• Wed 24 Jul 2019 14:14
    15059 visningar
    559 svar
    559
    15059

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • Tue 6 Aug 2019 22:15

    Just plussat. Missfall luciahelgen. Nu är det dax igen. Men vågar inte tro att det ska gå vägen. Grattis till alla!

  • Tue 6 Aug 2019 23:15

    Vad kul! Jag plussade för precis en vecka sedan nu och har BF 12 april eller 13 april beroende på app. Jag är gärna med i facebookgruppen. PM:ar dig, TS! :)

  • Wed 7 Aug 2019 07:42

    Vet inte varför jag nojat upp mig med dessa cb tester har tagit 3 stycken på 1,5 vecka ..

    +10 blev 1-2

    BIM blev 2-3

    Och idag 5+0 blev 3+

    Varför kan man inte bara slappna av haha..

    Ska på ultraljud på onsdag så kanske att man kan andas efter det .. någon timme eller två haha...

  • Wed 7 Aug 2019 14:32
    Anonym (Ensam) skrev 2019-08-06 19:16:07 följande:

    Hej jag har BF 1/4 2020 och gravid ii vecka 7

    Jag är ledsen och har flyttat ifrån min sambo på grund av detta för några dagar sedan

    Litar inte på honom och han stressar upp mig. Har varit så länge

    Någon mer som inte bara är glad ? Någon mer med beslutsångest angående abort ? Jag ska till gyn i veckan och kolla läget och göra abort om jag vill finns möjlighet till


    Det är ett stort beslut såklart och första gången som gravid så vet man inte alltid ut eller in. När jag var gravid med min son (han är 6 nu) så ville jag ha kvar och min sambo var osäker så jag visste inte om jag skulle göra abort eller inte. Jag är överlycklig att jag inte gjorde det, MEN då var det jag som ville ha. Du ska känna efter ordentligt vad just du vill såklart:)
  • Anonym (Ensam­)
    Wed 7 Aug 2019 17:21

    Ja imorgon ska jag ju till gyn och har då chansen att få se fostret på skärmen när dom gör ultraljud. Har någon här tittat på ultraljudet och sedan valt abort ? Om jag vill kan jag påbörja abort efter undersökning imorgon, om allt är som det ska. Svårt beslut. Har svårt att känna anknytning till det jag har i magen , känns som att jag har ett misstag i magen och att jag inte vill ha barn.

  • Wed 7 Aug 2019 21:24

    Hur fort kontaktar ni MVC? Någon som äter levaxin?

    Anonym (Ensam) Vad jobbigt det låter! Jag gjorde en abort för mååånga år sen. Kändes inte rätt då. Aldrig ångrat det. Hade jag fullföljt hade jag suttit i en situation jag inte ville vara i.. Fast med fel person..

  • Thu 8 Aug 2019 11:17

    Hej! Jag plussade svaaagt 27/7 (3 dagar innan mens) men bara visste att jag var gravid. Gjorde nytt test en dag efter att mensen skulle ha kommit och då var det ett mycket starkare plus.

    Väntar min första, men hade ett MA med tvillingar för snart ett år sen. Vågar inte riktigt längta utan vill först boka in ett tidigt ultraljud så att jag vet att det finns något där och ett litet hjärtslag. Jag har huggande känslor på höger sida och uppsökte till och med vård för att jag var 100% säker på att det var utomkveds men det var det inte. Däremot var det för tidigt att se den lilla. Beräknad Bf 2 april. Kul att så många fler har plussat :D

  • Thu 8 Aug 2019 12:23

    Hej! Jag plussade i söndags, vilket blev en chock! Efter jag fick min dotter i april 2018 så har min kropp inte varit densamma och blivit lurad med symtom nästan varje månad. Men nu, då jag bara tyckte det kändes lite trångt i livmodern och skulle åka till kroatien i måndags så tänkte jag, kan ju bara kolla. Och då var det ett starkt streck och gravid 1-2 med cb. Jättekul! Bf är beräknat den 5 april. Nu är det bara lång väntan tills den värsta perioden är över... Och det är jobbigt. Innan vi lyckades få min dotter hade jag tre missfall. Men men. En dag i taget. Kul att vara med i denna gruppen och följa er som är i samma sits!

  • Thu 8 Aug 2019 15:15

    [quote=79815018][quote-nick]Heho19 skrev 2019-08-07 21:24:34 följande:[/quote-nick]Hur fort kontaktar ni MVC? Någon som äter levaxin?

    Jag äter Euthyrox, som är för samma sak som levaxin. Förra graviditeten behövde jag öka dosen, så antar att det blir likadant denna gången. Hur hög dos har du? Jag äter 100 mikrogram om dagen.

  • Thu 8 Aug 2019 18:58

    Frönek J90.. Hittar inte. På fb?

    FiaW, hur fort sökte du på vårdcentralen och sade till? Har iof sagt till nu o ska ta prov i nästa vecka.

Svar på tråden BF April 2020