• Thu 25 Jul 2019 21:30
    737 visningar
    9 svar
    9
    737

    Barnlös bonusmamma strax över 40 längtan till barn

    Jag känner mig så ledsen och arg på världen, varför är den så hård mot mig och varför får jag inte bli mamma på riktigt? Jag känner mig inte som en riktigt kvinna när jag inte kan få uppleva den känslan som man får när man blir mamma på riktigt, att få uppleva att bli med barn, ha ett barn alla 9 månaderna och sedan se det växa upp. Vad har jag gjort i livet som gör att jag inte får uppleva detta och har kämpat med det i snart 10 år!
    Det har kommit så långt att jag inte ens vill se grannar eller vänner eller familj som har sina barn för att jag mår så otroligt dåligt och blir igen påmind över att jag inte har mina egna. Det blir en känsla av utanförskap och jag har ju aldrig fått uppfostra ett barn och uppleva deras födelsedagar, semestrar, Skara sommarland, eller haft mysiga nattningar... Så orättvist livet är och jag förstår inte vad jag har gjort för att förtjäna detta. Jag som är en snäll person... jag skulle ju blir en perfekt mamma  bara jag fick chansen.

    Nu har jag en kille med ett bonusbarn men det känns inte helt rätt för att deras band är så starkt och det bandet kommer jag aldrig att få känna. Samtidigt har jag ju inte sett barnet växa upp... Jag vill ju kunna känna samma sak men jag blir hela tiden påmind om att jag inte har några egna barn.

    Med mitt ex spenderade jag allt för lång tid med och det ångrar jag så mycket, och nu är jag strax över 40 år och min högsta önskan är att få uppleva detta i mitt liv. Har ibland tankar på att livet är meningslöst och att jag skulle vilja dö men inte så att jag kommer att ta steget, utan bara att jag mår så otroligt dåligt vissa stunder att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Blir arg och frustrerad på livet för varför får jag inte chansen att visa att jag kan bli med barn och föda ett barn och uppfostra det. för jag vill ju uppleva det och jag tror att barnet skulle vara glad att ha mig som mamma för jag skulle ge det så mycket kärlet. Så varför får jag inte chansen!

    Jag vill gärna prata med någon i samma sits som mig och om hur du har gjort och tänkt.

  • Svar på tråden Barnlös bonusmamma strax över 40 längtan till barn
  • Thu 25 Jul 2019 22:24
    #1

    Finns det ingen möjlighet för dig att bli gravid nu?

  • Thu 25 Jul 2019 22:26
    #2

    Hej
    Jag vet inte, var sist gravid förra året och haft många missfall. mina äggreserver är låga, så ganska liten chans...

  • Thu 25 Jul 2019 22:41
    #3

    Att bli förälder är ingenting man har förtjänat

  • Thu 25 Jul 2019 22:46
    #4
    erikaABC skrev 2019-07-25 22:41:35 följande:

    Att bli förälder är ingenting man har förtjänat


    Nej, det ska Gudarna veta. Tänk vad världen skulle varit så mycket bättre då.


    Ge inte upp TS. Min vän fick nyligen sitt första barn, 43 år. Hon hade likt dig varit ihop med en kille i "alltför många år". Hon trodde inte heller det skulle lösa sig men 2-3 år senare (vet inte hur länge de försökte) kom en liten gosse.

  • Thu 25 Jul 2019 22:54
    #5

    Så skönt att höra att det finns lite hopp och att det går att ha kvar hoppet på ett barn, dela gärna med er av era erfarenheter

  • Thu 25 Jul 2019 22:59
    #6

    Har du gjort IVF? Berätta gärna mer om din situation. Du vet ju att man också kan göra IVF med donerade ägg?

  • Sat 27 Jul 2019 16:22
    #7

    Äggdonation är ju ett alternativ upp till 51.

  • Mon 29 Jul 2019 08:05
    #8

    Mina ägg tog slut så vi gjorde äggdonation när jag var 40 och har en underbar dotter på dryga året nu! Det finns möjligheter att få egna barn.

    Men undersök chanser med Ivf först, kan ju också gå?

    Fattar hur du känner..

  • Tue 13 Aug 2019 12:35
    #9
    anonym41 skrev 2019-07-25 22:26:25 följande:

    Hej

    Jag vet inte, var sist gravid förra året och haft många missfall. mina äggreserver är låga, så ganska liten chans...


    Kontakta ivfFalun, jag har för mig att man får göra ivf med egna ägg där upp till 42års ålder.

    Annars vänd er utomlands för ivf med egna ägg eller äggdonation. Många svenska par och ensamstående kvinnor skaffar barn i Riga (Lettland) och i Ryssland. Jag och min man håller på med donation på en klinik i Riga som heter Avaclinic Riga. Där får man göra äggdonation upp till kvinnan är 50år.

    Googla på klinikens namn så hittar du hemsidan.
Svar på tråden Barnlös bonusmamma strax över 40 längtan till barn