju landstingsförsöken slut..


    Det stämmer, blir andra ivf nu men första via landstinget så det blir nog en hel del nytt.

    Jag tempade ett tag men blev så stressad när inget hände så jag gav upp. Äl-tester använder jag nästan aldrig. Är alltid oregelbunden men den här cykeln är bara för mycket. Är på dag 41 nu och har faktiskt fått spottings så snart kanske det blir mens. Är ganska säker att det inte blev någon äl iaf, märker alltid av det i brösten annars.

    Hur går det för dig (och er andra också), kan ni njuta av sommaren ändå? Det går oftast bra för mig men det kommer dåliga dagar titt som tätt när jag blir påmind.
  • Mon 22 Jul 2019 10:05
    #6
    Loviisa89 skrev 2019-07-22 09:49:51 följande:

    Hej,

    Jag hänger på här också. Vi har gjort 1 IVF med sammanlagt fyra embryoåterföringar. Sen har vi gjort äggplock för vår andra ivf nu i maj, det blev totalfrys då så vi planerar att sätta in vår första blasto därifrån när dom öppnar igen, vilket blir min nästa cykel :)

    LLW: Jag läste nu att du hade fått ett missfall efter förra återföringen, är så ledsen för din skull. Hoppas det lyckas bättre i Falun (för det är där vi ska gå nu väl?) :)


    Jobbigt att vänta men skönt att veta att.det är en återföring som kommer på en gång efter sommaren :) Hur många har ni i frysen?
  • Mon 22 Jul 2019 10:22
    #7

    Hej alla ni eldsjälar som är så fantastiskt starka.
    Jag hoppar gärna in i den här tråden eftersom jag och sambon med största sannolikhet kommer att få en remiss till IVF i augusti.

    Vi har försökt i över ett år. Efter utredning via landstinget konstaterades att min sambos spermier är slöa och få till antal. Läkaren vill att han ska lämna ett nytt spermatest i augusti och om det är dåligt --> IVF.

    Jag har varit sorgsen så länge nu så det känns skönt att kunna dela tankar här med er. Sambon är jättefin att prata med, men ibland behöver man bara höra saker från en annan KVINNA som verkligen förstår hur jävla tomt det känns i livmodern.

    Kram till er.

  • Mon 22 Jul 2019 10:24
    #8

    Hoppar oxå in här! Känner igen er alla. Började första ivf förra september. En färsk insättning i oktober och en fryst i december. Inga plus. Ska testa exakt samma dosering nu i augusti. Har ätit folsyra och q10 ett tag. Funderar på albyl minor efter insättning denna gång. Tyvärr är jag extremt skeptisk till att vi nånsin kommer att lycka via ivf. Ska tillägga att vi är oförklarligt barnlösa och på papperet felfria. Heja oss <3


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • zey
    Mon 22 Jul 2019 10:43
    #9

    Hej! Hoppar in här jag med!

    Gjorde vår första IVF i maj och blev gravida, tyvärr slutade det i ett tidigt missfall i vecka 5 (har aldrig känt mig så knäckt som då)...

    Vi har 4 blastosar i frysen och ska köra FET nu i augusti. Väntar på att mensen ska starta så vi kan börja med tabletter och allt!

  • Mon 22 Jul 2019 11:21
    #10
    zey skrev 2019-07-22 10:43:47 följande:

    Hej! Hoppar in här jag med!

    Gjorde vår första IVF i maj och blev gravida, tyvärr slutade det i ett tidigt missfall i vecka 5 (har aldrig känt mig så knäckt som då)...

    Vi har 4 blastosar i frysen och ska köra FET nu i augusti. Väntar på att mensen ska starta så vi kan börja med tabletter och allt!


    Jag har aldrig varit gravid och kan inte tänka mig hur fruktansvärt det måste vara med missfall. Men det kanske känns bra att veta att man kan bli gravid iaf?

    Skönt med lite i frysen iaf.

    Det är ett hemskt öde men samtidigt skönt att följas åt :)
Svar på tråden IVF hösten 2019