• Wed 24 Jul 2019 14:14
    15060 visningar
    559 svar
    559
    15060

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • Sun 4 Aug 2019 15:10
    #85

    Hej alla! Har också plussat :D

    BF ca 14 april

  • Sun 4 Aug 2019 18:22
    #86

    Hej på er! Jag plussade i torsdags, ÄL +10. Det är min första graviditet och är så nervös, pirrig, livrädd och superglad samtidigt. Är 26 år och varit ihop med min sambo i snart 11 år, och vi ser så mycket fram emot en bebis! Har BF typ 13 april enligt olika gravappar.

    Mina tidiga symptom har varit supersvullna bröst, molvärk från och till sen ÄL och ont i ländryggen. Nu börjar tröttheten komma.

    Grattis till er som plussat! <3

  • Sun 4 Aug 2019 21:50
    #87

    Har inte heller mycket symtom, bara trötthet och lite ömma bröst. Kände mycket mer min första graviditet, som molvärk, illamående och flytningar, men det kan ju tydligen vara väldigt olika från graviditet till graviditet. Dessutom kanske symtomen brakar loss rätt som det är, det är ju fortfarande väldigt tidigt.

    OCH jag klagar egentligen inte, det är skönt så länge man får må bra :)

  • Anonym (Anony­m1)
    Mon 5 Aug 2019 09:57
    #90
    Guilly skrev 2019-08-03 23:51:54 följande:

    Plussade för 3 dagar sedan och tog CB digitalt test igår som visade Gravid 1-2 :)
    Beräknad någon gång i början av april.
    Har dock fått liknande mens nu så sjukt orolig och nojjig :(


    Hur har det gått med blödningarna? samma för mig, plussade fredag, blödde under lördagen, slutade på kvällen. Testade i morse, då va de starkare. Vet inte ens om jag är gravid eller inte pga de. 
  • Mon 5 Aug 2019 11:29
    #91

    Är det någon av er som har tänkt göra ett tidigt ultraljud (graviditetsvecka 8+0-12)? Är gravid med första barnet och vill gärna göra ett tidigt ultraljud för att få bekräftat att något verkligen finns där inne och att ett hjärta slår. Har lite svårt att ta in det. Det är såklart spännande och jag är glad men samtidgt orolig för missfall. Tillhör en av dem utan några direkta symptom. Finns det risker med att göra tidigt ultraljud?

  • Mon 5 Aug 2019 11:35
    #92

    jag har haft partiell mola graviditeten innan vi fick dottern så ja får 2 kontroller med vul ca v.6 & v12 för att se så allt utvecklas normalt.. hon ringde precis från gyn och bokade in första i slutet av augusti .. Hur är de nu för tiden ? gör man kub eller nipt? har ingen koll känner jag .. valde bort kub förra gången 2016 så vet inte hur vi ställer oss denna gång ,är 34 i år

  • Mon 5 Aug 2019 12:19
    #93

    Jag har vul inbokat nästa vecka i 6+0. Längtar verkligen .. vill se att allt sitter där det ska och ser normalt ut .. hon sa att man kan se hjärtslag från 6+0 ( privat ultraljud) vet att jag såg hjärtslag i v 6+ min första graviditet så jag håller tummarna ..

  • AnnaMa­riia
    Mon 5 Aug 2019 20:02
    #94

    Hej! Är också gravid, plussade äntligen efter vad som känts som en evighet av försök och flera tidiga missfall. Beräknad BF är 5/4! Vill bara att veckorna ska gå nu i början så jag kan sluta oroa mig och börja glädjas mer. Kul att följas åt!

  • Mon 5 Aug 2019 21:56
    #95

    Grattis till er nya som plussat :)

    Jag vill också ha ett tidigt ul och får vi inte det genom barnmorskan så beställer vi det privat. Jag har haft så många MF och jag vill veta så tidigt som möjligt om det är något som växer och mår bra där inne. Skulle det inte stå rätt till vill vi veta det också så fort som möjligt. Att vänta och inte veta är det värsta som finns.

  • Mon 5 Aug 2019 23:27
    #96

    Hej jag plussade idag :) som de flesta andra enl. en app så är beräknad BF 15/4-2020, blir min 3:e graviditet.

    Kul att jag hittade hit hehe.

Svar på tråden BF April 2020