• Thu 25 Jul 2019 17:37
    841 visningar
    12 svar
    12
    841

    Min pojkvän är 29 år äldre men jag vill ha barn, vore det fel?

    Jag är 19 nu och han är 48. Jag älskar honom och vill spendera mitt liv med honom. Det finns dock ett problem som jag vet kommer att skava ju äldre jag blir. Jag vill absolut inte ha barn nu, har inte ens flyttat hemifrån. Mina funderingar gäller framtiden, jag kanske kommer vilja ha barn när jag är äldre, men då kommer han vara gammal. Vore det omoraliskt att låta ett barn växa upp med en pappa som kommer dö när barnet inte ens hunnit bli vuxen?

    Vore det själviskt av mig att skaffa barn med en mkt äldre man?

    Problem nummer 2 gäller det att han inte ens vill ha barn, tror jag. Vi har inte haft en djupgående konversation kring det. Han sa att han förstår att jag inte vill ha barn men att jag kanske ändrar mig i framtiden, och att vi fortfarande kan vara goda vänner om jag väljer den vägen. Det gör ont att veta att om jag nånsin vill bli mamma så måste jag lämna mannen jag älskar. Eller stanna, men då kommer jag aldrig ha en egen familj. Jag kommer antagligen fortfarande vara glad, men ångra och känna bitterhet...

    Ibland får jag tankar jag inte är stolt över, som att jag önskar att jag skulle bli typ gravid i misstag av honom. Och att han inte skulle kunna lämna mig och jag inte skulle göra abort.

    Fattar inte varför dessa tankar poppar upp hela tiden, jag är fortfarande tonåring och borde fokusera på att hitta ett fkn jobb, och jag gillar inte ens barn???!! Tror att jag vill ha det jag inte kan få.

  • Svar på tråden Min pojkvän är 29 år äldre men jag vill ha barn, vore det fel?
  • Thu 25 Jul 2019 17:42
    #1

    Inte för att vara sån, men vänta tills du är redo och ta diskussionen då. Det kanske är om 10 år, och vem vet hur det ser ut då. De flesta relationerna i den åldern håller inte så länge, och speciellt inte med den åldersskillnaden.

    Ni bor ju inte ens ihop, mycket kan hända med relationen bara där. Jag skulle inte noja över barnfrågan alls i dagsläget om jag var du.

  • Anonym (Vänta­)
    Thu 25 Jul 2019 17:46
    #2

    Håller med ovan. Vänta tills du är redo och ta snacket då. Om jag förstått rätt från din andra tråd har ni inte ens haft sex än, och han har inte velat visa sig naken.

    Ni är långt, långt från barn. Även om ni varit närmre i ålder och du varit redo.

  • Thu 25 Jul 2019 17:47
    #3
    Ignoramus skrev 2019-07-25 17:42:38 följande:

    Inte för att vara sån, men vänta tills du är redo och ta diskussionen då. Det kanske är om 10 år, och vem vet hur det ser ut då. De flesta relationerna i den åldern håller inte så länge, och speciellt inte med den åldersskillnaden.

    Ni bor ju inte ens ihop, mycket kan hända med relationen bara där. Jag skulle inte noja över barnfrågan alls i dagsläget om jag var du.


    Jag vill leva i nuet och inte tänka för mycket kring framtiden. Men någonting säger mig att detta kommer leda till smärta och problem. Men jag har kanske fel.
  • Anonym (.)
    Thu 25 Jul 2019 17:54
    #4

    Men oroa dig inte över barn. Ni bör inte ihop. Ni bor inte i samma land ens och han ville ju inte ens stoppa in ballen i dig, från din andra tråd... oroa dig över annat i livet, än barn.

  • Thu 25 Jul 2019 17:55
    #5

    Hur ska det gå till när han inte kan ta fram snoppen?

    www.familjeliv.se/forum/thread/79776730-pojkvan-sager-att-vi-maste-vanta-med-kuken


    Alla hästar hemma
  • Anonym (Åters­tående medell­ivslän­gd)
    Thu 25 Jul 2019 18:46
    #6

    En 48-åring i Sverige idag har en genomsnittlig återstående medellivslängd på ungefär 35 år. Försöker man sätta in det i ett historiskt perspektiv och ett internationellt perspektiv så är 35 år mycket! Det är inte ofta fäder i genomsnitt under någon tidsperiod i något land kunnat se fram emot så många år tillsammans med sina barn. Du har alltså gott om tid på dig att skaffa de barn du vill med din man.

  • Anonym (55)
    Thu 25 Jul 2019 19:54
    #7

    Man är inte en "pojkvän" om man är närmare 50!

  • Thu 25 Jul 2019 20:01
    #8
    Anonym (55) skrev 2019-07-25 19:54:35 följande:

    Man är inte en "pojkvän" om man är närmare 50!


    Varför inte då? Han är visst min pojkvän.
  • Thu 25 Jul 2019 20:52
    #9

    Avvakta tills du vet vad du vill göra med ditt liv. När du väl kommer dit får du ta upp det till diskussion, vill han inte ha barn får du helt enkelt välja vilket som är viktigast. Han eller barn.

  • Anonym (Tänk!­)
    Thu 25 Jul 2019 20:53
    #10

    Gå vidare.Du har hela livet framför dig.

  • Anonym (Camil­la)
    Fri 26 Jul 2019 00:09
    #11

    Nej men vad tusan håller du på med nu då?!? Var vi inte överens om stt du skulle hänga av honom. Du virrar ju på som jag vet inte vad. Nu får du baske mig ta ett steg tillbaka och fundera lite över dina handlingar.

    Den mannen är INTE rätt för dig mer ön en vän och knappt det. Ni ör på så vitt skilda platser i livet. Jag trir det där bottnar i att du känner dig ensam där du bor. Du måste se till att skaffa dig umgänge på hemorten och sluts att hänga upp allt, hela ditt liv på dem här mannen. Har följt din andra tråd.

  • Anonym (55)
    Fri 26 Jul 2019 04:54
    #12
    Fluffydandelions skrev 2019-07-25 20:01:30 följande:
    Varför inte då? Han är visst min pojkvän.
    Han är en medelålders man, inte en pojke.
    Du däremot är knappt mer än ett barn.
Svar på tråden Min pojkvän är 29 år äldre men jag vill ha barn, vore det fel?