• Sat 3 Aug 2019 10:18
    630 visningar
    8 svar
    8
    630

    Hur hade ni gjort med er dotter 15 år?

    Ska ta det kort min dotter som är 15 år har mått väldigt dåligt en lång tid då hon varit ensam utan vänner nu i somras har hon träffat en ny tjejkompis en bra sådan och min dotter har äntligen börjat må bra igen. Vi har träffat föräldrarna också och kompisen har varit här flera ggr. 
    Vi har planerat in en resa 6 dagar till Norge och min dotter vill nu inte åka med. Hon vill vara med sin kompis och kompisen och hennes föräldrar ska också till Norge visade det sig men senare samma vecka vi är där.
    Kompisen föräldrar säger att det är helt okej att min dotter bor där 3 dagar och sen åker med dom till Norge och vi möter upp dottern där.

    Hur hade ni gjort?
    "tvingat" med eller låtit henne vara med sin kompis och åkt dit med kompisen och vi möter upp där då hinner hon vara några dagar med oss där.

  • Svar på tråden Hur hade ni gjort med er dotter 15 år?
  • Sat 3 Aug 2019 10:20
    #1
    +1

    Jag hade låtit henne stanna med kompisen och möta upp senare i Norge.

  • Sat 3 Aug 2019 10:21
    #2
    +1

    Alternativt om kompisen följer med er till Norge från början och möter upp sin familj där sedan.

  • Sat 3 Aug 2019 10:21
    #3

    Självklart låtit henne åka med kompisen, hon är ju 15 år

  • Sat 3 Aug 2019 10:28
    #4

    Okej tack lutade åt det också att hon skulle få åka med dom. Vi gav förslaget att kompisen kunde åka med oss då vi har både plats i bilen och i huset vi ska bo men deras biljetter var inte ombokningsbara. 

  • Sat 3 Aug 2019 11:14
    #5
    +1

    Tycker inte det är något svårt val faktiskt. Självklart hade hon fått åka med kompisen. Jag kan inte hitta något argument för att hon inte skulle få det faktiskt.

  • Sat 3 Aug 2019 11:25
    #6

    Hon hade fått stanna med kompisen och åka med de till Norge, eller så hade ja frågat om kompisen ville åka med oss tidigare

  • Sat 3 Aug 2019 11:47
    #7

    Låt henne stanna med kompisen. Blir en värdefull resa för henne.

  • Sat 3 Aug 2019 12:07
    #8

    Att kunna ge både familjetid och kompistid låter optimalt. Så länge jag litade på kompisens familj och vi var på samma våglängd gällande regler så hade jag låtit min dotter åka med kompisen. Under förutsättning att dottern sedan väl i Norge spenderade tid med familjen.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur hade ni gjort med er dotter 15 år?