• Sun 28 Jul 2019 11:05
    3196 visningar
    45 svar
    45
    3196

    Tvillingar 2020

    Någon mer som ska ha tvillingar tidigt nästa år?

    Jag gjorde tidigt UL nu i vecka 8 och är gravid led tvillingar BF 11/3-20

    Vore såå skönt att ha fler i samma sits att följas pt med.

    Detta bli om allt går bra mina femte och sjätte barn.

    Vår yngsta dotter är nio år i jul och denna graviditet var ej planerad så det blev chock på chock här hemma...

  • Svar på tråden Tvillingar 2020
  • Wed 31 Jul 2019 14:06
    #11
    Lojs88 skrev 2019-07-31 13:37:27 följande:

    Hej!

    Hoppar in i tråden, väntar tvillingar med bf 18/1. Vi fick veta när vi skulle göra kub-test, ganska stor chock :D

    Hon såg också att det antagligen var tvåäggstvillingar.

    Vi har en flicka på två år så speciellt mycket vila blir det inte trots att jag är trött hela tiden.. Ser fram emot rul om tre veckor :)


    Grattis! :) jag trodde inte man kunde se det förens i slutet på grav! Tycker du att det är stor skillnad på första gången du vad gravid och nu med tvillingar?
  • Wed 31 Jul 2019 14:28
    #12
    Leiazn skrev 2019-07-30 22:36:53 följande:

    Hej allihopa! Jag är bara i vecka 7 med mina twins! Verkligen kul med en sån här tråd och se andras resa med tvilling graviditet! Hur mår ni i er graviditet?

    Love Mandy hur vet du redan att det är enäggstvillingar ????


    Vi gjorde KUB och då sa barnmorskan det. :)
  • Wed 31 Jul 2019 14:34
    #13
    Solros80 skrev 2019-07-31 09:00:56 följande:

    För mig är det andra graviditeten. Illamåendet och kräkningarna har varit mycket mer intensiv denna gång. Visst kände jag lite illamående tidigare men inte i närheten av detta. Nu slog illamåendet till i vecka 7 och har pågår fortfarande men är lite bättre. Är i vecka 15 nu. Kunde bara äta sallad och knäckebröd i två månader. Har fått legrigan och legrigan comp som lindrar något. Legrigan comp innehåller koffein och effedrin så det har hjälpt mot tröttheten också lite.

    Vi fick veta att det blir tvillingar i vecka på Vul 7 vecka åtta. Jag visste inte om jag skulle le eller gråta. Men nu har jag smällt det och ser många fördelar med det.


    Lider verkligen med dig. Det är min andra graviditet också och har haft precis samma som du med illamående och trötthet, men mitt illamående avtog förra veckan. Håller tummarna att du mår bättre snart också.

    Vi får försöka tänka kring de positiva sidorna så mycket vi bara kan. Vet du om du bär på tvåäggs eller enäggs? Vi har BF samma dag såg jag. :)
  • Wed 31 Jul 2019 19:28
    #14
    Leiazn skrev 2019-07-31 14:06:59 följande:

    Grattis! :) jag trodde inte man kunde se det förens i slutet på grav! Tycker du att det är stor skillnad på första gången du vad gravid och nu med tvillingar?


    Tack, och grattis själv! Jag tror att det ibland är tydligt redan på ultraljud vid kub. Sköterskan såg två moderkakor och hinnsäckar med en tjockare vägg emellan så hon tyckte att det var tydligt med tvåäggstvillingar.

    Det är väldigt stor skillnad jämfört med första graviditeten, hade en smidig graviditet då. Trött och lite illamående de första 12 veckorna men sedan var resan lugn fram till typ vecka 35 kanske då jag fick problem med att händer domnade och så blev jag tröttare igen. Nu har tröttheten varit starkare och fortsatt efter v 12, snarare ökat än avtagit.. men jag har sluppit illamående nästan helt, undra om det betyder att det är pojkar denna gång?! Redan lite foglossning i svanskotan, om man kan ha det?

    Har du fler graviditeter att jämföra med Leiazn?
  • Wed 31 Jul 2019 23:25
    #15
    Lojs88 skrev 2019-07-31 19:28:33 följande:

    Tack, och grattis själv! Jag tror att det ibland är tydligt redan på ultraljud vid kub. Sköterskan såg två moderkakor och hinnsäckar med en tjockare vägg emellan så hon tyckte att det var tydligt med tvåäggstvillingar.

    Det är väldigt stor skillnad jämfört med första graviditeten, hade en smidig graviditet då. Trött och lite illamående de första 12 veckorna men sedan var resan lugn fram till typ vecka 35 kanske då jag fick problem med att händer domnade och så blev jag tröttare igen. Nu har tröttheten varit starkare och fortsatt efter v 12, snarare ökat än avtagit.. men jag har sluppit illamående nästan helt, undra om det betyder att det är pojkar denna gång?! Redan lite foglossning i svanskotan, om man kan ha det?

    Har du fler graviditeter att jämföra med Leiazn?


    Jag har varit gravid innan men har gjort abort den gången då jag var yngre. Så detta är första graviditeten jag ska fullfölja. Men förra gången kom jag upp i cirka 8 veckor bara, men känslan är totalt annorlunda fysiskt! Jag är helt dränerad på energi, orkar inte med någonting och mår illa morgon och kväll! Det gjorde jag inte förra gången. Jag har ingen aning om sägelser och så än! Brukar man tro att det är flickor om man är illamående under graviditeten? ????

    Jag får ganska ont i magen ibland men det känns ju som mensvärk så antar att det är växtvärk. Spännande :P
  • Thu 1 Aug 2019 07:43
    #16

    Vad roligt att fler tvillingföräldrar dyker upp. Var bor ni i landet? Jag bor i Uppsala. Är 35 år och vi har ett barb sedan innan som blir 4 i november. Ska till läkaren i morgon pga av svår bäcken smärta. Börjar jobba på måndag och det kommer inte att gå. Jag går in i vecka 13 i morgon. Tröttheten var förlamande men jag tycker mig märka lite skillnad från vecka 12. Min barmorska kunde se tydligt på tidiga vul i vecka 8 att de var tvåäggstvillingar. De hade skiljevägg och en varsin uppsättning av allt typ. Inte helt insatt i allt ännu. Ska på kub i sthlm på tisdag och hoppas allt ser bra ut.

  • Thu 1 Aug 2019 08:33
    #17

    Såå roligt att vi är ett per stycken!!

    Känner igen mig så enormt med denna tröttheten!

    Är ju i vecka 9 nu och hoppas det kommer lätta med tiden. Är extremt aktiv annars men orkar INGENTING efter jobbet nu.

    Är helt olikt mina tidigare graviditeter.

  • Thu 1 Aug 2019 08:34
    #18

    Är det ngn som skulle vara intresserad av att vara med i en dolt privat fb-grupp?

    Tycker det är enklare att skriva i en sån är här...

    Jag kan skapa en i så fall...!

  • Thu 1 Aug 2019 08:42
    #19

    [quote=79797386][quote-nick]Lisa-m skrev 2019-08-01 07:43:20 följande:[/quote-nick]Vad roligt att fler tvillingföräldrar dyker upp. Var bor ni i landet? Jag bor i Uppsala. Är 35 år och vi har ett barb sedan innan som blir 4 i november. [/

    Jag är 39 och bor på Ostkusten, Småland.

    Det är mitt femte o sjätte barn jag väntar. Det blir som att börja om igen då vår yngsta fyller nio år i jul.

  • Thu 1 Aug 2019 09:53
    #20

    Kul. Jag är gärna med i en grupp. Lisa-Marie Andersson heter jag.

Svar på tråden Tvillingar 2020