• Wed 24 Jul 2019 14:14
    15299 visningar
    559 svar
    559
    15299

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • Anonym (A)
    Sun 5 Jan 2020 02:41

    Nä det var inte så aktivt här. En annan har haft fullt upp och mycket igång samt detta är andra barnet. Dock har jag fortfarande inte insett att jag är gravid, glömmer det då och då tills man får en spark. :p Har en väldigt aktiv en som är igång mycket och har sin egna lilla dygnsrytm. Har nog känt rejäla sparkar här sen v 19 iaf, någon gång där runt RUL, dock kände jag en hel del innan också men mer som buffande. 

    Vi har dock ingen aning vilket kön det är, det är inget jag bryr mig om, det enda viktiga för mig är att liten föds frisk. Maken tror dock helt klart att det är en pojke med tanke på att liten är mer vild än vår dotter var i magen. Fast dottern var dock inte direkt lugn, hon hade dock bara fattat tycke för att konstant nicka min blåsa och att sparka mig under vänstra revbenen (var rejält öm där i omgångar, hade säkert blåmärken på insidan) men snurra runt var inte hennes grej. Men eftersom liten snurrar en massa så slipper jag iaf bli akut kissnödig lika ofta som med dottern. Jag behöver inte alls springa lika mycket på toa längre, med dottern sprang jag konstant fram tills hon föddes mer eller mindre. :p 

  • Mon 6 Jan 2020 19:14

    Har sjukt ont i magen/ryggslut i kväll. Känns ungefär som mensvärk kombinerat med känslan av att någon skulle lagt ett järnbälte över magen typ. Ligger och försöker slappna av å funderar på hur det var förra graviditeten. Har dock inget minne av att jag skulle haft förvärvar den gången. Å den förlossningen startade dessutom med vattenavgång utan värkar så minns knappt hur de känns?


    Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown....
  • Anonym (B)
    Mon 6 Jan 2020 19:57
    Nissenina skrev 2019-12-30 07:21:06 följande:

    23 april är det sagt, första barnet :)


    24 april här, också första barnet :)
  • Tue 7 Jan 2020 06:38
    Anonym (B) skrev 2020-01-06 19:57:45 följande:

    24 april här, också första barnet :)


    Va roligt! Hur mår du?
  • Anonym (B)
    Tue 7 Jan 2020 11:31
    Nissenina skrev 2020-01-07 06:38:49 följande:

    Va roligt! Hur mår du?


    Jag mår ganska bra! Mitt humör är bra och sådär. Jag mår inte illa och kan äta bra. Däremot får jag ont i ryggen när jag gått eller stått en stund, så det börjar bli tufft på jobbet. Har börjat fundera på sjukskrivning... Har hypotyreos och järnbrist sedan tidigare också men det är under kontroll men medicin :)

    När jag blir varm så blir jag yr, typ om jag går omkring med en jacka i en mataffär, haha! Då känns det som att jag plötsligt ska svimma.

    Men det jobbigaste tycker jag är att sova på nätterna! Jag känner mig väldigt trött och har ett stort sömnbehov, men jag får alltid ont i magen på nätterna! Jag tycker att det gör ont att ligga på sidorna och kan inte ligga på mage. Vänder och vrider mig mycket och magen blir öm. Försöker bulla upp med täcket runt mig och mellan benen för stöd för bäckenet och under magen osv men jag får inte till det!

    Hur mår du? Känner du igen något av det jag skrev eller har du andra krämpor? :)
  • Tue 7 Jan 2020 14:38

    Hej!
    Lite sen in i denna grupp men inte vågat jinxa så mycket, har två mf i bagaget och är så tacksam att det gått så långt och bra som det gjort denna gång! Kan fortfarande inte riktigt förstå att jag faktiskt är i v25 och att allt går bra, känns som nåt kommer gå fel om jag ens tänker det! Inte köpt några bebis-grejer alls än, förutom att ha hämtat min gamla vagga från min mammas vind!

    Men har BF 26/4, så förhoppningsvis blir det en aprilbebis och om den inte känner för att stanna inne alltför länge! Fanns det även en fb-grupp kopplad till denna tråd? :)

  • Tue 7 Jan 2020 15:15
    isabelle85 skrev 2020-01-07 14:38:54 följande:

    Hej!
    Lite sen in i denna grupp men inte vågat jinxa så mycket, har två mf i bagaget och är så tacksam att det gått så långt och bra som det gjort denna gång! Kan fortfarande inte riktigt förstå att jag faktiskt är i v25 och att allt går bra, känns som nåt kommer gå fel om jag ens tänker det! Inte köpt några bebis-grejer alls än, förutom att ha hämtat min gamla vagga från min mammas vind!

    Men har BF 26/4, så förhoppningsvis blir det en aprilbebis och om den inte känner för att stanna inne alltför länge! Fanns det även en fb-grupp kopplad till denna tråd? :)


    Välkommen! Jag har BF 27/4 så följer dig hack i häl. Har inga höga förhoppningar om aprilbäbis och hänger lite i majtråden också =)
  • Tue 7 Jan 2020 20:21
    +1
    Daphodil skrev 2020-01-07 15:15:51 följande:
    Välkommen! Jag har BF 27/4 så följer dig hack i häl. Har inga höga förhoppningar om aprilbäbis och hänger lite i majtråden också =)
    samma här, är beräknad till 29, men är nästan inställd på att det blir en majbebis 
    Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown....
  • Wed 8 Jan 2020 18:21

    Sen in i gruppen:) beräknad 10 april. Nån här inne som är över 30 med första barnet som bor i sthlmsområdet?? För övrigt, grattis alla blivande mammor :)

  • Anonym (A)
    Thu 9 Jan 2020 18:30
    Anonym (B) skrev 2020-01-06 19:57:45 följande:
    24 april här, också första barnet :)
    Har samma bf här. :) Fast med andra barnet, första kom på sin bf så får se om denna känner för det också.
Svar på tråden BF April 2020