• Anonym (Six)
    Mon 22 Jul 2019 13:57
    36792 visningar
    141 svar
    141
    36792

    Vad gjorde att du tappade intresse för sex med din partner?

    Eftersom det kommer så många trådar om par där den ena inte vill ha sex längre, och medföljande diskussion ang det, så tänkte jag istället låta var och en berätta varför de slutade ha sex.

    För min egen del berodde det på att jag sakta tappade attraktionen för mitt ex. Jag slutade med p-piller men det blev inte bättre, jag sökte hjälp hos gynekolog och läkare men de hittade inga fel. Psykologen kom ingen vart. Att vi, han och jag, pratade om det hjälpte inte. Det blev värre. Det kändes som ett påhopp varje gång. Tjat! Han ville ha bekräftelse och belöning om han gjort något för mig. Det slutade med att jag distanserade mig mer och mer. Jag engagerade mig mer i familjen och hemmet. Skaffade mig nya intressen, och skyllde på alla tänkbara orsaker jag kunde skylla på. Försökte få barnen att vara med så han inte kunde göra närmanden.

    Hade vi väl sex så kunde jag tycka om det, för jag gillade ju trots allt sex, fast lusten kom aldrig. Jag kunde få orgasm och tänkte ofta efteråt att det inte var så hemskt. Att jag borde göra det mer. Men så gick det ett tag och jag var tillbaka till mitt vanliga pyssel igen, och ointresse för sex. När jag till slut insåg att jag undvek honom till varje pris förstod jag att kärleken för honom var över.

    Sexlusten (somjag varit utan i 7år) fick jag snabbt tillbaka när jag träffade en ny man.

    Vad fick dig, man el kvinna, att sluta vilja ha sex med din partner? Hur gick ni vidare? Vad tycker du att man bör göra?

  • Svar på tråden Vad gjorde att du tappade intresse för sex med din partner?
  • Anonym (Samma­)
    Mon 22 Jul 2019 18:02
    #1

    Ganska exakt samma historia. Jag tror inte att det var attraktionen som försvann, har alltid varit attraherad av honom, men jag hade ingen lust. Sex var dessutom alltid samma sak, (efter några år) mest fokus på hans utlösning, inget passionerat kladdigt härligt ömsesidigt knullande. Jag undvek all beröring, eftersom all beröring från honom hade som målsättning att göra mig kåt igen, funkade det inte på några dagar blev han grinigare och grinigare och sen hade vi sex så att det skulle bli uthärdligt igen. Sexet var bra, bara... tråkigt. Så hade vi det i alldeles för många år. Alla samtal om sex var bara plågsamma och tjatiga. Jag ville ju också ha lust, jag bara hade ingen, och ju mer jag kämpade för att få tillbaka den desto värre blev det.

    Sen träffade jag en ny vid sidan av, och gör fortfarande. Nu är lusten tillbaka och maken äntligen nöjd. Jag också, kan njuta av slentriansexet när jag får leva ut ett par gånger i veckan med älskaren :)

  • Anonym (Miama­mman)
    Mon 22 Jul 2019 18:07
    #2

    Jag hade det stressigt på jobbet, kände att jag ville koppla av på kvällen efter att jag jobbade över uppkopplad hemifrån . Jag såg på TV med laptop och mobil i knäet. Jag jobbar med ett stort nytt sjukhus som inte varit så lyckat skött. Min man skötte hushållet men han blev grinig och jag tyckte att han skulle ha förståelse. Åren gick och jag fastnade i jobb och stllasittande. Började på gym.

    Maken blev allt mer irriterad. Jag förstod att han ville ha närhet och jag försökte ha sex men hade faktiskt noll lust och kände krav. I duschen om lördagarna hade vi det kort men skönt, det gick rätt OK. Jag har tyvärr alltid haft svårt få orgasm men nu började min man få det problemet med, trodde inte det var möjligt.

    Tonårsflickan råkade ut för dåligheter och vårt förhållande gick sönder. Kärleken tog slut. Jag känner att jag borde gjort mer, jag lägger skuld på mig men jag är arg på exet med. Så många anklagelser. Han säger att jag var workaholic, internetberoende och att jag inte pratade med honom eller var rädd om min sexlust. Jag blir bara trött när jag hör det. Vi var gifta i över 20 år..

  • Anonym (Exet)
    Tue 23 Jul 2019 08:10
    #3

    I mitt fall var det att han lät mig göra allt i hushållet och ständigt klagade på typ allt. Sen var han dessutom inte så renlig och brydde sig inte alls om sitt utseende. Så skönt att jag inte är ihop med karln längre.

  • Tue 23 Jul 2019 08:20
    #4

    Jag tappade lusten när våra problem i förhållandet började. Han misste jobbet och var alltid på dåligt humör och snäste åt mig. Jag förstår att han mådde dåligt men det är svårt att känna lust när någon konstant är arg på en. När han väl ville ha visste jag inte riktigt hur jag skulle reagera på det för nästa minut kunde han igen bli arg och sur när jag sade fel sak. Värst var när han började kritisera saker i vårt sexliv. Mera exakt saker jag gjorde och han tyckte jag borde göra annorlunda. Efter det vågade jag inte mera försöka. Jag förstår att hans beteende berodde på en tung och dålig period i hans liv men när det pågick för länge förstörde det vår relation.

  • Anonym (Mange­)
    Tue 23 Jul 2019 10:38
    #5

    Jag tappade lusten när hon aldrig ville. Hon var som du och en del andra här, hon fokuserade på jobb, facebook och allt annat än än vårt samliv, visst kunde hon tycka det var skönt då få gånger vi fick till det men det blev aldrig mer än så och jag ruttnade på att hela tiden vara den drivande.

    Sexuellt har jag gett upp, vi har ändå ett hyggligt bra liv tillsammans, så det får fortsätta såhär trots att jag samtidigt känner en stor sorg inombords. Kan ibland drömma om en annan kvinna men å andra sidan så det jag ser av kvinnor idag lockar mig inte så mycket heller, många kvinnor verkar så otroligt arga och bittra.

  • Anonym (Hane)
    Wed 24 Jul 2019 13:05
    #6
    +2

    Det var alltid så jävla mycket krångel med mitt ex när vi skulle ligga så till slut tröttnade jag. Det var sååå mycket lättare att bara dra en runk när jag var på det humöret. 

  • Anonym (Hm)
    Wed 24 Jul 2019 13:15
    #7
    Butterfly83 skrev 2019-07-23 08:20:05 följande:
    Jag tappade lusten när våra problem i förhållandet började. Han misste jobbet och var alltid på dåligt humör och snäste åt mig. Jag förstår att han mådde dåligt men det är svårt att känna lust när någon konstant är arg på en. När han väl ville ha visste jag inte riktigt hur jag skulle reagera på det för nästa minut kunde han igen bli arg och sur när jag sade fel sak. Värst var när han började kritisera saker i vårt sexliv. Mera exakt saker jag gjorde och han tyckte jag borde göra annorlunda. Efter det vågade jag inte mera försöka. Jag förstår att hans beteende berodde på en tung och dålig period i hans liv men när det pågick för länge förstörde det vår relation.
    Samma här
  • Anonym (G)
    Wed 24 Jul 2019 14:35
    #8
    -1

    Jag får inte bort synen från näthinnan när hon kissade på sig på stan. Och den synen gör mig så himla avtänd.

    Vet att det inte är hennes fel men jag känner avsmak efter detta.

  • Anonym (Kvinn­a 40)
    Wed 24 Jul 2019 16:29
    #9

    Jag tappade sexlusten för att sexet var totalt uruselt och jag fick inte ut nåt av det. Första 3 åren försökte jag på massa sätt få det bättre men noll respons av dåvarande maken så sen dog min sexlust helt. Sista åren hade vi sex kanske 3 gånger per år på hans sätt och han njöt. Sexet gick ut på att jag skulle smeka honom hård och smörja mej med mängder av glidmedel för jag blev inte våt. Sen ville han in i mej, jucka 4-5 gånger i missionären med lampan släckt så kom han och var nöjd. Om jag hade tur lyckades jag få orgasm medan han var på toa, hann jag inte få det fick jag vara utan orgasm. I början försökte jag få honom delaktig när jag smekte mej efter men han suckade bara och undrade om jag inte var klar = jag kunde inte ens komma. Han ville aldrig röra mej. Möjligtvis kunde han i början känna 2 sekunder om jag var fuktig och sen skulle han in och komma på 4 sekunder..

  • Anonym (Giova­nni)
    Wed 24 Jul 2019 16:56
    #10
    -1

    Har haft svårt att ligga med min tjej sedan hon födde vår son. På sätt och vis var det självklart att vara med henne i förlossningsrummet, men vad jag såg har fått mig totalt avtänd.

Svar på tråden Vad gjorde att du tappade intresse för sex med din partner?