• Sat 27 Jul 2019 22:41
    1837 visningar
    27 svar
    27
    1837

    Bli sambo med kille som har 2 barn med olika mammor

    Hej!

    Undrar när exet har för stor del av de ogemensamma barnet?

    Hon lägger sig i allt från födelsedagspresenter, är med på cuper, tar med dina föräldrar på matcher och allt vad de är..

    När minsta är hos sin pappa ringer hon ibland 8 gånger på en dag för att säga samma sak.

    Hon köper dyra märkesskor till de ogemensamma barnet.. Varför?

    De har varor slut sedan 2016 mellan dem, de va tillsammans i mindre än 2 år, när jag frågar så blir vi osams för han ser inget problem..

    Jag är slut som människa snart tror ja..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-27 23:19
    Ser nu alla stavfel som telefonen gjort.

    När har ett ex för stor makt över min sambos barn (inte gemensamt barn)
    *Hon tar med SINA föräldrar på det ogemensamma barnets cuper men inte sin sambo.
    *När de gemensamma barnet är hos oss så ringer hon 8 gånger på en dag för att påminna om när helgen är slut
    *Det har varit slut mellan min sambo och exet i 3 år, sedan 2016 och de var tillsammans i ca 18 månader kanske 20 månader, men hon verkar fortfarande tro att hon har delen som mamman till hans storsta barn som har sin mamma och sin pappa varannan vecka..

  • Svar på tråden Bli sambo med kille som har 2 barn med olika mammor
  • Sat 27 Jul 2019 22:43
    #1
    +1

    Jag förstår inte vad du skriver. Det var luddigt skrivet.

  • Sat 27 Jul 2019 22:49
    #2

    När är exet för involverad i vår relation?

    Alltså hur mycket ska man behöva acceptera att hon fortfarande räknas som "mamman"?

    Hon har inte hälsat på mig än, presenterat sig eller nått, hon går inte fram till sin gemensamma son om jag är närvarande utan ropar och går

  • Anonym (???)
    Sat 27 Jul 2019 22:55
    #3
    +1

    Det här är bara för osammanhängande. Är ni sambos eller undrar du om ni ska bli? Har du barn med sambon? Eller har han två barn med två andra kvinnor?

    Hur stor plats den andra föräldern till ens bonusbarn får ta är något du behöver prata med din sambo (?) om men det är till sist bara du som kan bestämma vad som är ok för din del. Du behöver hitta dina gränser.

    Jag kan inte låta bli att undra om du är väldigt onykter just nu, eller mår dåligt på något annat vis.

  • Sat 27 Jul 2019 22:58
    #4

    Deras ogemensamma tycker om henne men väljer hellre att ringa mig, fråga mig saker och vill ha med mig på matcher osv, men exet släpper inte taget..

    När bör ett ex släppa taget som extramamman?

    Stora barnet frågade "får jag verkligen en extramamman hos dig nu pappa?" och pappan svarar ja du får kalla henne de om du vill.. Hon är här för att bo med oss och vara en del av vår vardag.. Men jag kan inte sluta tänka på exet som INTE är pojkens mamma.. Varför lägger hon sig i allt??

  • Sat 27 Jul 2019 23:03
    #5

    Anonym,

    För de första så är jag nykterist, för de andra så är detta med samboliv med en som har barn helt nytt för mig då jag själv aldrig kan bli mamma.. Jag kan aldrig få barn, tack för den..

    Min sambo har 2 barn med olika mammor, jag har varit delaktig i snart 1 år med barnen och snart 18 månader med min nuvarande sambo, att jag skriver osammanhä gande kanske enbart beror på att jag är ny på allt detta, jag vet kanske inte vad man kan fråga utan att vara för personlig

  • Sat 27 Jul 2019 23:15
    #6

    Konkreta saker exet lägger sig i...

    Födelsedagspresenten: Vi som sambos tog de gemensamma beslutet att skaffa husdjur som var hans äldsta största önskan, var på exet säger "nej absolut inte, vet Du vad mycket jobb de innebär med att skaffa husdjur, vem ska ta hand om djuret när han är hos sin mamma?"

    De är bättre du släpper den tanken på djur åt han..

    Eller semester, vi planerade att åka iväg med båda barnen, de fick vi inte, hon skulle åka iväg med deras gemensamma, han behöver ingen semester med oss och klarar sig med det han får hos henne.. Och den äldsta får åka iväg med min sambo och hans bror men jag får stanna hemma isf..

  • Anonym (???)
    Sat 27 Jul 2019 23:59
    #7
    +1
    Majja86 skrev 2019-07-27 23:03:36 följande:

    Anonym,

    För de första så är jag nykterist, för de andra så är detta med samboliv med en som har barn helt nytt för mig då jag själv aldrig kan bli mamma.. Jag kan aldrig få barn, tack för den..

    Min sambo har 2 barn med olika mammor, jag har varit delaktig i snart 1 år med barnen och snart 18 månader med min nuvarande sambo, att jag skriver osammanhä gande kanske enbart beror på att jag är ny på allt detta, jag vet kanske inte vad man kan fråga utan att vara för personlig


    Ja, jag ber om ursäkt om jag trampade på någon öm tå. Men det är svårt att hitta någon röd tråd i det du skriver, och det beror inte bara på felstavningar. Gör man sådana inlägg sent en lördagkväll och avslutar med att man är slut som människa, ja då tänker jag att personen inte är i balans, av det ena eller andra.

    Men som jag skrev måste du vara på det klara på vad du kan acceptera i relationen. Men sen är det ju upp till din sambo att sätta gränser mot exet. Hon älskar säkert båda barnen och ser dem som en del av sin familj.

    Vad säger det andra exet? För det är bara en som stället till problem?
  • Sun 28 Jul 2019 00:39
    #8

    Varför vill du lägga dig i relationen mellan ett barn och viktiga vuxna personer i barnets liv?
    Om denna kvinna varit bonusmamma till barnet, och kvinnans familj/släkt tagit till sig barnet som del av deras familj så är det väl helt underbart att de fortsätter sina relationer till barnet helt oberoende av vem barnets pappa delar säng med för tillfället.

  • Anonym (Ba)
    Sun 28 Jul 2019 09:42
    #9
    BurningDiamond skrev 2019-07-28 00:39:50 följande:

    Varför vill du lägga dig i relationen mellan ett barn och viktiga vuxna personer i barnets liv?

    Om denna kvinna varit bonusmamma till barnet, och kvinnans familj/släkt tagit till sig barnet som del av deras familj så är det väl helt underbart att de fortsätter sina relationer till barnet helt oberoende av vem barnets pappa delar säng med för tillfället.


    Precis.
  • Anonym (J)
    Sun 28 Jul 2019 09:51
    #10

    Otroligt rörigt inlägg. Men tror att jag förstår nu.. du tycker alltså att det på något sätt är fel att kvinnan som varit bonusmamma åt barnet fortsätter ha kontakt med barnet? Märkligt.. ser det enbart som positivt. Men å andra sidan verkar ser vara rätt få vuxna som har förmåga att se till barns bästa.

Svar på tråden Bli sambo med kille som har 2 barn med olika mammor