• Sun 28 Jul 2019 11:05
    3194 visningar
    45 svar
    45
    3194

    Tvillingar 2020

    Någon mer som ska ha tvillingar tidigt nästa år?

    Jag gjorde tidigt UL nu i vecka 8 och är gravid led tvillingar BF 11/3-20

    Vore såå skönt att ha fler i samma sits att följas pt med.

    Detta bli om allt går bra mina femte och sjätte barn.

    Vår yngsta dotter är nio år i jul och denna graviditet var ej planerad så det blev chock på chock här hemma...

  • Svar på tråden Tvillingar 2020
  • Mon 5 Aug 2019 16:32
    #31

    Anledningen till varför det kan vara svårt att få fram gruppnamnet är nog för att man specifikt måste trycka på att det är en grupp man söker efter och inte en person ect. Spalterna under där man söker på något kan man klicka i för vad.

    Så tryck på grupp samt sök på "vi som väntar tvillingar med bf 2020". Där är 12 tjejer redan som gärna vill att gruppen sprider sig vidare!

    www.facebook.com/groups/707229336388681/

  • Thu 8 Aug 2019 15:45
    #32

    Hej!
    Jag hoppar också in i tråden. Väntar tvillingar i vecka 12. Var på fosterdiagnostik idag och fick se att allt var bra. Har just passerat 40, så jag var lite orolig.
    Har fortfarande svårt att smälta att det ska bli tvillingar.
    Jättekul att ha hittat er:)

  • Sun 11 Aug 2019 22:42
    #33

    Hej.

    Snor tråden lite.. har något jag undrar över och tänkte ifall ni kanske har svar på detta.

    Är gravid i vecka 9+0 och gjorde ett tidigt VUL pga smärtor och blödning, allt såg bra ut MEN läkaren sa att hon kunde se något mer ekofattig sexornas struktur på vänster sida.

    Mitt inallt glömde jag såklart fråga vad hon menade. Är det någon här som vet?

    Hon trodde att det kunde vara 2, men var inte alla säker.

    Tacksam för svar !

  • Sun 11 Aug 2019 22:43
    #34

    Hej.

    Snor tråden lite.. har något jag undrar över och tänkte ifall ni kanske har svar på detta.

    Är gravid i vecka 9+0 och gjorde ett tidigt VUL pga smärtor och blödning, allt såg bra ut MEN läkaren sa att hon kunde se något mer ekofattig DEFORMAD struktur på vänster sida.

    Mitt i allt glömde jag såklart fråga vad hon menade. Är det någon här som vet?

    Hon trodde att det kunde vara 2, men var inte alla säker.

    Tacksam för svar !

  • Sun 11 Aug 2019 22:44
    #35

    Hej.

    Snor tråden lite.. har något jag undrar över och tänkte ifall ni kanske har svar på detta.

    Är gravid i vecka 9+0 och gjorde ett tidigt VUL pga smärtor och blödning, allt såg bra ut MEN läkaren sa att hon kunde se något mer ekofattig deformad struktur på vänster sida.

    Mitt i allt glömde jag såklart fråga vad hon menade. Är det någon här som vet?

    Hon trodde att det kunde vara 2, men var inte alla säker.

    Tacksam för svar !

  • Mon 16 Sep 2019 19:09
    #36
    Ängelby skrev 2019-07-29 07:40:51 följande:

    Å vad roligt med fler.

    Hur har ni mått så här långt? Är det era första graviditeter?

    När fick ni reda på att ni väntade dubbelt upp och hur var er reaktion.

    Jag har fortf inte smält det. Jag fick veta på vårt daterings-UL förra veckan. Jag var då i vecka 8.

    Helt oplanerad grav OCH dessutom två stycken. Lite mkt där ska jag erkänna ????


    Hej, 

    Jag fick i fredags reda på att det blir två, jag gjorde ett tidigt ul för jag var orolig för att dte skulle vara tomt! Jag är "lite äldre" 34 och överviktig så vet ju att det finns en del risker iom det. Jag är i vecka 8 + nånting, de kunde inte riktigt säga på ul. Men borde vara beräknad nån gång i slutet av april.

    Jag har hittills mått ganska bra, mest att jag har varit oerhört trött. och haft ont i
    tuttarna Senaste dagarna har jag varit liiiite illamående på kvällen/morgonen. 

    Det är en planerad graviditet, även om den gick otroligt mycket snabbare än jag trodde (1a försöket) Vi hade väl räknat med att behöva försöka i nåt år eller så...men tji fick vi. 

    Vi har inga barn sedan tidigare så det här kommer ju bli en OTROLIG omställning och jag pendlar mellan glädje, oro och panik ;) Men vi har ett bra stöd fårn våra familjer så jag tänker (när jag är positiv) att det kommer att gå bra, men sååå mycket jobb. Och jag kommer bli SÅÅÅ stor Förvånad
  • Fri 27 Sep 2019 08:56
    #37

    Jag väntar tvillingar. bf 12/3-2020 :)

    Detta blir barn nr 5 och 6 om allt vill sig väl :)

  • Fri 27 Sep 2019 09:08
    #38

    Grattis till er alla. Är själv tvillingmamma till årskull 2014. Varje år dyker det upp en ny grupp här på fl, alltid lika kul att följa med mellan varven.

    Lycka till med graviditeten, och stå ut dom första åren : D Det är krävande mellan varven, men så värt det!

  • Sun 29 Sep 2019 09:38
    #39

    Vi väntar tvillingar, BF 15/2-2020. Fick reda på detta i tisdags på ultraljud att det var två stycken. 

  • Fri 15 Nov 2019 16:58
    #40

    Någon som är kvar i tråden?

  • Thu 5 Dec 2019 22:03
    #41

    Hej! Något liv i denna tråd? Fick veta i tisdags det var 2 st i magen! Bf 11/6 men lär ju bli maj i bästa fall....

    Fanns d en Facebook grupp?

  • Thu 5 Dec 2019 22:18
    #42


    Jag tror de flesta hänger på Facebook, det finns många grupper att gå med i!
  • Thu 5 Dec 2019 22:18
    #43


    Jag tror de flesta hänger på Facebook, det finns många grupper att gå med i!
  • Sat 7 Dec 2019 17:28
    #44

    Jo tänkte mer om d fanns en hemlig grupp. Såg några var privata men osäker på vad d innebär... Om jag går med i en privat grupp, kan mina vänner se att jag gått med å är medlem i den gruppen då? Jag vet ingen mer än gruppmedlemmarna ser inläggen men då jag inte outat graviditeten på Facebook än...

  • Thu 19 Dec 2019 09:12
    #45

    Hej!

    Jag blev gravid efter att min kopparspiral gått sönder.

    Igår när jag var på ultraljud för att se så inget var kvar av spiralen fick jag veta att vi väntar tvillingar!

    Så verkligen chock på chock här!:)

    Jag har två barn sedan innan och min sambo har ett barn sedan innan så går allt väl blir vi en stor familj här:)

    Beräknad den 8 juli.

Svar på tråden Tvillingar 2020