• Wed 24 Jul 2019 14:14
    15056 visningar
    559 svar
    559
    15056

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • Sat 10 Aug 2019 11:07

    Förresten, vad använder ni för gravidappar? Dvs om ni nu gör det :)

  • Sat 10 Aug 2019 17:16

    Wee01. Använder direkt ingen app. Går dock in o kollar ibland på beräknat datum och så.. Skönt att du har likadant som mig. Ibland är det ju så att det gör riktigt ont! Ska ringa MVC på måndag har jag lovat min kompis. Den enda som vet förutom sambon..

  • Sat 10 Aug 2019 21:17

    Efter att mensen inte kommit efter 4 dagar(annars brukar den komma på dagen)

    Köpte jag ett graviditetstest som visa positivt.

    Innan testet hade jag ömma bröst, smått illa mående, sparsam nidblödning.

    Beräknad till 9 april och är nu i vecka 5+1 och alla gravid symtom har försvunnit.

    Börjar bli lite orolig då jag inte känner mig gravid även fast jag vet att det är tidigt och allt kan komma och gå.

    Samtidigt som jag är jätteglad kan jag inte riktigt ta in att jag faktiskt är gravid.

    Är det någon här som känner igen sig?

  • Sun 11 Aug 2019 08:26
    +1

    Sophie12 Känner absolut igen mig! Jag känner vissa stunder massor och andra inget. Tänker ibland man får vara glad att man mår bra. Är lite öm i brösten och sträcker lite och känns som mensvärk i livmodern. Fick missfall i december.. Hoppas det går vägen denna gång. Första barnet och jag är 38 ???? Sambon många år äldre. Tiden börjar rinna iväg. Vi ar inte vart ihop mer än ett år.. Så allt man kan göra är att sköta sig och hålla tummarna..

  • Sun 11 Aug 2019 14:38

    Skrev för någon dag sedan att jag är gravid men börjat blöda så blir ingen bebis här :(

  • Sun 11 Aug 2019 14:40

    smulis­85

    #139 Idag 14:38

    Skrev för någon dag sedan att jag är gravid men börjat blöda så blir ingen bebis här :(

    Vad tråkigt!! :( Kramar!

  • Anonym (Anony­m1)
    Sun 11 Aug 2019 18:33

    Är de meningen att man ska gå runt och vara orolig precis hela tiden?

    Plussade bim+12 dagen efter fick jag en blödning, den pågick från morgonen till eftermiddagen, var helt förstörd. 5 dagar efter den så tog jag ett till digitalt då bm sagt att de inte är kört. De hade ändrats från Gravid 1-2 till Gravid 2-3.

    Nu sitter ja å väntar på att de ska gått 1 vecka till så jag får se 3+ på testet.

    Nu går jag hela dagarna å är orolig.. speciellt idag eftersom jag hade typ värk/stickningar/kramp i en kvart i morse, visste inte om ja skulle sitta, ligga eller gå. E de över nu?!? (Ingen blod däremot).

    Hade en avstannade graviditet i vecka 5-6 som upptäcktes i vecka 8 förra året så ja e nojig...

    Nån med samma "peoblem".

    (Bf 14/4 om de.går som de ska)

  • Sun 11 Aug 2019 21:07
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-08-11 18:33:42 följande:

    Är de meningen att man ska gå runt och vara orolig precis hela tiden?

    Plussade bim+12 dagen efter fick jag en blödning, den pågick från morgonen till eftermiddagen, var helt förstörd. 5 dagar efter den så tog jag ett till digitalt då bm sagt att de inte är kört. De hade ändrats från Gravid 1-2 till Gravid 2-3.

    Nu sitter ja å väntar på att de ska gått 1 vecka till så jag får se 3+ på testet.

    Nu går jag hela dagarna å är orolig.. speciellt idag eftersom jag hade typ värk/stickningar/kramp i en kvart i morse, visste inte om ja skulle sitta, ligga eller gå. E de över nu?!? (Ingen blod däremot).

    Hade en avstannade graviditet i vecka 5-6 som upptäcktes i vecka 8 förra året så ja e nojig...

    Nån med samma "peoblem".

    (Bf 14/4 om de.går som de ska)


    Jag förstår din oro till fullo! Jag har inte blödigt, men är extremt orolig för fick missfall förra gången :(

    Jag har hört och läst att man kan få blödning i samband med att man skulle få mens. Såna kramper/värk/stickningar hade jag idag och har fått information om att det är växtvärk.

    Jag har BF 6 april om allt går vägen <3
  • Bio
    Sun 11 Aug 2019 22:14
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-08-11 18:33:42 följande:

    Är de meningen att man ska gå runt och vara orolig precis hela tiden?

    Plussade bim+12 dagen efter fick jag en blödning, den pågick från morgonen till eftermiddagen, var helt förstörd. 5 dagar efter den så tog jag ett till digitalt då bm sagt att de inte är kört. De hade ändrats från Gravid 1-2 till Gravid 2-3.

    Nu sitter ja å väntar på att de ska gått 1 vecka till så jag får se 3+ på testet.

    Nu går jag hela dagarna å är orolig.. speciellt idag eftersom jag hade typ värk/stickningar/kramp i en kvart i morse, visste inte om ja skulle sitta, ligga eller gå. E de över nu?!? (Ingen blod däremot).

    Hade en avstannade graviditet i vecka 5-6 som upptäcktes i vecka 8 förra året så ja e nojig...

    Nån med samma "peoblem".

    (Bf 14/4 om de.går som de ska)


    Alltså som svar på din fråga, ja man oroar sig konstant. Och det blir inte bättre efter v 12. Det blir inte bättre efter RUL. Det blir inte bättre efter att barnet är fött. Det blir inte bättre efter att det fyllt 2... Det finns alltid nåt att oroa sig för! Förstår dina känslor, jag har själv haft tre mf så tanken finns alltid där. Mitt bästa tips är att hitta nåt annat att fokusera på så du tänker så lite som möjligt på graviditeten. Gå inte in här på fl så ofta, för mig ökar ångesten när jag har läst här och funderat på allt som har med graviditeten att göra. All energi du lägger på att oroas och hoppas, kan inte göra den minsta skillnad för hur graviditeten kommer att gå. Kramar!
  • Mon 12 Aug 2019 22:34

    Hej! Jag hoppar in här också! Skrattande
    Jag plussade i fredags. Beräknat runt den 15 april. Första gången jag är gravid efter att ha försökt i sju månader. Första gången på familjeliv.se också! Flört

    Ska bli kul att följas åt

Svar på tråden BF April 2020