• FrökenJ90

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • Anonym (Helena)

    Haaaha.. Jag är i v.10 nu och vägde mig nyss.. Jag har alltså gått upp 5 kg redan och rekommenderad uppgång under första trimestern är 2 kg?! Men jag måste ju ständigt äta för att inte må illa.. Och då äter jag liksom frukt, Saltiner och digestivekex. Iofs har jag hypotyreos och äter Levaxin.. Mitt tsh har ökat, så det påverkar väl också viktuppgången men.

    Hur är det för er?! Snälla, säg att någon annan också har ökat i vikt, haha!

  • Anonym (J)
    Anonym (Helena) skrev 2019-09-27 11:51:44 följande:

    Haaaha.. Jag är i v.10 nu och vägde mig nyss.. Jag har alltså gått upp 5 kg redan och rekommenderad uppgång under första trimestern är 2 kg?! Men jag måste ju ständigt äta för att inte må illa.. Och då äter jag liksom frukt, Saltiner och digestivekex. Iofs har jag hypotyreos och äter Levaxin.. Mitt tsh har ökat, så det påverkar väl också viktuppgången men.

    Hur är det för er?! Snälla, säg att någon annan också har ökat i vikt, haha!


    Min BM sa att rekommendation är 2-5 kg under första trimestern nu har jag gått ner 3 kg från min startvikt pga hyperemesis men hade gärna sluppit det och hellre gått upp 5 kg om man fick välja hehe
  • Anonym (B)
    Anonym (Helena) skrev 2019-09-27 11:51:44 följande:

    Haaaha.. Jag är i v.10 nu och vägde mig nyss.. Jag har alltså gått upp 5 kg redan och rekommenderad uppgång under första trimestern är 2 kg?! Men jag måste ju ständigt äta för att inte må illa.. Och då äter jag liksom frukt, Saltiner och digestivekex. Iofs har jag hypotyreos och äter Levaxin.. Mitt tsh har ökat, så det påverkar väl också viktuppgången men.

    Hur är det för er?! Snälla, säg att någon annan också har ökat i vikt, haha!


    Har samma problem - fast tvärt om. Gått ner tre kilo. Har också hypotyreos och äter Levaxin. Jag mår också illa och har småätit godis (tyvärr) men går ändå ner. Har inte så mycket att ta av heller så det känns jättejobbigt! Och när jag läser din historia så känner jag typ LYLLO HENNE. Haha! Om du inte redan är överviktig sedan innan så tror jag verkligen inte att fem kilo spelar någon roll så länge du mår bra.
  • DVQ
    Anonym (Helena) skrev 2019-09-27 11:51:44 följande:

    Haaaha.. Jag är i v.10 nu och vägde mig nyss.. Jag har alltså gått upp 5 kg redan och rekommenderad uppgång under första trimestern är 2 kg?! Men jag måste ju ständigt äta för att inte må illa.. Och då äter jag liksom frukt, Saltiner och digestivekex. Iofs har jag hypotyreos och äter Levaxin.. Mitt tsh har ökat, så det påverkar väl också viktuppgången men.

    Hur är det för er?! Snälla, säg att någon annan också har ökat i vikt, haha!


    Jag har gått upp drygt fyra kilo så du är inte ensam : )
  • Anonym (Lunablue)

    Hehe jag har också gått upp ca 5 kilo, om inte mer :O är det normalt? Är svullen som bara den.. men kanske inget som spelar roll?

  • idetenklabordetvackra

    har gått upp några kg i v12 nu.. tkr de redan de är tungt och jobbigt denna gång ( 175 &väger över 100 nu..) förra gravidteten låg ja på 97 men tränade mycket, gick upp ca 10-13 kg den gången.. känns som de kommer rasa iväg nu för ja e konstant hungrig och mår som en påse skit rent ut sagt om jag inte äter.. mestadels mat dock men äter man så ofta blir de en del än i vanliga fall ???? bm har inget sagt denna gång ,verkar ha en annan inställning när min tidigare som gav mig ångest varenda besök.. hoppas de planar ut så ja inte är hungrig hela tiden..men vem vet ???? foglossning ha e oxå börjar redan , så mina promenader är långsamma och inte fullt så långa (brukade gå 5 km promenad varje dag iaf ..)

    förlåt för mitt klagoinlägg,känns inget vidare ikväll ????

  • Anonym (Helena)
    idetenklabordetvackra skrev 2019-09-27 18:46:12 följande:

    har gått upp några kg i v12 nu.. tkr de redan de är tungt och jobbigt denna gång ( 175 &väger över 100 nu..) förra gravidteten låg ja på 97 men tränade mycket, gick upp ca 10-13 kg den gången.. känns som de kommer rasa iväg nu för ja e konstant hungrig och mår som en påse skit rent ut sagt om jag inte äter.. mestadels mat dock men äter man så ofta blir de en del än i vanliga fall ???? bm har inget sagt denna gång ,verkar ha en annan inställning när min tidigare som gav mig ångest varenda besök.. hoppas de planar ut så ja inte är hungrig hela tiden..men vem vet ???? foglossning ha e oxå börjar redan , så mina promenader är långsamma och inte fullt så långa (brukade gå 5 km promenad varje dag iaf ..)

    förlåt för mitt klagoinlägg,känns inget vidare ikväll ????


    Ja, jag måste också äta väldigt ofta. Blir typ varannan timme, annars känns det som om jag ska kräkas.. :/ Usch vad jobbigt med en sån hemsk BM! Hoppas den du har nu är mer förstående och schysst! Hoppas också att min hunger planar ut snart! Borde väl lugna sig när illamåendet lägger sig hoppas jag.. Klart du får klaga! Jag klagar för min stackars sambo varje dag, så det är skönt att få klaga lite här med, hehe! :) Hoppas det känns bättre för dig snart!
  • Anonym (Helena)
    Anonym (B) skrev 2019-09-27 13:29:49 följande:

    Har samma problem - fast tvärt om. Gått ner tre kilo. Har också hypotyreos och äter Levaxin. Jag mår också illa och har småätit godis (tyvärr) men går ändå ner. Har inte så mycket att ta av heller så det känns jättejobbigt! Och när jag läser din historia så känner jag typ LYLLO HENNE. Haha! Om du inte redan är överviktig sedan innan så tror jag verkligen inte att fem kilo spelar någon roll så länge du mår bra.


    Haha, inte lyllo mig! Måste köpa nya kläder imorgon, haha.. Nya byxor och framför allt nya bhar och sportbhar! Nä, jag är normalviktig, började på 73kg till mina 180cm, men nu väger jag 78.. Snart ikapp min sambo, vilket han tycker är jääättekul, haha..
  • Fruffe

    Önskar alla lycka till. Jag hoppar ur gruppen nu. Fick konstaterat MA igår på första ultraljudet... ska få hjälp att få ut fostret nästa vecka.

    Hoppas det går bra för er!!!

  • DVQ
    Fruffe skrev 2019-09-27 20:54:12 följande:

    Önskar alla lycka till. Jag hoppar ur gruppen nu. Fick konstaterat MA igår på första ultraljudet... ska få hjälp att få ut fostret nästa vecka.

    Hoppas det går bra för er!!!


    Nej så tråkigt! Önskar dig lycka till i framtiden.
Svar på tråden BF April 2020