• Sat 20 Jul 2019 14:26
    1103 visningar
    7 svar
    7
    1103

    insemtion i danmark

    jag kommer att göra mitt första försök i danmark  på sellmers i sep

    men nu har svårt att hitta en gynekolog här i Stockholm
    jag var hos en som skrev ut recept Men då var tvungen att betala  2000 kr för enbart recept och hon fick inge ge mig någon  medicin  bedömning.

    jag kommer att  gå på gonal F och samt ta en ägglossningspruta som ska  tas 24 timmar innan,

    har ring runt till flera gyn och alla tar 1500-2000 pga att dom får inte betalt  via landstinget om ska göra behandling utomlands och dom får Inte ge råd är lite vilsen  ska betala denna summa men ändå inte få veta när det är dax för mig att åka ner 
    .
    kan ta ägglossningstestar för se när blir utslag   med risk för överstimulering  så har någon ett tips på en bra gyn  som kan göra ul 


    mamma till viktor
  • Svar på tråden insemtion i danmark
  • Anonym (08)
    Mon 22 Jul 2019 21:18
    #1

    Hej!
    Behöver du hjälp nu mitt i sommaren kan det vara lite svårt då många är på semester. 
    Men kolla med Hornstulls gynmottagning, ligger på Hornsgatan 170, där gick jag förra sommaren och mätte mina äggblåsor när allt annat var stängt. (Tog 1100kr)

    Om det inte är akut just nu så kan du ringa Eva Svanborgs gynmottagning, det ligger i Solna och hon är tillbaka från semstern någon gång v. 33 tror jag, de brukar säga på telefonsvararen när de öppnar igen och då kan man boka tid på vården.se.

    Ett tredje förslag som jag inte vet öppettiderna på är drop-in på röntgen på Sofiahemmet, där kan man mäta äggblåsorna för 750 kr, men de skriver inte ut medicin eller dyl. Tel 08-4062300, ring och kolla öppettider. Man behöver ingen remiss.
    Hoppas du hittar nån som kan hjälpa dig!

  • Anonym (08)
    Mon 22 Jul 2019 21:19
    #2

    Ok, såg nu att du skrivit i september, så då kanske du hinner få hjälp att mäta äggblåsorna innan dess. 

  • Tue 23 Jul 2019 14:57
    #3

    Hur har det gått? Fått hjälp på Hornstulls gynmottagning inför ÄD utomlands. Bara gjort VUL där men dom kan säkert hjälpa med recept. Bor du i Sthlm? Har ev en orvitrelle i kylen från vårt sista Ivf försök? Ska jag kolla? Kylvara dock så då måste du nog hämta den.

  • Wed 24 Jul 2019 18:23
    #4

    jag har redan fått recept så det biten är ordnat

    ska kolla med sofiahemmnet   är inte akut då jag ska börja vid nästa Mens i slutet av aug  då jag brukar få min mens så vill man ju ha ett Ul runt dag 10-11 för se ut det ser.


    mamma till viktor
  • Anonym (Fel att göra det)
    Wed 24 Jul 2019 18:52
    #5
    -1

    Det är fel att göra det anser jag

    1. Barnets bästa

    2. Pappan har inget ansvar för barnet

    3. Du köper sperma ifrån någon som kan vara helt klart fattig och gör det för att få pengar.

    Du köper en människans kropp för att få sperma.

    Kan du inte få en man eller få sperma ifrån någon man?

  • Wed 24 Jun 2020 01:10
    #6

    Förstår inte varför det är så fel, det kan finnas mängder av anledningar att man har svårt att få en relation med en man att fungera. Om man passerat 35 och man vill ha barn så är det rimligt att man vill donera sperma innan det är försent. Sen om man väljer AI eller NI är bara en smak sak beroende. Har själv donerat sperma och aldrig ångrat det. 

Svar på tråden insemtion i danmark