• Anonym (Fredd­e)
    Tue 6 Aug 2019 22:26
    10023 visningar
    220 svar
    -1
    220
    10023

    Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän

    Hej,
    Ställer frågan för att jag mest är nyfikna på hur andra hade tänkt i min situation.


    Träffade en tjej/kvinna för två månader sedan och det blev snabbt seriöst. 


    Men magkänslan har varit lite sådär. Så vi hade ett bra samtal förra veckan om hur vi såg på olika saker och vi var överens om det mesta.


    Bland annat skulle vi berätta om något ex, dejt med mera hörde av sig.


    Måndag


    En person som varit intresserad av henne tidigare kontaktar henne via Messenger


    Onsdag


    Hon kommer på att hon glömt att stänga av KiK när en person kontaktar henne där som varit intresserad tidigare. Dejtingsajterna har hon tagit bort för 5 månader sedan.


    Tisdag


    En person som hon tidigare chattat med i en singelgrupp på Facebook kontaktar henne via Messenger.


     


    Detta är alltså bara på drygt 1 vecka. Kanske inget konstigt alls!?

  • Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 12:44
    #31
    Anonym (A) skrev 2019-08-07 12:43:41 följande:
    Håller med
    Läs vad jag skrivit i posten ovan.
  • Wed 7 Aug 2019 13:02
    #32

    Alltså....att du såg henne ute på krogen pussandes en annan man på munnen.....accepterar du verkligen det?? Det hade iaf varit över min gräns, och jag hade dumpat en sådan tjej. Detta kommer inte sluta bra. 

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 13:05
    #33
    TriC skrev 2019-08-07 13:02:02 följande:

    Alltså....att du såg henne ute på krogen pussandes en annan man på munnen.....accepterar du verkligen det?? Det hade iaf varit över min gräns, och jag hade dumpat en sådan tjej. Detta kommer inte sluta bra. 


    Nej, jag gör nog inte det. Det är bland annat därför jag funderar på att bryta relationen.

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 13:11
    #34
    TriC skrev 2019-08-07 13:02:02 följande:

    Alltså....att du såg henne ute på krogen pussandes en annan man på munnen.....accepterar du verkligen det?? Det hade iaf varit över min gräns, och jag hade dumpat en sådan tjej. Detta kommer inte sluta bra. 


    Som sagt jag gör nog inte det så de här kontakterna via Messenger sista veckorna har bara adderat till något som jag redan kände mig tveksam inför.

    Det som talar emot att göra slut är att vi funkar fantastiskt bra ihop. Sen har jag lite svårt att acceptera tanken när hon säger att hon är galen i mig och vill leva med mig men samtidigt agerar så emot mig.

  • Wed 7 Aug 2019 17:49
    #35

    Okej nu när du förklarat lite mer så låter det ju väldigt knasigt. Alltså om hon öppet pussat en annan man?

    Nä det var ju verkligen över MIN gräns iaf. Jag hade aldrig accepterat ett sånt beteende. Då kanske din magkänsla ang dessa som hör av sig är rätt.

    Är man kär i någon så bryr man sig ju inte om alla andra

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 18:03
    #36
    alexias mamma skrev 2019-08-07 17:49:33 följande:

    Okej nu när du förklarat lite mer så låter det ju väldigt knasigt. Alltså om hon öppet pussat en annan man?

    Nä det var ju verkligen över MIN gräns iaf. Jag hade aldrig accepterat ett sånt beteende. Då kanske din magkänsla ang dessa som hör av sig är rätt.

    Är man kär i någon så bryr man sig ju inte om alla andra


    Hon säger att det var helt oacceptabelt och att det aldrig kommer hända igen. Hon var livrädd för att jag ska skulle lämna henne och började storgråta. Hon var sårad, full och emotionellt instabil eftersom vi inte hade lämnats åt som vänner dagen innan. Men då hade vi ändå haft kontakt under dagen som var bra.


    De här meddelanden som kom veckan efter är väl det som är på väg att tippa över allt till att jag ska bryta relationen nu.


    Hon var inte villig att blocka de här personerna och kallade dom plötsligt för kompisar. Men för mig behöver man inte tala om för kompisar att man inte är intresserad.


    Hon hade kvickt tagit bort chatthistoriken med dom men har inte blockat dom. Hon har inte sagt "jag är inte intresserad du behöver inte höra av dig mer" utan hon har sagt "jag är i ett förhållande så jag är inte intresserad".


    Jag har funderat lite över dagen och min magkänsla är inte att hon är den otrogna typen men hon är en "player"(fånigt ord men jag hittar inget bättre).

  • Wed 7 Aug 2019 18:18
    #37
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-07 18:03:25 följande:

    Hon säger att det var helt oacceptabelt och att det aldrig kommer hända igen. Hon var livrädd för att jag ska skulle lämna henne och började storgråta. Hon var sårad, full och emotionellt instabil eftersom vi inte hade lämnats åt som vänner dagen innan. Men då hade vi ändå haft kontakt under dagen som var bra.

    De här meddelanden som kom veckan efter är väl det som är på väg att tippa över allt till att jag ska bryta relationen nu.

    Hon var inte villig att blocka de här personerna och kallade dom plötsligt för kompisar. Men för mig behöver man inte tala om för kompisar att man inte är intresserad.

    Hon hade kvickt tagit bort chatthistoriken med dom men har inte blockat dom. Hon har inte sagt "jag är inte intresserad du behöver inte höra av dig mer" utan hon har sagt "jag är i ett förhållande så jag är inte intresserad".

    Jag har funderat lite över dagen och min magkänsla är inte att hon är den otrogna typen men hon är en "player"(fånigt ord men jag hittar inget bättre).


    Hmm nja nej alltså jag hade nog avslutat nu. Allt sammantaget som du berättat låter inte som en person att satsa på för ett seriöst förhållande. Vad händer nästa gång ni är oeniga eller verkligen har ett stort bråk? Kommer hon gråta ut hos en av dessa ?kompisar? då? Nej du gör ju såklart som du vill men det låter ju mindre bra så att säga
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 18:26
    #38
    alexias mamma skrev 2019-08-07 18:18:09 följande:
    Hmm nja nej alltså jag hade nog avslutat nu. Allt sammantaget som du berättat låter inte som en person att satsa på för ett seriöst förhållande. Vad händer nästa gång ni är oeniga eller verkligen har ett stort bråk? Kommer hon gråta ut hos en av dessa ?kompisar? då? Nej du gör ju såklart som du vill men det låter ju mindre bra så att säga

    Det är lite så jag tänker! Att hon verkar ha haft en mängd män runt sig som är intresserade även när hon varit i relationer. Hon sätter inte tydliga gränser mot dom så de återkommer efterhand är min känsla. Så verkar det ha varit i många år. Varför hon inte sätter gränser vet jag inte riktigt. Får luddiga svar där.


    Det gör att när det krisar lite eller när hon har lust att avsluta finns det alltid någon ny i bakgrunden som hon kan ta upp en ny relation med väldigt snabbt med. Det finns alltid alternativ i bakgrunden, sämre eller bättre. 

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 18:28
    #39
    alexias mamma skrev 2019-08-07 18:18:09 följande:
    Hmm nja nej alltså jag hade nog avslutat nu. Allt sammantaget som du berättat låter inte som en person att satsa på för ett seriöst förhållande. Vad händer nästa gång ni är oeniga eller verkligen har ett stort bråk? Kommer hon gråta ut hos en av dessa ?kompisar? då? Nej du gör ju såklart som du vill men det låter ju mindre bra så att säga
    De är "kompisar" så länge hon är i en relation. När relationen tar slut blir de ihop. Ja inte alla naturligtvis
  • Anonym (Sophi­e)
    Wed 7 Aug 2019 19:30
    #40
    +1

    Jag tycker faktiskt att du överanalyserar just att folk hör av sig till henne. Det kan ju inte hon rå för, och bara för att hon inte formulerar sina svar exakt som DU tycker att man ska, betyder ju inte att man menar att man vill hålla dörren öppen. Av egen erfarenhet är det dessutom enklare att få killar att backa om man säger att man har en pojkvän, än om man skulle vara singel och bara inte intresserad. Jag hade faktiskt börjat dra öronen åt mig om jag hade en kille som höll på som du, för det hade känts lite kontrollerande.

    Hade ett ex i unga år som babblade på som du att eftersom jag hade flörtat med andra innan vi träffades, så skulle jag bara fortsätta med det även i ett förhållande, för att jag ?tyckte om uppmärksamheten?. Alltså rena anklagelser utifrån ?magkänsla? utan någon form av grepp i verkligheten. Jag flörtade aldrig med någon annan och blev bara sårad och dumpade killen.

    Att din tjej sen pussat någon annan är ju ett helt eget problem, men tycker inte att du kan klaga på henne för att killar väljer att kontakta henne + att hon säger att hon är upptagen.

Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän