• FrökenJ90

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • hjärtekrossad

    Sen var videolänken av just undersökande forskare som står för att folk ska få vara friska och inte kassako till globala medicin jättar! Dessa jättar tjänar mer på sjuka människor än friska.

  • Daphodil
    hjärtekrossad skrev 2019-11-10 13:14:29 följande:

    Eftersom du vacccinerar dina barn får du förklara hur ovaccinerade skulle vara en risk för vaccinerade?

    Haha det är bevisat att ovaccinerade barn är friskare än vaccinerade. Sen jag helt slutade med vaccin för mina barn är de inte längre sjuka. Alla andra går runt och är sjuka men inte mina barn! Jag säger bara en sak ta reda på vaccin innehåller. Sen om ni vill spruta in gifter i era barn. Låt mig inte hindra er!


    Nu får jag ändå gå in och säga att den här tråden börjar få otrevlig ton, vilket är tråkigt för oss alla. De som vill diskutera vaccin mer ingående kan kanske göra det i en separat tråd.
  • DVQ
    hjärtekrossad skrev 2019-11-10 13:14:29 följande:

    Eftersom du vacccinerar dina barn får du förklara hur ovaccinerade skulle vara en risk för vaccinerade?


    Ok. Jag hade tänkt lämna tråden efter mitt senaste inlägg men vill ändå svara på den här frågan.

    Vaccin handlar inte bara om skydd för individer. Vaccin av en befolkning ger gruppimmunitet. Bebisar till exempel, som inte hunnit genomgå ett vaccinationsprogram är helt beroende av att inte andra sprider mässling- eller poliovirus.

    På så sätt kan dina barn bli en risk för andra. Så länge nästan alla vaccineras är risken liten, men om allt fler börjar strunta i vaccin kan vi få se epidemiutbrott av sjukdomar som i princip varit utrotade i många decennier.

    Så. Nu lovar jag att inte diskutera vaccin mer här.
  • hjärtekrossad
    DVQ skrev 2019-11-10 17:00:33 följande:

    Ok. Jag hade tänkt lämna tråden efter mitt senaste inlägg men vill ändå svara på den här frågan.

    Vaccin handlar inte bara om skydd för individer. Vaccin av en befolkning ger gruppimmunitet. Bebisar till exempel, som inte hunnit genomgå ett vaccinationsprogram är helt beroende av att inte andra sprider mässling- eller poliovirus.

    På så sätt kan dina barn bli en risk för andra. Så länge nästan alla vaccineras är risken liten, men om allt fler börjar strunta i vaccin kan vi få se epidemiutbrott av sjukdomar som i princip varit utrotade i många decennier.

    Så. Nu lovar jag att inte diskutera vaccin mer här.


    De som fick mässling nu vid senaste utbrottet i Svergie var alla vaccinerade. Stämmer med de tabeller från cdc i usa. Jag kan skicka mail till dig så du kan läsa själv. Vaccin sprider många gånger det som vaccin ska skydda mot!
  • Anonym (S.J)
    EmmasaraL skrev 2019-10-22 21:07:37 följande:

    Fy så trist! Jag är helt säker på att jag inte fixar glukosbelastningen, så ska be om att få göra det på ett annat sätt.. Men menar dietisten att du har fått selektiv ätstörning Nu? Pga graviditeten? Hoppas det upphör snart, allt kräkande. Kan bara föreställa mig hur påfrestande det måste vara.


    Nej, den selaktiva ätstörningen har jag haft hela tiden bara att jag själv inte har märkt det. Har haft både bulimi och anorexi när jag va yngre, när hon berättade hur den selektiva ätstörningen kunde forma sig så förstod jag ganska snabbt att de är något jag haft i många år. Visste bara inte att de var en ätstörning. Alltid vetat att jag ätit mindre än vad jag borde trots att jag åt när jag blev hungrig osv, så när hon gav mig ?diagnosen? så föll bitarna på plats! Är i V.19 nu och har fortfarande dåliga dagar när jag mår illa och spyr ibland - men dom blir färre och färre som tur är.
  • Anonym (S.J)
    banan123 skrev 2019-10-23 07:38:56 följande:

    Mitt har börjat försvinna. Kräker oftast (peppar peppar) bara 1 gång på morgonen. Är de postafen du äter? Jag vet att läkarna kan skriva ut andra tabletter om din inte funkar. Jag är några kilo tyngre än vad som är "normalt" men jag gick ner 10-13 kg. Har sakta med säkert börjat gå upp lite igen. De är skit tråkigt att bara spy hela dagarna :(


    Åt prostfen först men de bet inte så fick utskrivet rätt tidigt - som inte heller gav nå jätte bra resultat. Är i V.19 nu och illamåendet blir färre och färre i antal (peppar peppar) så hoppas att de är påväg bort nu för gott. Har gått upp 1 kg nu så har 3 kg kvar att gå upp på en vecka då hon helst såg att jag skulle gått upp till 50 som jag vägde vid första inskrivningen. Har aldrig vägt mer än 50 innan men hoppas för bebis säkerhet att min kropp tillåter den att lägga på några extra kilon. Men vi får väl se vad framtiden ger! Hoppas iallafall för din skull att du fortsätter ha din tur så de inte blir något bakslag!
  • Gullego

    Är det fler som gjort RUL ännu?

    Jag gjorde förra veckan. Och den här veckan kunde vi se utanpå magen hur bebisen rörde sig där inne och man känner utanpå vid sparkar :)

    Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar på rul fast jag vet precis när hon blev till och jag plussade på äl+11 och enligt rul då så skulle jag ha plussat på äl+5 och det är ju fullkomligt omöjligt.. känns som det är vanligt att man blir tillbaka flyttad?

  • hjärtekrossad

    Jag är i vecka 18 och känner verkligen ingeting! Inget fladder, sparkar eller puffande .Har rul 25/11!

    Gud så jobbigt att vänta. Är så orolig att något är fel.

    Gjorde ett privat ul v14 och allt såg bra ut. Har moderkakan i framvägg. Det här är så Annorlunda mot mina andra två gravidteter då kände jag sparkar tydligt från v16 men då var moderkakan i bakvägg.

    Hur är det för er andra? Någon som varit med om liknande?

  • efterfest
    hjärtekrossad skrev 2019-11-12 11:22:56 följande:

    Jag är i vecka 18 och känner verkligen ingeting! Inget fladder, sparkar eller puffande .Har rul 25/11!

    Gud så jobbigt att vänta. Är så orolig att något är fel.

    Gjorde ett privat ul v14 och allt såg bra ut. Har moderkakan i framvägg. Det här är så Annorlunda mot mina andra två gravidteter då kände jag sparkar tydligt från v16 men då var moderkakan i bakvägg.

    Hur är det för er andra? Någon som varit med om liknande?


    Samma här. Var på privat ul i v 14, allt såg bra ut, moderkakan i bakvägg, och enligt läkaren borde jag då kunna känna när som helst. Är nu i v 17 men känner ingenting ännu! Med min första kände jag inte förren v 21, så oroar mig inte, men längtar :)
  • hjärtekrossad
    efterfest skrev 2019-11-12 11:34:51 följande:

    Samma här. Var på privat ul i v 14, allt såg bra ut, moderkakan i bakvägg, och enligt läkaren borde jag då kunna känna när som helst. Är nu i v 17 men känner ingenting ännu! Med min första kände jag inte förren v 21, så oroar mig inte, men längtar :)


    Jag känner inte ens någonting när jag ligger stilla , inget som vänder sig i magen. Är det samma för dig Efterfest? Skönt att höra att man inte är ensam. Kände litegrann i v14 men sen försvann det. Så märkligt.
Svar på tråden BF April 2020