• Anonym (Anony­m)
    Sun 28 Jul 2019 08:30
    19757 visningar
    497 svar
    -6 +4
    497
    19757

    Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?

    Jag står i valet och kvalet om jag ska kontakta frun till männen jag träffar.

    Vi har träffats via nätet och han bor i en annan del av landet. Vi ses några gånger i månaden i och med att han i sitt arbete reser en hel del utomlands och flyger då från Arlanda. Han kan då sägs till sin fru att han åker dagen innan och bor på hotell i Stockholm så han kan ta första morgonflyget. Nu har han hittat på arbetsresor och medan frun tror att han är utomlands så bor han hos mig. Han har varit gift i många år och har 3 myndiga barn. Jag har börjat tycka synd om hustrun. Jag är singel men ser ingen framtid med honom eftersom jag inte är kär i honom utan ser honom som någon jag kan dejta tills jag träffar den rätte. Vi trivs väldigt bra ihop och har väldigt roligt ihop. Vi pratar väldigt mycket om djupa saker. Men jag har extremt dåligt samvete över hans fru. Jag vill inte att han ska skilja sig för jag vill inte ha honom

    Min tanke med att berätta för frun är att ge henne en chans att jobba på sitt äktenskap med honom och det är svårt om hon inte vet om att han är otrogen. Han har ett sådant behov av att bli lyssnad på och stort behov av närhet.

  • Svar på tråden Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?
  • Anonym (Ja)
    Sun 28 Jul 2019 08:32
    #1
    +3

    Ja gör det. Så kan hon gå vidare med sitt liv på rätt premisser.

    Det du gör är fel men det är ju inte det du frågar.

  • Anonym (bedra­gen)
    Sun 28 Jul 2019 08:43
    #2
    +1

    Jag fick veta. Livet vändes upp och ner. Men bättre det än att vara ovetandes.

  • Anonym (Mhm)
    Sun 28 Jul 2019 08:48
    #3
    +1

    Nu när känslorna svalnat och vettet hunnit ikapp så kommer även samvetet.

    Du har varit med och satt henne i skiten. Du har vetat om att frun fanns. Du har kunnat säga nej varje gång men din stolthet och lust har gått före hennes äktenskap. Om du på nått vis försöker göra det för hennes skull så för fan prata med honom först. Han borde säga det, inte du. Du ska bara försvinna så långt bort du kan och lämna frun ifred. Du vill bara göra det för att döva ett dåligt samvete.

    Jag är ledsen men skriver man en tråd om otrohet så kommer moralpredikningar. Du kommer att bli sårad. Gånga den känslan med 1000000000 så får du fruns känsla om DU kommer och berättar.

  • Anonym (F)
    Sun 28 Jul 2019 08:48
    #4
    -2 +3

    Nej det ska du inte, jobba på din egna självrespekt först genom att avsluta er relation ,du har redan gjort tillräcklig skada. Deras äktenskap har du absolut ingenting att göra med, gå vidare med ditt liv och låt andra vara helt enkelt, se det som en läxa för dig.

  • Sun 28 Jul 2019 09:00
    #5
    -2 +2

    Jag säger definitivt NEJ på den frågan. Du har inte något med henne att göra, känner henne inte och vet inte det minsta om hennes behov.
    Om du av någon anledning månar om henne, så ska du så klart sluta ligga med hennes man, och  i stället förmå honom att gå hem och vara ärlig.
    För dig är det världens enklaste sak att outa er otrohet för henne. Men bara för att det är enkelt, är det inte rätt. Om du ska ta ansvar, gör det på riktigt eller inte alls.

  • Anonym (gör det)
    Sun 28 Jul 2019 09:05
    #6
    -1 +1

    Jag tycker du skall göra det. Han har det som livstil att hålla på så där, du är varken den första eller sista, och kommer för eller senare att åka dit. Då är det bättre för frun att det kommer fram nu än om några år. Det är också ett effektivt sätt för dig att avsluta en relation som ger dig dålig karma. 

    Att hans fru inte lyssnar på honom och inte ger honom den närhet han behöver är rekommenderade repliker som står på sida ett i otrohetshandboken.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Sun 28 Jul 2019 09:26
    #7

    Jag visste inte att han var gift när vi fick kontakt utan det berättade han efter första träffen. Han har varit otrogen tidigare. De har varit gifta i 39 år och hon börjar planera för pensionen och att de ska göra allt de inte kunnat tidigare ex ut och resa, flytta till Spanien, ta hand om barnbarnen osv. Han vill däremot fortsätta arbeta och leva och inte pensionera sig. Han har tagit upp skilsmässa med henne och sagt att hon förtjänar någon som uppskattar henne men hon är uppfostrad att inte skilja sig. Jag är 20 år yngre och jag vet ju att när jag bryter så kommer han fortsätta med andra kvinnor. Jag är inte naiv men jag tänker att om jag vore hon så skulle jag vilja veta. Han kommer aldrig berätta för sin fru om att han är otrogen.

  • Anonym (Japp)
    Sun 28 Jul 2019 09:35
    #8
    +1

    Självklart ska du berätta. Hon förtjänar att få veta sanningen.

  • Anonym (Mhm)
    Sun 28 Jul 2019 09:48
    #9
    +1
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-28 09:26:55 följande:

    Jag visste inte att han var gift när vi fick kontakt utan det berättade han efter första träffen. Han har varit otrogen tidigare. De har varit gifta i 39 år och hon börjar planera för pensionen och att de ska göra allt de inte kunnat tidigare ex ut och resa, flytta till Spanien, ta hand om barnbarnen osv. Han vill däremot fortsätta arbeta och leva och inte pensionera sig. Han har tagit upp skilsmässa med henne och sagt att hon förtjänar någon som uppskattar henne men hon är uppfostrad att inte skilja sig. Jag är 20 år yngre och jag vet ju att när jag bryter så kommer han fortsätta med andra kvinnor. Jag är inte naiv men jag tänker att om jag vore hon så skulle jag vilja veta. Han kommer aldrig berätta för sin fru om att han är otrogen.


    Du har från första mötet varit delaktig.

    Du får helt enkelt säga till karlen att du går till frun om en vecka. Han har tills det datumet på sig att erkänna sitt misstag och be om ursäkt annars kontaktar du henne. Men jag gissar att du vill skriva anonymt till frun och sätta hus i helvete men sen försvinna under jorden för att inte behöva stå för en konfrontation varken från frun eller mannen. En fegis alltså. Han kommer neka naturligtvis. Du måste ha bevis om det ska gå. Utskrifter på sms, foton, mötesplatser, räkningar osv.
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Sun 28 Jul 2019 09:50
    #10

    Jag tänkte bara skicka ett anonymt sms från något kontantkort att din man är otrogen, ett tips är att titta på hans kontoutdrag när han påstår att han åker på resor utomlands och hans samtalslistor och i hans mobil såsom kik och Skype.

Svar på tråden Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?