• FrökenJ90

    BF April 2020

    Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)


    Gravid med andra barnet - Bf april 2020
  • Svar på tråden BF April 2020
  • TrollsländanFrånNorr

    Jag har börjat få halsbränna ganska ofta nu. Har inte gjort knipövningarna så ofta som jag borde så ibland när jag nyser håller jag inte tätt. Har foglossning och mycket smärtor när jag rört mig mycket.

    Får sammandragningar när jag promenerar fort.

    Är beräknad 20 april och jag hoppas bara på att bebis kommer i april, första föddes 5veckor tidigt och bm har sagt att det är lite större risk för att jag föder för tidigt.

    Isabelle85.

    Har också kännt mig lite orolig för att jinxa, är väldigt glad och så, lycklig över magen men vågar inte tro på de bästa på något vis ändå. Jag hoppas att de släpper snart. ?

  • Anonym (A)
    TrollsländanFrånNorr skrev 2020-01-09 18:32:08 följande:

    Jag har börjat få halsbränna ganska ofta nu. Har inte gjort knipövningarna så ofta som jag borde så ibland när jag nyser håller jag inte tätt. Har foglossning och mycket smärtor när jag rört mig mycket.

    Får sammandragningar när jag promenerar fort.

    Är beräknad 20 april och jag hoppas bara på att bebis kommer i april, första föddes 5veckor tidigt och bm har sagt att det är lite större risk för att jag föder för tidigt.

    Isabelle85.

    Har också kännt mig lite orolig för att jinxa, är väldigt glad och så, lycklig över magen men vågar inte tro på de bästa på något vis ändå. Jag hoppas att de släpper snart. ?


    Halsbränna har jag haft från och till hela tiden men jag det har blivit värre nu. Men min barnmorska sa att om man någon gång har haft tex problem med magkatarr, vilket jag hade ofta som yngre så kan magmunnen blivit skadad och då märks det mer vid graviditeten och man får då mycket halsbränna. 


    Man kan ha problem med att hålla tätt även om man har bra knipmuskler, läste att hormonerna mjukar upp musklerna under graviditeten så det kanske beror på det för dig? Själv har jag ibland nervimpulser som verkar få hicka så för mig kan det läcka även om jag kniper rejält, och mina knipmuskler är bra. :/ 

  • isabelle85
    Frostälva skrev 2020-01-07 20:21:24 följande:samma här, är beräknad till 29, men är nästan inställd på att det blir en majbebis 
    haha ja vi är nog lite inställda på maj också här så vi får se, bor ganska långt norrut så bara glad om den vill vänta ut vintern lite mer! 
  • Mammatankarmedpedagogerna

    Grattis till era graviditeter! Vill bara tipsa om vår blogg mammatankarmedpedagogerna.vimedbarn.se vi är två utbildade pedagoger och småbarnsmammor som skriver om mammalivet. På bloggen finns tips, kunskap, erfarenheter, åsikter och tankar gällande barn och mammalivet. Det finns flera inlägg uppe redan om graviditeten och första tiden hemma med bebis. Följ oss också gärna på Instagram @mammatankarmedpedagogerna där vi uppdaterar varje gång vi publicerat ett nytt inlägg!

  • Frostälva
    isabelle85 skrev 2020-01-10 16:20:36 följande:

    haha ja vi är nog lite inställda på maj också här så vi får se, bor ganska långt norrut så bara glad om den vill vänta ut vintern lite mer! 


    Förstår det. Här har vintern lyst med sin frånvaro, nästan så att jag önskar att det inte blir någon snö alls nu, vädret växlar mellan nollgradigt/nån minusgrad å 8-9 plusgrader.
    Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown....
  • isabelle85
    TrollsländanFrånNorr skrev 2020-01-09 18:32:08 följande:

    Jag har börjat få halsbränna ganska ofta nu. Har inte gjort knipövningarna så ofta som jag borde så ibland när jag nyser håller jag inte tätt. Har foglossning och mycket smärtor när jag rört mig mycket.

    Får sammandragningar när jag promenerar fort.

    Är beräknad 20 april och jag hoppas bara på att bebis kommer i april, första föddes 5veckor tidigt och bm har sagt att det är lite större risk för att jag föder för tidigt.

    Isabelle85.

    Har också kännt mig lite orolig för att jinxa, är väldigt glad och så, lycklig över magen men vågar inte tro på de bästa på något vis ändå. Jag hoppas att de släpper snart. ?


    Skönt att det inte bara är jag! Idag köpte jag en liten body efter min check up på MVC Förvånad allting såg bra ut så tänkte jag skulle våga mig på det, men kändes lite läskigt, vågade inte säga till kvinnan i kassan att det var till min bebis, så låtsades att det var en present...så knäppt ändå!
  • Heho19
    Biktopia skrev 2020-01-08 18:21:22 följande:

    Sen in i gruppen:) beräknad 10 april. Nån här inne som är över 30 med första barnet som bor i sthlmsområdet?? För övrigt, grattis alla blivande mammor :)


    Jag kommer vara 39 då bäbis är beräknad att komma den 9 april. Bott i Sthlm länge, men bor nu i Skokloster, tar ca en timme in till Sthlm.
  • Heho19
    isabelle85 skrev 2020-01-17 12:58:58 följande:
    Skönt att det inte bara är jag! Idag köpte jag en liten body efter min check up på MVC Förvånad allting såg bra ut så tänkte jag skulle våga mig på det, men kändes lite läskigt, vågade inte säga till kvinnan i kassan att det var till min bebis, så låtsades att det var en present...så knäppt ändå!
    Har ännu inte köpt något klädesplagg till bebben själv, känns sjukt konstigt. Vet inte vad det är för kön, känns som det skulle vart lite lättare om man visste.Och precis lika konstigt med mammakläder ;) Det GÅÅÅR liksom inte! Köpte lite begagnade shorts från en bekant inför utlandsresan vi var på för två veckor sen. Jo, just,, ett par mamma-mysbyxor har jag köpt. Men det är allt.  Måste även köpa babyskyddet, och säng snart känner jag. Är på v 30+4
  • SweetCA
    Heho19 skrev 2020-02-03 12:00:11 följande:
    Jag kommer vara 39 då bäbis är beräknad att komma den 9 april. Bott i Sthlm länge, men bor nu i Skokloster, tar ca en timme in till Sthlm.
    Jag blir 41 är lillgrabben anländer. Beräknad 30 april så hänger mer i maj tråden. Bor norr om Stockholm city, ca 30 min med bil
  • Leapea1

    Hej på er! Jag har bf den 10 april med vårt andra barn! Vi har inte tagit reda på kön och jag längtar sååå!!!!

Svar på tråden BF April 2020