• Anonym (Fredd­e)
    Tue 6 Aug 2019 22:26
    10020 visningar
    220 svar
    -1
    220
    10020

    Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän

    Hej,
    Ställer frågan för att jag mest är nyfikna på hur andra hade tänkt i min situation.


    Träffade en tjej/kvinna för två månader sedan och det blev snabbt seriöst. 


    Men magkänslan har varit lite sådär. Så vi hade ett bra samtal förra veckan om hur vi såg på olika saker och vi var överens om det mesta.


    Bland annat skulle vi berätta om något ex, dejt med mera hörde av sig.


    Måndag


    En person som varit intresserad av henne tidigare kontaktar henne via Messenger


    Onsdag


    Hon kommer på att hon glömt att stänga av KiK när en person kontaktar henne där som varit intresserad tidigare. Dejtingsajterna har hon tagit bort för 5 månader sedan.


    Tisdag


    En person som hon tidigare chattat med i en singelgrupp på Facebook kontaktar henne via Messenger.


     


    Detta är alltså bara på drygt 1 vecka. Kanske inget konstigt alls!?

  • Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 19:57
    #41
    Anonym (Sophie) skrev 2019-08-07 19:30:22 följande:

    Jag tycker faktiskt att du överanalyserar just att folk hör av sig till henne. Det kan ju inte hon rå för, och bara för att hon inte formulerar sina svar exakt som DU tycker att man ska, betyder ju inte att man menar att man vill hålla dörren öppen. Av egen erfarenhet är det dessutom enklare att få killar att backa om man säger att man har en pojkvän, än om man skulle vara singel och bara inte intresserad. Jag hade faktiskt börjat dra öronen åt mig om jag hade en kille som höll på som du, för det hade känts lite kontrollerande.

    Hade ett ex i unga år som babblade på som du att eftersom jag hade flörtat med andra innan vi träffades, så skulle jag bara fortsätta med det även i ett förhållande, för att jag ?tyckte om uppmärksamheten?. Alltså rena anklagelser utifrån ?magkänsla? utan någon form av grepp i verkligheten. Jag flörtade aldrig med någon annan och blev bara sårad och dumpade killen.

    Att din tjej sen pussat någon annan är ju ett helt eget problem, men tycker inte att du kan klaga på henne för att killar väljer att kontakta henne + att hon säger att hon är upptagen.


    - Hon var otrogen mot sitt ex med mig. De skulle varit i Prag denna helgen. En resa som han betalade. Hon gjorde slut mot honom på dagen efter att hon legat med mig.


    - Hon såg inte att jag var på en bar där hon också var för 2 veckor sedan. Där kramade hon en man 5 gånger ömt och pussade honom på munnen. När jag konfronterade henne sa hon först att inget hade hänt. När jag sa att jag hade sett det så erkände hon. Det var en kille som hade varit intresserad av henne sedan länge. Han skickade ett meddelande till henne efter den helgen och frågade varför hon gick. 

  • Wed 7 Aug 2019 20:19
    #42
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-07 12:41:04 följande:

    Det är inte bara att för detta dejter har hört av sig utan även det här som gett mig dålig magkänsla:

    - Hennes ex som det här slut med sedan 10 år är fortfarande helt vansinnig på henne. Han menar att hon var ihop med en kompis till henne samtidigt som de var tillsammans. Hon blev sedan ett par med "kompisen".

    - Hennes ex som hon säger att hon inte haft något att göra med på 3 år bad henne att dra åt helvete när hon träffade mig

    - Hon hade kontakt med mig samtidigt som hon var ihop sitt senaste ex. Jag visste inte att de var ihop. Hon gjorde slut med honom när jag kontaktade henne mer seriöst. Han hade betalat en resa som de skulle åka på denna helgen som en present från honom till henne.

    - För några veckor sedan besökte jag en bar där hon var och såg henne krama en man som hon sen pussade på munnen. Det visade sig vara en person som var intresserad av henne och som kontaktade henne medan vi var tillsammans efter barbesöket.

    - Hon har inte berättat vad det är för typ av kontakter som har hört av sig till henne sista veckorna. Är det dejter, expojkvänner, nätchatt, personer som hon har legat med...

    - Jag frågade inte om chatthistorik. Men hon var väldigt snabb att berätta att hon hade raderat chatthistoriken med de här personerna. Men hon vill inte blocka dom eller göra sig oanträffbar för dom på Messenger.


    Läs vad du själv skrivit och fråga dig själv om du vill leva med denna oro. En del lider av så starkt bekräftelsebehov att dom gör vad som helst för att känna den kicken. Hon låter som en sån.

    Tycker folk i tråden förminskar det du upplevt. Antar det hade låtit annorlunda om hon varit man.
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 20:27
    #43
    Zoegazz skrev 2019-08-07 20:19:06 följande:
    Läs vad du själv skrivit och fråga dig själv om du vill leva med denna oro. En del lider av så starkt bekräftelsebehov att dom gör vad som helst för att känna den kicken. Hon låter som en sån.

    Tycker folk i tråden förminskar det du upplevt. Antar det hade låtit annorlunda om hon varit man.

    Jag tror man måste empati för att förstå. Det enklaste sättet att förstå är att tänka hade jag accepterat den här situationen om jag själv var i den.


    Känner egentligen ingen större oro. Men jag funderar mycket på om jag gör ett misstag som avslutar relationen. 

    Har aldrig någonsin kallat någon tjej jag dejtat för eller varit tillsammans med tidigare för "player". Har aldrig någonsin haft den känslan heller.

    Vill jag lägga tid på någon och satsa på någon som ständigt verkar ha "personer" i bakgrunden som hör av sig i förhoppningen om att vår relation blir avslutad. Och då pratar vi inte om gamla ex eller kompisar. Jag har ju redan förstått att det finns 3-4 sådana som står och väntar. Det i sig är inte normalt anser jag.


    Jag har 1 person som är intresserad av mig och den gör jag allt för att distansera mig ifrån och jag är fullständigt ärlig med min flickvän när den personen försöker kontakta mig. 

  • Wed 7 Aug 2019 20:34
    #44
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-07 20:27:04 följande:

    Jag tror man måste empati för att förstå. Det enklaste sättet att förstå är att tänka hade jag accepterat den här situationen om jag själv var i den.

    Känner egentligen ingen större oro. Men jag funderar mycket på om jag gör ett misstag som avslutar relationen. 

    Har aldrig någonsin kallat någon tjej jag dejtat för eller varit tillsammans med tidigare för "player". Har aldrig någonsin haft den känslan heller.

    Vill jag lägga tid på någon och satsa på någon som ständigt verkar ha "personer" i bakgrunden som hör av sig i förhoppningen om att vår relation blir avslutad. Och då pratar vi inte om gamla ex eller kompisar. Jag har ju redan förstått att det finns 3-4 sådana som står och väntar. Det i sig är inte normalt anser jag.

    Jag har 1 person som är intresserad av mig och den gör jag allt för att distansera mig ifrån och jag är fullständigt ärlig med min flickvän när den personen försöker kontakta mig. 


    Så man blir ihop, så gör man slut tror jag. Speciellt under dessa former. Ni blev ihop genom otrohet, alltså är hon den som inte avslutar det gamla innan hon träffat någon ny. Och visst, det finns undantag där det faktiskt håller. Men tror du att ni kommer vara tillsammans för livet? Om du bortser från allt som händer nu, är hon den för dig? Oavsett, låter det på dig som att du kommer stanna hos tjejen. Hoppas det lugnar sig med tid och att du vågar lita på henne. Men med det du säger och din magkänsla tvivlar jag på att du kommer dit...
  • Wed 7 Aug 2019 20:37
    #45

    Vill också tillägga att det inte är så konstigt att där är män på led som väntar. Så var det när jag träffade min man och inte alls ovanligt för oss kvinnor. Det jag reagerar på är att hon var i förhållande när ni träffades + att du såg henne kyssa någon annan. Hade aldrig tolererat det.

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 20:38
    #46
    Zoegazz skrev 2019-08-07 20:19:06 följande:
    Läs vad du själv skrivit och fråga dig själv om du vill leva med denna oro. En del lider av så starkt bekräftelsebehov att dom gör vad som helst för att känna den kicken. Hon låter som en sån.

    Tycker folk i tråden förminskar det du upplevt. Antar det hade låtit annorlunda om hon varit man.

    Vill bara lägga till att när man pratar med de flesta människor så får man saker att gå ihop. När man träffar personer som säger saker som hela tiden inte går ihop så börjar man ju undra. Min flickvän är sådan och jag reagerade på det långt innan jag hade känslor för henne. Men jag trodde allt skulle bli klarare med tiden. Nu när jag inte känner att det blir det så går jag mot ett avslut av relationen trots att jag tycker väldigt mycket om henne.


    Till exempel
    Varför ber ett ex en att dra åt helvete som inte varit ihop med på 3 år och bara är kompis med när man träffar en ny. Det är ju inget att vara svartsjuk på eftersom hon är med mig. Men det går ju inte ihop. Den här killen trodde ju uppenbarligen att det skulle bli dom trots att de inte varit ihop på 3 år och inte haft något med varandra under den tiden. Det sunda förnuftet säger ju att det är en lögn.  

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 20:42
    #47
    Zoegazz skrev 2019-08-07 20:37:09 följande:

    Vill också tillägga att det inte är så konstigt att där är män på led som väntar. Så var det när jag träffade min man och inte alls ovanligt för oss kvinnor. Det jag reagerar på är att hon var i förhållande när ni träffades + att du såg henne kyssa någon annan. Hade aldrig tolererat det.


    Det stämmer att det inte är så konstigt att det finns intresserade. Jag har också haft rätt mycket kvinnor runt mig genom åren. Jag avslutar relationer om det inte är intressant och sedan har båda gått åt varsitt håll.

    Hon har den första jag träffat som har en 3-4 relationer som fortfarande "lever" efter 5 till 15 år.

  • Wed 7 Aug 2019 20:42
    #48
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-07 20:38:46 följande:

    Vill bara lägga till att när man pratar med de flesta människor så får man saker att gå ihop. När man träffar personer som säger saker som hela tiden inte går ihop så börjar man ju undra. Min flickvän är sådan och jag reagerade på det långt innan jag hade känslor för henne. Men jag trodde allt skulle bli klarare med tiden. Nu när jag inte känner att det blir det så går jag mot ett avslut av relationen trots att jag tycker väldigt mycket om henne.

    Till exempel

    Varför ber ett ex en att dra åt helvete som inte varit ihop med på 3 år och bara är kompis med när man träffar en ny. Det är ju inget att vara svartsjuk på eftersom hon är med mig. Men det går ju inte ihop. Den här killen trodde ju uppenbarligen att det skulle bli dom trots att de inte varit ihop på 3 år och inte haft något med varandra under den tiden. Det sunda förnuftet säger ju att det är en lögn.  


    Ja, eller att hon legat med honom samtidigt som hon var tillsammans med snubben hon bedrog med dig...möjligheterna är många men med en personen som henne lär du inte få ett ärligt svar.
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 20:48
    #49
    Zoegazz skrev 2019-08-07 20:34:48 följande:
    Så man blir ihop, så gör man slut tror jag. Speciellt under dessa former. Ni blev ihop genom otrohet, alltså är hon den som inte avslutar det gamla innan hon träffat någon ny. Och visst, det finns undantag där det faktiskt håller. Men tror du att ni kommer vara tillsammans för livet? Om du bortser från allt som händer nu, är hon den för dig? Oavsett, låter det på dig som att du kommer stanna hos tjejen. Hoppas det lugnar sig med tid och att du vågar lita på henne. Men med det du säger och din magkänsla tvivlar jag på att du kommer dit...

    Nej, jag har känt nästan från början att jag vill ur den här relationen eftersom magkänslan har varit så fruktansvärt dålig från start. Det är inte att hon var otrogen utan det är att saker som hon säger går inte ihop. Exmannen är vansinnig på henne efter 10 år och hon är helt oskyldig. Det är bara han som är svartsjuk. Det oroar mig inte. Men det är bara inte logiskt.


    Det låter som hon har varit en idiot. Men hon har varit underbar förutom det som hände på baren. Och hon, enbart hon är den som räddat denna relationen.


    Min hjärna säger: "spring för livet så bort som möjligt" och mitt hjärta säger "det här är en underbar person". 

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 20:51
    #50
    Zoegazz skrev 2019-08-07 20:42:48 följande:
    Ja, eller att hon legat med honom samtidigt som hon var tillsammans med snubben hon bedrog med dig...möjligheterna är många men med en personen som henne lär du inte få ett ärligt svar.
    Exakt, det är logiskt om hon hade legat med det gamla exet också och han därför är vansinnig. Att de inte haft någon kontakt på 3 år är ju rent skitsnack enligt min uppfattning.

    Och det hade hon bara kunnat säga till mig utan problem. Men jag reagerar på att det känns som en uppenbar lögn. Inte att jag är svartsjuk. Inte på nån av dom.
Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän