• Anonym (Six)
    Mon 22 Jul 2019 13:57
    36788 visningar
    141 svar
    141
    36788

    Vad gjorde att du tappade intresse för sex med din partner?

    Eftersom det kommer så många trådar om par där den ena inte vill ha sex längre, och medföljande diskussion ang det, så tänkte jag istället låta var och en berätta varför de slutade ha sex.

    För min egen del berodde det på att jag sakta tappade attraktionen för mitt ex. Jag slutade med p-piller men det blev inte bättre, jag sökte hjälp hos gynekolog och läkare men de hittade inga fel. Psykologen kom ingen vart. Att vi, han och jag, pratade om det hjälpte inte. Det blev värre. Det kändes som ett påhopp varje gång. Tjat! Han ville ha bekräftelse och belöning om han gjort något för mig. Det slutade med att jag distanserade mig mer och mer. Jag engagerade mig mer i familjen och hemmet. Skaffade mig nya intressen, och skyllde på alla tänkbara orsaker jag kunde skylla på. Försökte få barnen att vara med så han inte kunde göra närmanden.

    Hade vi väl sex så kunde jag tycka om det, för jag gillade ju trots allt sex, fast lusten kom aldrig. Jag kunde få orgasm och tänkte ofta efteråt att det inte var så hemskt. Att jag borde göra det mer. Men så gick det ett tag och jag var tillbaka till mitt vanliga pyssel igen, och ointresse för sex. När jag till slut insåg att jag undvek honom till varje pris förstod jag att kärleken för honom var över.

    Sexlusten (somjag varit utan i 7år) fick jag snabbt tillbaka när jag träffade en ny man.

    Vad fick dig, man el kvinna, att sluta vilja ha sex med din partner? Hur gick ni vidare? Vad tycker du att man bör göra?

  • Svar på tråden Vad gjorde att du tappade intresse för sex med din partner?
  • Anonym (Siri)
    Thu 25 Jul 2019 01:26
    #11
    -1 +3

    Hans bekvämlighet.

    Efter jobbet var det jag som styrde upp med hem, barn och planering. Han hittade alltid ursäkter. Jag var så trött, orkade inte alls med sex när kvällen kom. Och aldrig att han försökte uppvakta mig eller ge mig komplimanger. Han räknade het kallt med att han kunde krypa upp bredvid mig och ligga. Som om sexet skulle vara fristående från mitt känsloliv.

    Jag begärde skiljsmässa. Aldrig känna mig så tillfreds med livet! Har en särbo och det funkar bra och sexet ör bra. Men skulle aldrig vilja leva med en man igen. Skulle aldrig orka med det ansvaret.

  • Anonym (Six) Trådstartaren
    Thu 25 Jul 2019 08:09
    #12
    +1
    Anonym (Giovanni) skrev 2019-07-24 16:56:03 följande:

    Har haft svårt att ligga med min tjej sedan hon födde vår son. På sätt och vis var det självklart att vara med henne i förlossningsrummet, men vad jag såg har fått mig totalt avtänd.


    Blir berörd av ditt inlägg. Vilken inre kamp! Har du försökt ta upp det med din tjej? Kanske med någon utomstående? Det finns säkert andra som känner likadant om du googlar. Kanske vanligare än vi tror, bara att ingen talar om det för att det är skamligt?
  • Anonym (Giova­nni)
    Thu 25 Jul 2019 08:27
    #13
    Anonym (Six) skrev 2019-07-25 08:09:26 följande:
    Blir berörd av ditt inlägg. Vilken inre kamp! Har du försökt ta upp det med din tjej? Kanske med någon utomstående? Det finns säkert andra som känner likadant om du googlar. Kanske vanligare än vi tror, bara att ingen talar om det för att det är skamligt?
    Vi har pratat om det, eller försökt. Jag skäms ganska mycket över det, känner mig som en mansgris på något vis, känns som hon förtjänar bättre. Det positiva i det hela är kanske att hon inte haft så mycket sexlust sen förlossningen, så hon har ju inte missat en massa på det sättet, men jag vill ju kunna vara där när lusten kommer tillbaka.
  • Anonym (egois­t)
    Thu 25 Jul 2019 08:33
    #14
    -1

    Tappat intresset eftersom han är så egoistisk i sängen. Jag behöver nån halvtimme för att komma, om han stim med fingrar efteråt  eller innan. Eller kanske 20-30 min med nån vibrator. Man han ids inte, verkar tycka det är jobbigt, ointressant. Antyder och insinuerar samt säger rakt ut att jag är avvikande, att jag "kan ju inte få orgasm ändå, så...". Eh jo...det kan jag.

    Var flera år sen vi hade sex, vill inte mer. Försökt prata om det många ggr, men verkar inte finnas nåt intresse. Vi har barn, så jag stannar...

  • Anonym (Six) Trådstartaren
    Thu 25 Jul 2019 08:50
    #15
    Anonym (Giovanni) skrev 2019-07-25 08:27:33 följande:

    Vi har pratat om det, eller försökt. Jag skäms ganska mycket över det, känner mig som en mansgris på något vis, känns som hon förtjänar bättre. Det positiva i det hela är kanske att hon inte haft så mycket sexlust sen förlossningen, så hon har ju inte missat en massa på det sättet, men jag vill ju kunna vara där när lusten kommer tillbaka.


    Jag googlade runt lite. Tyvärr kräver de flesta intressanta artiklar en prenumeration, men jag läste att de flesta par hade svårt att komma igång med sex efter förlossningen. Vanligaste anledningen från mannen var att kvinnans kropp hade förändrats och de hade svårt att förhålla sig till det. Medans kvinnan var orolig för smärtor och hur hon såg ut. Det bästa tipset, eller ända vettiga, var faktiskt att ge det tid. Ett år efter brukar spärrarna släppa mer och mer. För några krävs det professionell hjälp.

    Skäms inte!! Dina känslor är aldrig fel. Det är hur du förhåller dig till känslorna som är viktigt. Du bad inte om råd, därför vill jag inte babbla en massa. Jag hoppas att du finner styrkan inom dig och hittar svaret som löser knuten. Lycka till!
  • Anonym (HanSo­lo)
    Thu 25 Jul 2019 09:11
    #16

    Vi tappade successivt intresse sexuellt för varandra och blev mer som två syskon. Under graviditeten fick jag tillbaka min lust för henne och var verkligen sugen på henne varje dag, men för henne var det tvärtom. Var faktiskt då jag började hänga på FL.

    Det fanns ingen missämja direkt men den ömsesidiga lusten fortsatte dala till ett absolut noll. Till slut fanns bara väldigt bra vänskap kvar.

    Efteråt upptäckte jag många sidor av mig själv som jag helt hade förnekat hos mig själv. FL var vid tiden runt separationen och efter en viktig kanal att bearbeta vad som hänt (och lära känna nya människor visade det sig).

  • Anonym (F)
    Thu 25 Jul 2019 09:36
    #17
    -2 +1
    Anonym (G) skrev 2019-07-24 14:35:48 följande:

    Jag får inte bort synen från näthinnan när hon kissade på sig på stan. Och den synen gör mig så himla avtänd.

    Vet att det inte är hennes fel men jag känner avsmak efter detta.


    Moget!! Hon har säkert fött ditt barn och fått inkontinens som följd och du kan inte hantera det! Tänk på hur hon har det!!

    Karlar!!
  • Anonym (HanSo­lo)
    Thu 25 Jul 2019 10:04
    #18
    -1 +2
    Anonym (F) skrev 2019-07-25 09:36:26 följande:

    Moget!! Hon har säkert fött ditt barn och fått inkontinens som följd och du kan inte hantera det! Tänk på hur hon har det!!

    Karlar!!


    Snark....

    Varför måste det alltid komma påhopp. Är det helt nödvändigt undrar man.
  • Anonym (F)
    Thu 25 Jul 2019 10:21
    #19
    -2 +1
    Anonym (HanSolo) skrev 2019-07-25 10:04:37 följande:

    Snark....

    Varför måste det alltid komma påhopp. Är det helt nödvändigt undrar man.


    Läste du ens vad han skrev??
  • Anonym (HanSo­lo)
    Thu 25 Jul 2019 10:28
    #20
    -1 +2
    Anonym (F) skrev 2019-07-25 10:21:52 följande:

    Läste du ens vad han skrev??


    Självklart gjorde jag det, gjorde du? Du kände uppenbarligen att du ville tillföra lite påhopp iaf.
Svar på tråden Vad gjorde att du tappade intresse för sex med din partner?