• Decibel2015

    Snabb förlossning!

    Hej!

    Det är så att jag är gravid med mitt 3e barn och jag är orolig att denna förlossning ska gå för snabbt. Första barnet tog allt som allt 3 timmar från att jag kände lite ?mensvärk?. Andra barnet tog inte ens 20 minuter från att jag kände lite ont i magen, födsel tiden för barnet är samma som inskrivnings tiden.

    Någon som vet om det är stor chans att 3e också kommer gå snabbt? Sååå j*vla nervös !!

    Många säger att jag ska va glad att jag haft ganska snabba förlossningar, men själv känner jag att jag bara vart livrädd.

  • Svar på tråden Snabb förlossning!
  • MammaPolly

    Jag har inte haft lika snabba fl som du men ja, jag känner att mina (speciellt 2a) varit för snabb, 2h från vattenavgång!

    Lite orolig nu med tredje barnet. Både att hinna in och barnvakt och att FÅ PLATS PÅ FL!

  • Tomelilla15

    Bäst att kanske att ordna barnvakt hos någon granne och ringa ambulans när det drar igång istället för att själv åka in, alternativt åka för att möta ambulans. Bor du långt ifrån sjukhus med förlossningsmottagning?

  • Qaroliine

    Mina föddes också fort så jag ska på igångsättningssamtal kring v 32-34 för att slippa föda hemma eller i en mataffär typ
    Mina tjejer kom v 36 och v 39 så bm tror dem kan sätta igång mig v 38.

Svar på tråden Snabb förlossning!