• Anonym (Y)
    Sun 28 Jul 2019 16:35
    12246 visningar
    182 svar
    182
    12246

    Överanalyserar alla mina dejter!

    Detta är ett återkommande problem hos mog så nu vill jag verkligen ta tag i det o det känns som om det kan ha sabbat många av mina relationer så en gång för alla kanske jag ska byta ?taktik?.

    Oftast börjar det med att en kille blir väldigt intresserad av mig. Jag känner ofta mindre intresse så oftast är det killen som hör av sig o är väldigt på på att träffas. När vi väl sedan träffas får jag mer känslor och det är så övertänkandes kommer in! Jag överanalyserar totalt allting. Jag lider av ångest på många saker vilket gör att märker jag tex av minsta lilla förändring, tex att jag tycker killen inte hör av sig lika mycket fåe jag extrem ångest o det tar upp stor del av mitt liv. Iaf har jag nj skrivit med en kille i ca 1,5 månad. Han har tjatat om att ses o skrivit varje dag till mig o nu kände jag mod till att ses. Han var underbar o vi passade så bra ihop. Han sa att jag var bättre än förväntat o allt han sa lät väldigr bra. Vi pratade o jag talade om atr jag orkar inte ha några spel då jag lätt fåe ångest o liknande. Hn tog upp att vi borde ses igen o att jag är välkommen o Bla Bla. Direkt när jag åker därifrån fåe jg ångest o börjar tänka om han ens vill se mig igen, varför skriver han inte o Bla Bla. Detta gör att jag heller inte hör av mig då jag får en känsla att han inte vill ses o främst för att få bekräftelse om han skriver. O nu skrev han ju till mig o då könns det bra.

    Jag VET. Att det äe helt fel v mig o att jag kanske tom förstör genom att killen inte tror jag är inteesserad. Jag är nog helt enkelt rädd för att bli minsta dissad ... jag behöver ger logen bara lite pepp. Problemet ligger nog i att jag mött många som säger en sak utan att mena det därav jag inte tror på när han säger rakt ut att han vill ses igen. Ska jag på något sätt bara försöka släppa allt o försöka vara bästa tjejen eller vad? Föreslå en till träff kanske?

  • Svar på tråden Överanalyserar alla mina dejter!
  • Anonym (Jag)
    Sun 28 Jul 2019 21:02
    #1

    Jag brukar tycka att alla kvinnor överanalyserar allt när dom dejtar. Man blir ratad för minsta lilla fel man har uttryckt sig då man inte riktigt var helt alert typ.

    Man måste tänka tolerant.

  • Anonym (Jag)
    Sun 28 Jul 2019 21:04
    #2

    Å andra sidan ska man vara intolerant om killen är kriminell eller missbrukar eller använder droger o liknande. Eller om han avnänder våld osv.

  • Anonym (Först­år dig)
    Sun 28 Jul 2019 21:07
    #3

    Förstår hur du känner/tänker! Du måste börja att först bygga upp din självkänsla. Snälla du duger som du är! Tänk på att killen vill nog också ha ett intresse från dig!

  • Anonym (Y) Trådstartaren
    Sun 28 Jul 2019 22:17
    #4
    Anonym (Förstår dig) skrev 2019-07-28 21:07:13 följande:

    Förstår hur du känner/tänker! Du måste börja att först bygga upp din självkänsla. Snälla du duger som du är! Tänk på att killen vill nog också ha ett intresse från dig!


    Jo självklart! Jag själv hade ju tröttat om killen aldrig skrev till mig o tolkat det helt fel! Vi har diskuterat vad det äe vi söker o han har sagt att han söker seriöst o känner sig redo, han är 33 år o bra jobb o verkar inte vara typen som ligger runt o grejer. Jag frågade rätt ut om han tycker vi ska ses igen o det tyckte han. Han sa när han skulle åka att jag är välkommen näe jag vill. Var han som tog o skrev nu efter vår första träff men ändå så grubblar jag!! Det är svårt o förklara men blir alltid som om jag tappar självkänslan efter första träffen. Innan vi träffats kan jag tex våga fråga både det ena oxh det andra men nu känner jag mig livrädd att överhuvudtaget föreslå nästa träff trots han tjatade om dejt ca 2 veckor knnan han fick ja!

    Det värsta äe ju att man helt enkelt får ett nej o då behöver man aldrig prata med personen mer. Så förstår inte va jag är så rädd för!

    Han ska göra men väldigt viktig sak imorgon inom jobbet. Jag funderar på att ringa imon ist föe att smsa o fråga hur allt gick? Låter det som en bra idé? Att man liksom visar att man bryr sig?
  • Anonym (h)
    Sun 28 Jul 2019 22:26
    #5

    Jag tror att om man oroar sig, så finns det anledning till det. När jag har träffat rätt, så har kontakten funkat utan oro. När jag känt mig orolig, har det varit så att mannens intresse inte var helthjärtat.

  • Anonym (Y) Trådstartaren
    Sun 28 Jul 2019 22:39
    #6
    Anonym (h) skrev 2019-07-28 22:26:27 följande:

    Jag tror att om man oroar sig, så finns det anledning till det. När jag har träffat rätt, så har kontakten funkat utan oro. När jag känt mig orolig, har det varit så att mannens intresse inte var helthjärtat.


    Jag håller helt med dig där! Men anledningen till att jag valde att träffa denna killen var just för att allt köndes så bra o naturligt! Jag träffade en kille innan jag träffade honom där jag ständigt gick o mådde dåliigr då han varken svarade eller skrev mer än när det passade honom. Det finns egentligen ingen anledning till att oroa mig gär så förstår inte.. tror myclet handlar on att jag lätt tänker på framtiden o redan nj börjat tänka OM han inte vill mer lämgre fram..
  • Anonym (h)
    Sun 28 Jul 2019 22:50
    #7
    Anonym (Y) skrev 2019-07-28 22:39:05 följande:
    Jag håller helt med dig där! Men anledningen till att jag valde att träffa denna killen var just för att allt köndes så bra o naturligt! Jag träffade en kille innan jag träffade honom där jag ständigt gick o mådde dåliigr då han varken svarade eller skrev mer än när det passade honom. Det finns egentligen ingen anledning till att oroa mig gär så förstår inte.. tror myclet handlar on att jag lätt tänker på framtiden o redan nj börjat tänka OM han inte vill mer lämgre fram..
    Om man har dejtat ett tag, så tror jag att man blir så. När det inte funkat med några så börjar man tvivla.
  • Anonym (Först­år dig)
    Sun 28 Jul 2019 22:54
    #8
    Anonym (Y) skrev 2019-07-28 22:17:41 följande:

    Jo självklart! Jag själv hade ju tröttat om killen aldrig skrev till mig o tolkat det helt fel! Vi har diskuterat vad det äe vi söker o han har sagt att han söker seriöst o känner sig redo, han är 33 år o bra jobb o verkar inte vara typen som ligger runt o grejer. Jag frågade rätt ut om han tycker vi ska ses igen o det tyckte han. Han sa när han skulle åka att jag är välkommen näe jag vill. Var han som tog o skrev nu efter vår första träff men ändå så grubblar jag!! Det är svårt o förklara men blir alltid som om jag tappar självkänslan efter första träffen. Innan vi träffats kan jag tex våga fråga både det ena oxh det andra men nu känner jag mig livrädd att överhuvudtaget föreslå nästa träff trots han tjatade om dejt ca 2 veckor knnan han fick ja!

    Det värsta äe ju att man helt enkelt får ett nej o då behöver man aldrig prata med personen mer. Så förstår inte va jag är så rädd för!

    Han ska göra men väldigt viktig sak imorgon inom jobbet. Jag funderar på att ringa imon ist föe att smsa o fråga hur allt gick? Låter det som en bra idé? Att man liksom visar att man bryr sig?


    Kan det vara så att du blir så pass intresserad så du blir så pass obekväm snabbt för du är rädd att han ska börja ogilla dig? Innan så känns de så naturligt för att du inte känner så mycket för killen? Sån är jag iaf. Kan vara så framåt och vågar fråga allt och vara mig själv. Men så fort intresset/känslorna kommer så blir jag osäker/tyst för att jag är rädd att han ska bli ointresserad av mig. Men egentligen bättre att bli dissad för den man är än att backa och aldrig försökt!

    Som sagt de är självkänslan som är boven i detta tyvärr!

    Tycker du gör alldeles rätt imorgon, ring snacka och fråga hur de gick för honom :) Blir de stelt i samtalet tänk på att de är första gången ni snackar i telefonen så ta det med en nypa salt
  • Anonym (Y) Trådstartaren
    Sun 28 Jul 2019 23:26
    #9
    Anonym (Förstår dig) skrev 2019-07-28 22:54:35 följande:

    Kan det vara så att du blir så pass intresserad så du blir så pass obekväm snabbt för du är rädd att han ska börja ogilla dig? Innan så känns de så naturligt för att du inte känner så mycket för killen? Sån är jag iaf. Kan vara så framåt och vågar fråga allt och vara mig själv. Men så fort intresset/känslorna kommer så blir jag osäker/tyst för att jag är rädd att han ska bli ointresserad av mig. Men egentligen bättre att bli dissad för den man är än att backa och aldrig försökt!

    Som sagt de är självkänslan som är boven i detta tyvärr!

    Tycker du gör alldeles rätt imorgon, ring snacka och fråga hur de gick för honom :) Blir de stelt i samtalet tänk på att de är första gången ni snackar i telefonen så ta det med en nypa salt


    Du satte helt orden på plats! Ja men så är det nog absolut! Innan man träffats så vågar jag skriva det mesta just för att jag inte är speciellt rädd om jg skulle bli dissad för jag bryr mig inte. Men sen får man upp ett intresse så blir jag totalt osäker!

    Det som känns så rätt äe just att vi kunnat prata om allt. Så jg har talat om hur jag funkar att jag lätt blir osäker o helt enkelt överanalyserar saker. Nu ikväll fick jag tex godnatt av honom så han tänker ju liksom på mig. Så det rätta äe väl helt enkelt att visa intresse föe tror inte han är en kille som blir avtänd om tjejen visar föe mycket då han själv hela tiden skriver.

    Vi har snackat en gång tidigare o då pryade vi i 1,5 timme! Så allt könns så naturligt! Det sa han även på vår första träff, att allt känna väldigt naturligt med mig o att det känts som vi känt varandra jätte länge. Vi gick även ut o tog en drink o där träffades vi många av hans vänner som hn presenterade mig för. Han kändes stolt o sa även därefter att det är inte alla som hn skulle vilja visa upp sig med men att med mig kändes det inte alls konstigt såhär tidigt.

    Men det är exakt som du säger! O är väl självkänslan...
  • Anonym (Först­år dig)
    Mon 29 Jul 2019 09:17
    #10
    Anonym (Y) skrev 2019-07-28 23:26:41 följande:

    Du satte helt orden på plats! Ja men så är det nog absolut! Innan man träffats så vågar jag skriva det mesta just för att jag inte är speciellt rädd om jg skulle bli dissad för jag bryr mig inte. Men sen får man upp ett intresse så blir jag totalt osäker!

    Det som känns så rätt äe just att vi kunnat prata om allt. Så jg har talat om hur jag funkar att jag lätt blir osäker o helt enkelt överanalyserar saker. Nu ikväll fick jag tex godnatt av honom så han tänker ju liksom på mig. Så det rätta äe väl helt enkelt att visa intresse föe tror inte han är en kille som blir avtänd om tjejen visar föe mycket då han själv hela tiden skriver.

    Vi har snackat en gång tidigare o då pryade vi i 1,5 timme! Så allt könns så naturligt! Det sa han även på vår första träff, att allt känna väldigt naturligt med mig o att det känts som vi känt varandra jätte länge. Vi gick även ut o tog en drink o där träffades vi många av hans vänner som hn presenterade mig för. Han kändes stolt o sa även därefter att det är inte alla som hn skulle vilja visa upp sig med men att med mig kändes det inte alls konstigt såhär tidigt.

    Men det är exakt som du säger! O är väl självkänslan...


    Vad bra att det faktiskt känns himla bra mellan er :) Försök att ta det lugnt och börja se det positivt nu istället för att analysera saker! Skulle han inte vara intresserad så skulle han inte ens säga dessa saker till dig :) Visa framfötterna så han märker att du också är intresserad men håll det på en nivå så det känns bra och att du inte börjar tvivla och bli rädd att du inte är omtyckt av honom. Detta kommer gå bra för er bara du är ärlig med dig själv och även han hur du kan känna. Det är svårt men man vinner mycket på de.

    En grej som man kan göra när man är osäker är att vända på hela situationen!

    Nu tar jag ett annat exempel än just förhållanden!

    Du är på Ica en tjej/kille snubblar över kundkorgarna och ramlar, Du ser det? Hur tänker du och vad känner du för den personen?

    Nu är jag ute efter självkänslan igen
Svar på tråden Överanalyserar alla mina dejter!