• Tue 23 Jul 2019 11:05
    612 visningar
    6 svar
    6
    612

    Röka cigg bre

    Tja,

    Började röka cigg för ca 2 månader sedan (1 paket om dagen) och förra veckan la jag ner med rökningen för att se om jag lyckades och ja det gjorde jag utan ens att bli röksugen.

    Nu vill jag börja röka igen över sommaren för att det är riktigt härligt.

    Vad tycker ni om mitt sätt att röka?

  • Svar på tråden Röka cigg bre
  • Tue 23 Jul 2019 11:53
    #1

    Vad jag tycker? Det verkar som om du röker för att du vill verka cool, som om du har något att bevisa... så riktigt töntigt

  • Tue 23 Jul 2019 15:25
    #2

    Jag slutade röka när jag hade blivit tillräckligt vuxen och mogen för att inse hur urbota korkat det är.

    Då var jag 10.

  • Tue 23 Jul 2019 18:58
    #3
    Mentat skrev 2019-07-23 15:25:45 följande:

    Jag slutade röka när jag hade blivit tillräckligt vuxen och mogen för att inse hur urbota korkat det är.

    Då var jag 10.


    Så trodde jag med och slutade när jag var 14. Men är det verkligen så korkat som man får det att låna om man tänker efter?

    Om du var så mogen när du var 10 kunde det inte bero på att du kanske resonerade fel ändå?

    När man tänker efter så kommer alla dö någon dag och från och med att du fyller 19 så börjar kroppen utsöndras och bli gammal så med andra ord så är det som att du röker ett paket om dagen då klockan tickar.

    Tycker att jag är snarare smart som röker, det får mig att vara i en mental fas där jag jag har inställningen att slitet kan vara idag och har inga falska förhoppningar om att man dör mycket senare. För inget är för givet
  • Tue 23 Jul 2019 19:00
    #4
    Loigios skrev 2019-07-23 11:53:24 följande:

    Vad jag tycker? Det verkar som om du röker för att du vill verka cool, som om du har något att bevisa... så riktigt töntigt


    Alla har något att bevisa, annars skulle du inte gått till jobbet varje dag.

    Jag är bara steget före och erkänner det
  • Tue 23 Jul 2019 19:02
    #5
    Naturalj skrev 2019-07-23 18:58:11 följande:
    Så trodde jag med och slutade när jag var 14. Men är det verkligen så korkat som man får det att låna om man tänker efter?

    Om du var så mogen när du var 10 kunde det inte bero på att du kanske resonerade fel ändå?

    När man tänker efter så kommer alla dö någon dag och från och med att du fyller 19 så börjar kroppen utsöndras och bli gammal så med andra ord så är det som att du röker ett paket om dagen då klockan tickar.

    Tycker att jag är snarare smart som röker, det får mig att vara i en mental fas där jag jag har inställningen att slitet kan vara idag och har inga falska förhoppningar om att man dör mycket senare. För inget är för givet
    För all del, om du tror att rökning får dig att framstå som smart så får du tro det. Du bad om åsikter om din rökning och det var vad du fick.
  • Tue 23 Jul 2019 19:04
    #6

    Onödigt att börja igen. Var istället glad för att du kunde sluta utan problem. Det är i princip alla rökares dröm!

Svar på tråden Röka cigg bre