• Wed 24 Jul 2019 21:18
    993 visningar
    3 svar
    3
    993

    Jag, min nuvarande och mitt ex

    Hej

    Tänkte höra efter lite råd härinne!

    Är så att jag separerat med barnens mamma för 1.5år sen och träffade min nuvarande sambo för 1 år sen.

    Jag och mitt ex har haft det väldigt rörigt med barnen och inte haft raka veckor utan bytt högt och lågt vilket jag sa ifrån i våras eftersom det höll på att ta knäcken på mig och då blev det nästan raka veckor vilket jag tycker fungerat bra.

    Nu under sommaren så har vi testat helt raka veckor och jag tyckte det var jätteskönt.

    Mitt ex gick först med på att fortsätta med raka veckor efter semestern också men sen ändrade hon sig pga. arbetsförhållanden på jobbet och sa att vi måste vänta tills höstlovet med helt raka veckor.

    Det gick väl kanske en vecka mellan beskeden.

    Jag förstår varför hon säger så eftersom dom lägger väldigt långa scheman på hennes jobb och hon inte tänkte på det när hon först sa ja till raka veckor.

    Detta fick min nuvarande att gå i taket och nu funderar hon på att lämna mig pga. Detta för hon säger att hon inte orkar mera och inte vill se mig sårad längre medan jag försöker motivera henne med att jag ser ljuset i en lång och rörig tunnel.

    Någon som har några bra idéer på vad jag ska ta mig till?

  • Svar på tråden Jag, min nuvarande och mitt ex
  • Wed 24 Jul 2019 22:47
    #1
    +1

    Låt henne flytta, hon har ingen som helst känsla för dig och kampen om att vara en bra förälder

  • Wed 24 Jul 2019 23:48
    #2

    Fast hon har egna barn sen tidigare och haft det tufft med dom.

    Hon säger att jag måste tänka mer på bara mig/oss och barnen och inte hur det drabbar mitt ex.

    Men jag tycker det är för ?svart-vitt? synsätt har jag sagt till henne och att det drabbar barnen med i andra änden hos sin mamma om jag kräver saker som inte går att göra med mindre än att deras mor byter jobb på stående fot vilket jag tycker är ett orimligt krav att ställa

    Men jag vet inte, jag kanske är helt fel ute i mitt tänk eller tänker för brett?

  • Thu 25 Jul 2019 00:27
    #3

    Vad menar du med "raka veckor"? Måndag-söndag (eller ons-tis eller liknande)?

    Jag antar att du har ett regelbundet jobb, vilket gör dina tider med barnen blir oförändrade oavsett (8-17 jobb eller liknande)?

    Om mamman jobbar skift så kommer det ju gå ut över barnen om mamman ska ha dem de dagar/veckor hennes arbetstid är förlagd på barnens fritid, och det gagnar ingen. Är dessutom schemaläggningen gjord med bra framförhållning och i långa "sjok" så borde ni kunna schemalägga umgänget utan att det ska gå ut över barnens tid med sina föräldrar.

    Sedan kan jag förstå att det kanske blir lite galet med 5 dagar ena gången och 9 dagar andra gången eller hur det nu kan falla ut, men om ni båda vet redan nu att det är så det kommer se ut de närmaste månaderna så går det att planera livet ändå.

Svar på tråden Jag, min nuvarande och mitt ex