• Wed 24 Jul 2019 14:14
    15070 visningar
    559 svar
    559
    15070

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • Mwe
    Thu 22 Aug 2019 14:55

    Hej! Plussat och enl app bf 17/4.

    Är 34 och är lycklig men samtidigt rädd för allt som kan hända ..

  • Thu 22 Aug 2019 16:44
    Trebarnsmamman0123 skrev 2019-08-22 09:31:18 följande:

    Hej,

    Plussade supersvagt igår och tror jag är på bim-1 idag. Ammar fortfarande min son är ett år gammal så min mens har varit oregelbunden.

    Har lite svårt att smälta nyheterna men är självklart suuuperglad i överlag.

    Vet inte riktigt när bf blir men skulle vilja säga slutet på april, början på maj.

    Har mått så illa och varit sängliggandes och tom spytt ett par gånger redan. Jag har även känt vad jag tror är foglossning.

    Känner inget hunger, fått avsmak för en del maträtter och godis bla.

    Är väldigt sugen på chips däremot, något jag aldrig annars blir sugen på.

    Vad har ni får symtom?

    Hur många barn har ni?

    Själv blir detta det fjärde för oss.


    Grattis! För mig är det första, är 35 så det var väl dags även om det inte alls var planerat. Jag mår lite illa, ont i magen, ömma bröst och trög mage. Också väldigt känslig, blir lätt irriterad och ledsen. Det är ju första gången det här för mig så det är spännande men också läskigt såklart.

    Kan man ha foglossning så tidigt? Hur känns det?
  • Thu 22 Aug 2019 16:46
    Mwe skrev 2019-08-22 14:55:29 följande:

    Hej! Plussat och enl app bf 17/4.

    Är 34 och är lycklig men samtidigt rädd för allt som kan hända ..


    Är det första för dig?
  • Mwe
    Thu 22 Aug 2019 22:00

    Japp mitt första ! Bokade tidigt ul idag , går det att se ngt i v 6-7?

  • Thu 22 Aug 2019 22:40
    Mwe skrev 2019-08-22 22:00:46 följande:

    Japp mitt första ! Bokade tidigt ul idag , går det att se ngt i v 6-7?


    Okej vad kul! Jag har för mig att man kan se något redan så tidigt. Jag var hos bm igår på sk hälsosamtal, tog ett nytt gravtest och det var såklart också positivt :) Känns så spännande det här! Och kul att dela och höra från andra!
  • Fri 23 Aug 2019 06:16
    ollesmor skrev 2019-08-21 14:44:51 följande:

    Jag vet att de allra flesta sådana test inte visar något fel, men vill ändå vara säker.


    Ja precis känner att riskerna ökar ju i takt med åldern så skulle vara skönt att kolla upp sånt som går innan
  • Fri 23 Aug 2019 06:57
    Trebarnsmamman0123 skrev 2019-08-22 09:31:18 följande:

    Hej,

    Plussade supersvagt igår och tror jag är på bim-1 idag. Ammar fortfarande min son är ett år gammal så min mens har varit oregelbunden.

    Har lite svårt att smälta nyheterna men är självklart suuuperglad i överlag.

    Vet inte riktigt när bf blir men skulle vilja säga slutet på april, början på maj.

    Har mått så illa och varit sängliggandes och tom spytt ett par gånger redan. Jag har även känt vad jag tror är foglossning.

    Känner inget hunger, fått avsmak för en del maträtter och godis bla.

    Är väldigt sugen på chips däremot, något jag aldrig annars blir sugen på.

    Vad har ni får symtom?

    Hur många barn har ni?

    Själv blir detta det fjärde för oss.


    Hej mina symptom är :

    *ökad hunger äter hela tiden har redan gått upp 2 kg i vikt

    *Syns att magen är redigt svullen och de flesta kan nog se att jag blitt fetare :p samt att jag är väldigt gasig hela tiden

    *Sjukt trött

    *Fått lite större bröst

    *kaffet har börjat smaka illa

    *tidigare dvs före bim så hade jag ganska mkt ilningar och hugg nere ovanför blygdbenet , och ut mot ljumskarna

    *hård i magen

    Detta är min 8:e grav har sen tidigare 7 grav som resulterat i 7 barn :)

    Detta var inte riktigt planerat utan det var mitt andra försök att med hjälp av ÄL stickor kunna räkna ut säkra perioder så vi skulle slippa köra avbrutet hela tiden (vilket vi haft som prev metod i 5,5 år) första försöket var med stickor men fick aldrig något possetivt resultat då (stickor från babyplan )andra försöket med cb ÄL test så visade det sig att jag hade ÄL mkt tidigare än vad jag trott

    Tog cb (dubbel indikator som kan visa upp till 4 dagar innan ÄL ) 3 dagar efter mensen vilket visade rund tom ring vi hade då icke avbrutet samlag på kvällen på morgonen efter så var där en fast glad gubbe gick alltså från tom ring till fast gubbe på ett dygn och ingen blinkade gubbe där emellan och så pass tidigt som dag 9 i cykeln så har alltså ÄL på dag 10 i cykeln endast någon dag efter mensen är slut

    Hursomhelst mina andra barn fyller 21, 20, 17 , 14, 13 , 8, 6 nästa år när denna lilla kommer ut

    Själv är jag 37 år
  • Fri 23 Aug 2019 07:16

    Hej alla! Hoppas ni har det bra :) jag plussade precis. Så bf i slutet av augusti. Mitt andra barn. :)

  • Fri 23 Aug 2019 08:04

    Grattis till alla "nya" plus! :D

    Jag har haft första besöket på MVC nu, fick som tur är samma bm som förra gången, är sååå skönt att verkligen komma överens :)

    Hon räknar iaf mitt bf till 4 april, men vi får väl se om dom justerar efter ul. Har ett bokat den 30/9, både för att Region Halland erbjuder tidigt ul, men vi ska även göra kub den här gången.

    Förra graviditeten för mig var i stort sett problemfri, jag hade den extrema tröttheten v 7-11, och sen svullnade fötterna i slutet, men det var inte så konstigt eftersom det var förra sommaren i värmen :P

    Nu har jag tröttheten igen, och lite illamående. Inte så att jag kräks, mer hela dagen med "obehag" i magen och knappt sugen på nånting... Äter ju apotekets gravid-tillskott, mycket för folsyran, men jag tänkte på om det finns nåt mer tillskott ifall man inte får i sig tillräckligt med fisk?

    Sen ni som vet, hur känns foglossning? :)

  • Fri 23 Aug 2019 09:24
    Emmylainen skrev 2019-08-23 08:04:21 följande:

    Grattis till alla "nya" plus! :D

    Jag har haft första besöket på MVC nu, fick som tur är samma bm som förra gången, är sååå skönt att verkligen komma överens :)

    Hon räknar iaf mitt bf till 4 april, men vi får väl se om dom justerar efter ul. Har ett bokat den 30/9, både för att Region Halland erbjuder tidigt ul, men vi ska även göra kub den här gången.

    Förra graviditeten för mig var i stort sett problemfri, jag hade den extrema tröttheten v 7-11, och sen svullnade fötterna i slutet, men det var inte så konstigt eftersom det var förra sommaren i värmen :P

    Nu har jag tröttheten igen, och lite illamående. Inte så att jag kräks, mer hela dagen med "obehag" i magen och knappt sugen på nånting... Äter ju apotekets gravid-tillskott, mycket för folsyran, men jag tänkte på om det finns nåt mer tillskott ifall man inte får i sig tillräckligt med fisk?

    Sen ni som vet, hur känns foglossning? :)


    Grattis, kul! Ska själv göra tidigt ul på torsdag. Så spännande och lite läskigt :)

    Jag äter omega 3, för att jag äter för lite fisk.
Svar på tråden BF April 2020