• FrökenJ90

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • EliinA90

    Kul! Grattis! 15-16 april här också. Skrattande


    Elinwe skrev 2019-08-13 22:46:19 följande:

    Hej! Jag hoppar in här i tråden :) Plussade i förrgår och är beräknad till 16/4-20 med mitt första barn. Jag är 31 år och slutade med p-piller i februari som en förberedelse men har skyddat oss med kondom fram till midsommar. Trodde aldrig det skulle gå så här fort och både jag och min sambo är överlyckliga! Symtom är trötthet, svullna bröst samt ont i dem och en mensvärksliknande smärta med hugg emellanåt annars mår jag sfuper och är sååå taggad!


  • Emmylainen

    Hej!


    Jag kan hänga på här, har BF i början på april :D Är faktiskt inte helt hundra än på mitt datum, för jag hade missfall i juni och nu blev jag gravid innan jag hunnit få mens igen. Vet datum för ÄL, och när jag bokade tid på MVC gick dom efter senaste blödningen (mf), men enligt appar och uträkningar på nätet blir det 3 olika datum :P Men 4-6 april ungefär!


    Detta blir andra barnet, vi har en dotter på 1 år! Har ni någon annan grupp än forumet här på FL? :)

  • Elinwe

    Jag bor i Stockholm :)


    Ise skrev 2019-08-14 13:55:24 följande:

    Är det någon i gruppen som bor i stockholm?


  • VictoriaBerggren

    Tror det här är rätt grupp för mig.. väntar på bekräfta med digital. Såfall BF 22/4! Vad tror ni?

  • FH24
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-14 16:56:17 följande:

    Tror det här är rätt grupp för mig.. väntar på bekräfta med digital. Såfall BF 22/4! Vad tror ni?


    Helt klart positivt, grattis! :D samma BF (eller sidorna säger olika 21 eller 22 här) :D
  • smulis85

    Hej skrev för några dagar sedan att jag nog fått mf men hoppar nog in igen i gruppen då gravtesten fortfarande visat + och veckoindikatorn gått från 1-2v till 2-3v.

    Har småblödit färskt blod i 5 dagar nu :( nån som känner igen sig i gruppen? Hoppas på att de bara är kroppen som inte förstått att den är gravid än och därför blöder.

  • Isabell1993

    Har också plussat och väntar mitt första runt 16e april. Önskar vara med i FB gruppen.

    Eftersom det är första gången för mig så funderade jag lite kring vitaminer och mineraler. Ska på mitt första besök hos barnmorskan 2 september men när jag pratade i telefon med dem idag och berättade att jag är orolig att jag inte får i mig tillräckligt med vitaminer och mineraler då jag aldrig äter fisk och lite grönsaker. Men enligt henne behövde jag inte äta några kosttillskott. Men läser man runt lite ska man ju äta folsyra och en del äter även multivitaminer för gravida. Så.min fråga till er är, ska man avvakta? Ska man ta folsyra? Folsyra och multivitamin? Bara multivitamin? Hur gör ni?

    Är nyfiken på vad ni fått för råd :)

  • Elchoffo
    Isabell1993 skrev 2019-08-14 18:46:07 följande:

    Har också plussat och väntar mitt första runt 16e april. Önskar vara med i FB gruppen.

    Eftersom det är första gången för mig så funderade jag lite kring vitaminer och mineraler. Ska på mitt första besök hos barnmorskan 2 september men när jag pratade i telefon med dem idag och berättade att jag är orolig att jag inte får i mig tillräckligt med vitaminer och mineraler då jag aldrig äter fisk och lite grönsaker. Men enligt henne behövde jag inte äta några kosttillskott. Men läser man runt lite ska man ju äta folsyra och en del äter även multivitaminer för gravida. Så.min fråga till er är, ska man avvakta? Ska man ta folsyra? Folsyra och multivitamin? Bara multivitamin? Hur gör ni?

    Är nyfiken på vad ni fått för råd :)


    Grattis! Vi hade tidigt informationsmöte i grupp (redan i v.6) där de rekommenderade folsyra och/eller gärna multivitamin. Det viktigaste var att se till att multivitaminen var anpassad för gravida. Visste man att man inte åt fisk så rekommenderades även omega3-kapslar. Jag käkar ACOs multivitamin för gravida och då tar man två tabletter dagligen så får man i sig bl.a. rätt mängd folsyra. :)
  • Isabell1993
    Elchoffo skrev 2019-08-14 18:56:02 följande:

    Grattis! Vi hade tidigt informationsmöte i grupp (redan i v.6) där de rekommenderade folsyra och/eller gärna multivitamin. Det viktigaste var att se till att multivitaminen var anpassad för gravida. Visste man att man inte åt fisk så rekommenderades även omega3-kapslar. Jag käkar ACOs multivitamin för gravida och då tar man två tabletter dagligen så får man i sig bl.a. rätt mängd folsyra. :)


    Gud så bra att få sån praktisk info i grupp och tidigt! Men om man äter exempelvis ACO multivitamin för gravida så behöver man inte ta extra folsyra eller? För det finns ju redan i multivitamin. Man blir så rädd att man ska göra fel.. Det är ju farligt med både för lite och för mycket enligt allt man hittar på nätet.. :)
Svar på tråden BF April 2020