• Wed 31 Jul 2019 10:48
    547 visningar
    6 svar
    6
    547

    Vän med PROBLEM har skaffat hund!

    Hej FL! 


    Skriver i ren frustration! 


    En gammal vän som haft ett struligt förflutet har nu skaffat en Presa Canario! 


    Vill inte gå in närmre på vad han haft för sig i livet men enligt mig är han HELT oförmögen att ta hand om en hund och ge den den kärlek och uppmärksamhet en hund behöver och kräver. 


    Jag har försökt prata med honom men han lyssnar inte på något öra och skrattar bara bort allt! 


    Vill verkligen inte att denna hund ska få ett ledsamt liv på grund av hans struliga tillvaro! 


    Vad skulle ni ha gjort? 

  • Svar på tråden Vän med PROBLEM har skaffat hund!
  • Anonym (L)
    Wed 31 Jul 2019 10:53
    #1

    Tänk så är det hunden som kommer få han att skärpa sig och bli bättre?

  • Wed 31 Jul 2019 11:06
    #2
    Anonym (L) skrev 2019-07-31 10:53:47 följande:

    Tänk så är det hunden som kommer få han att skärpa sig och bli bättre?


    Bra infallsvinkel! Hoppas verkligen det blir så! Men jag är orolig!
  • Anonym (Anony­m 666)
    Wed 31 Jul 2019 12:00
    #3

    None of your business, oavsett om du oroar dig för ett djur har du inget att komma med här. Det enda du kan göra är att när han väl har hunden och om det finns tydliga tecken på missförhållanden kan du polisanmäla honom för misskötsel.

  • Wed 31 Jul 2019 13:31
    #4
    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-07-31 12:00:55 följande:

    None of your business, oavsett om du oroar dig för ett djur har du inget att komma med här. Det enda du kan göra är att när han väl har hunden och om det finns tydliga tecken på missförhållanden kan du polisanmäla honom för misskötsel.


    Ja! Antar att det är det enda! 


    Men man vill ju gärna hjälpa till innan det kommer till det! 

  • Wed 31 Jul 2019 13:34
    #5

    Jag hade en bekant som skaffade inte en utan två amstafff/pitbull-hundar (kullsyskon). Jag var övertygad om att katastrofen var ett faktum, och vi var flera i bekantskapskretsen som var oroliga för hur det skulle gå och såg till att vara "tillgängliga" för att stötta och ev ingripa om det skulle behövas. Gissa vilka som fick krypa till korset, och vem som var årets mest fantastiska husse!?! Från att ha varit en "strulpelle" till ansvarsfull och kärleksfull far, make och husse på bara några få år.

    Min poäng är, det kan gå bra! Och om det inte går bra får du (+ ev andra bekanta) hjälpas åt att förbättra situationen genom stöttning om det går, eller anmälan om det inte går.

  • Anonym (Anony­m 666)
    Wed 31 Jul 2019 13:38
    #6
    Nicke88 skrev 2019-07-31 13:31:32 följande:

    Ja! Antar att det är det enda! 


    Men man vill ju gärna hjälpa till innan det kommer till det! 


    Ja men då får du nog se till att vara lite mer stöttande än du verkat vara hittills! Annars kommer han till slut kanske inte ens vilja vara kompis med dig.
Svar på tråden Vän med PROBLEM har skaffat hund!