• Fri 2 Aug 2019 08:10
    6518 visningar
    14 svar
    14
    6518

    Good Ones?

    Vad har alla singlar för uppfattning om appen Good Ones? Låter ju jättebra att regga sig med bank-id och i radioreklamen snackar tjejen om att hon är trött på matcher som inte hör av sig. Jag (kille) tar hem appen och matchar med några. Skriver till dem men inte får man något svar tillbaka. Varför matchar man då? Tycker själv det är appen där man får minst svar, raka motsatsen till vad de säger sig vara

  • Svar på tråden Good Ones?
  • Anonym (Grabb­en bredvi­d)
    Fri 2 Aug 2019 08:29
    #1

    Radioreklam? Du menar att du tror på reklam?? Har du bott under en sten de senaste 20 åren.

  • Fri 2 Aug 2019 08:33
    #2

    Nja litar väl inte reklam men tycker det är lite komiskt att just det de trycker på ska vara bra med appen är det som är klart sämst

  • Fri 2 Aug 2019 09:08
    #3

    Som med alla andra dejtingsajter är det ju appen som tycker att man matchar utifrån vad man skriver i formulären. Det betyder inte att man faktiskt ÄR en match.

    Har fått många obegripliga matchningar där vi råkar gilla samma tv-program, han är inom den ålder jag söker etc men inget annat stämmer alls... Och som jag inte har för avsikt att besvara heller

  • Fri 2 Aug 2019 09:23
    #4
    Fjäril kär skrev 2019-08-02 09:08:14 följande:

    Som med alla andra dejtingsajter är det ju appen som tycker att man matchar utifrån vad man skriver i formulären. Det betyder inte att man faktiskt ÄR en match.

    Har fått många obegripliga matchningar där vi råkar gilla samma tv-program, han är inom den ålder jag söker etc men inget annat stämmer alls... Och som jag inte har för avsikt att besvara heller


    Är det så? Spelar ingen roll om man swipar höger eller vänster? Appen bestämmer ändå? Kanske därför jag matchade på tinder med någon helt utan text och en bild som inte visar hur personen ser ut. Brukar alltid swipa bort dem
  • Fri 2 Aug 2019 09:47
    #5
    Zumpan83 skrev 2019-08-02 09:23:48 följande:

    Är det så? Spelar ingen roll om man swipar höger eller vänster? Appen bestämmer ändå? Kanske därför jag matchade på tinder med någon helt utan text och en bild som inte visar hur personen ser ut. Brukar alltid swipa bort dem


    Matchningar görs alltid utifrån vad man själv fyller i vad gäller sin egen ålder, hobbys, intressen, bostadsort, yrke, ålder på den man söker etc. Det är det som skapar ett medelvärde och blir statistiskt det man söker. Och sajten letar upp bäst match utifrån den informationen. Det blir alltså förslag till dig. En slags möjlighet att hitta gemensamma nämnare att börja prata om.
  • Anonym (bad one)
    Fri 2 Aug 2019 10:21
    #6

    Sist jag prova den var det helt tomt, inte en enda person. Med ominstallation på två olika mobiler.

  • Fri 2 Aug 2019 10:24
    #7
    Fjäril kär skrev 2019-08-02 09:47:27 följande:

    Matchningar görs alltid utifrån vad man själv fyller i vad gäller sin egen ålder, hobbys, intressen, bostadsort, yrke, ålder på den man söker etc. Det är det som skapar ett medelvärde och blir statistiskt det man söker. Och sajten letar upp bäst match utifrån den informationen. Det blir alltså förslag till dig. En slags möjlighet att hitta gemensamma nämnare att börja prata om.


    Trodde mer att man fyllde i det, sen tar appen ut möjliga matchningar med hjälp av infon. Swipar sedan båda parter höger så blir det en match. Eller kan jag alltså dyka upp hos någon random som swipat bort mig?
  • Fri 2 Aug 2019 10:36
    #8
    Zumpan83 skrev 2019-08-02 10:24:43 följande:

    Trodde mer att man fyllde i det, sen tar appen ut möjliga matchningar med hjälp av infon. Swipar sedan båda parter höger så blir det en match. Eller kan jag alltså dyka upp hos någon random som swipat bort mig?


    Så länge du fortfarande befinner dig inom rätt sökområde kan du dyka upp fler gånger som en matchning även fast man swipat bort dig.
  • Fri 2 Aug 2019 10:44
    #9
    Fjäril kär skrev 2019-08-02 10:36:40 följande:

    Så länge du fortfarande befinner dig inom rätt sökområde kan du dyka upp fler gånger som en matchning även fast man swipat bort dig.


    Bara som alternativ väl? Inte så att man dyker upp som att båda swipat ja?
  • Fri 2 Aug 2019 11:29
    #10
    Zumpan83 skrev 2019-08-02 10:44:52 följande:

    Bara som alternativ väl? Inte så att man dyker upp som att båda swipat ja?


    Ja som alternativ. Du blir inte swipad ja förrän nån aktivt gör det.
  • Fri 2 Aug 2019 12:31
    #11
    Fjäril kär skrev 2019-08-02 11:29:03 följande:

    Ja som alternativ. Du blir inte swipad ja förrän nån aktivt gör det.


    Är ju när båda swipat ja och man ändå inte får några svar som jag tycker är konstigt
  • Anonym (no)
    Fri 2 Aug 2019 12:39
    #12
    Zumpan83 skrev 2019-08-02 12:31:49 följande:

    Är ju när båda swipat ja och man ändå inte får några svar som jag tycker är konstigt


    *Folk swipar på tveksamma som sedan överväger på nejsidan.

    *Personen har redan xx antal chattar och orkar inte flera.

    *Personen är inte inloggad ofta.

    *Du verkade tråkig.

    Orsakerna är oändliga...
  • Fri 2 Aug 2019 12:41
    #13
    Zumpan83 skrev 2019-08-02 12:31:49 följande:

    Är ju när båda swipat ja och man ändå inte får några svar som jag tycker är konstigt


    Fast det är kanske inte så konstigt om man swipat ja på flera olika och man märker att det är nån som känns bättre än någon annan. Man kan ju swipa ja på flera man är nyfiken på men kanske blir mer nej när man läst på bättre i profilen, sett flera bilder etc. Jag gör själv så när jag är tveksam.
  • Anonym (nacka­44)
    Sun 26 Jan 2020 00:05
    #14

    Svaret på detta är såklart att alla som anmäler sig för att använda appen måste registrera sig med bank-id. Sedan är det naturligtvis som med alla andra dejting-appar, att de som administrerar appen för Good Ones lägger upp massor med fakeprofiler med bilder och presentationer på människor som ser väldigt tilltalande ut. Den som inte förstår detta är tyvärr väldigt naiv. Alla företag gör detta och det är bara att acceptera. 

Svar på tråden Good Ones?