• Anonym (Fredd­e)
    Tue 6 Aug 2019 22:26
    10267 visningar
    220 svar
    -1
    220
    10267

    Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän

    Hej,
    Ställer frågan för att jag mest är nyfikna på hur andra hade tänkt i min situation.


    Träffade en tjej/kvinna för två månader sedan och det blev snabbt seriöst. 


    Men magkänslan har varit lite sådär. Så vi hade ett bra samtal förra veckan om hur vi såg på olika saker och vi var överens om det mesta.


    Bland annat skulle vi berätta om något ex, dejt med mera hörde av sig.


    Måndag


    En person som varit intresserad av henne tidigare kontaktar henne via Messenger


    Onsdag


    Hon kommer på att hon glömt att stänga av KiK när en person kontaktar henne där som varit intresserad tidigare. Dejtingsajterna har hon tagit bort för 5 månader sedan.


    Tisdag


    En person som hon tidigare chattat med i en singelgrupp på Facebook kontaktar henne via Messenger.


     


    Detta är alltså bara på drygt 1 vecka. Kanske inget konstigt alls!?

  • Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän
  • Anonym (Sakna­den)
    Wed 7 Aug 2019 21:01
    #51
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-07 12:41:04 följande:

    Det är inte bara att för detta dejter har hört av sig utan även det här som gett mig dålig magkänsla:

    - Hennes ex som det här slut med sedan 10 år är fortfarande helt vansinnig på henne. Han menar att hon var ihop med en kompis till henne samtidigt som de var tillsammans. Hon blev sedan ett par med "kompisen".

    - Hennes ex som hon säger att hon inte haft något att göra med på 3 år bad henne att dra åt helvete när hon träffade mig

    - Hon hade kontakt med mig samtidigt som hon var ihop sitt senaste ex. Jag visste inte att de var ihop. Hon gjorde slut med honom när jag kontaktade henne mer seriöst. Han hade betalat en resa som de skulle åka på denna helgen som en present från honom till henne.

    - För några veckor sedan besökte jag en bar där hon var och såg henne krama en man som hon sen pussade på munnen. Det visade sig vara en person som var intresserad av henne och som kontaktade henne medan vi var tillsammans efter barbesöket.

    - Hon har inte berättat vad det är för typ av kontakter som har hört av sig till henne sista veckorna. Är det dejter, expojkvänner, nätchatt, personer som hon har legat med...

    - Jag frågade inte om chatthistorik. Men hon var väldigt snabb att berätta att hon hade raderat chatthistoriken med de här personerna. Men hon vill inte blocka dom eller göra sig oanträffbar för dom på Messenger.


    Hon är inget att ha. En sån där opålitlig bekräftelsesökare. Hon kommer lämna dig för nån annan.
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 21:07
    #52
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-07 21:01:56 följande:
    Hon är inget att ha. En sån där opålitlig bekräftelsesökare. Hon kommer lämna dig för nån annan.


    Det medger hon till och med själv. Att hon har ett enormt bekräftelsebehov. 

    Jag menar ju på att de här killarna som hänger runt oss är en del i det. Inte att hon är otrogen. Men att det ger väldigt dåliga signaler om vi ska ha en framtid ihop.

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 21:13
    #53
    Zoegazz skrev 2019-08-07 20:42:48 följande:
    Ja, eller att hon legat med honom samtidigt som hon var tillsammans med snubben hon bedrog med dig...möjligheterna är många men med en personen som henne lär du inte få ett ärligt svar.

    Jag tror egentligen så här:

    Hon har haft ett beteende med och mot killar som inte alltid varit så snyggt genom åren. Spelat ut män mot varandra. Hennes exman reagerade exakt på de grejerna. Men han var bara svartsjuk. 

    Hon är medveten om att det inte alltid sett snyggt ut. Och nu har hon träffat mig som hon är störtförälskad i och för att hon inte ska se "dålig" ut i mina ögon så försöker hon skyla över saker med halvlögner och halvsanningar.

    Det ger mig i min tur en ruskigt dålig magkänsla eftersom jag inte får saker att gå ihop. Sen går väl aldrig ränderna ur tänker jag. Det är ingen bra start att börja med halvlögner även om de är "vita".

  • Anonym (Sakna­den)
    Wed 7 Aug 2019 21:17
    #54

    Då är det ju precis som din magkänsla säger: Hon är motiverad att vara lojal med dig nu, men om ni får problem (och hon inte känner sig lika bekräftad) kan hon bli opålitlig. Hon är säkert uppriktigt kär i dig och VILL allt det hon säger, men det är de val vi gör när vi har lägre motivation som kan bli förödande för relationen. Jag hade gått under i din sits, av den där malande oron, det där som inte riktigt går att ta på.

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 21:20
    #55
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-07 21:17:18 följande:

    Då är det ju precis som din magkänsla säger: Hon är motiverad att vara lojal med dig nu, men om ni får problem (och hon inte känner sig lika bekräftad) kan hon bli opålitlig. Hon är säkert uppriktigt kär i dig och VILL allt det hon säger, men det är de val vi gör när vi har lägre motivation som kan bli förödande för relationen. Jag hade gått under i din sits, av den där malande oron, det där som inte riktigt går att ta på.


    Vad gott att någon förstår precis hur jag känner

    Jag är inte störtförälskad, men jag är rädd för att bli det av precis den anledning som du skriver.

    Nu vill hon storsatsa och trycker in mig i ett hörn där jag måste fatta ett beslut. Hade velat haft lite mer tid och bara kollat vem hon är egentligen. Få alla konstiga grejer hon säger att gå ihop. 

  • Anonym (Sakna­den)
    Wed 7 Aug 2019 21:21
    #56

    Hon har säkert varit ?störtförälskad? i föregående personer också, om du förstår vad jag menar. Du tolkar henne för snällt när du tror att hennes halvsanningar beror på att du är något extra. Om någon är det så är man väl mån om sanningen? Hon är väl bara en person som inte är så noga med sanningen helt enkelt. Hon gör det hon tror gynnar henne - därav fd killarnas ilska.

  • Anonym (Sakna­den)
    Wed 7 Aug 2019 21:24
    #57

    [quote=79814997][quote-nick]Anonym (Fredde) skrev 2019-08-07 21:20:57 följande:[/quote-nick]

    Vad gott att någon förstår precis hur jag känner

    Jag är inte störtförälskad, men jag är rädd för att bli det av precis den anledning som du skriver.

    Nu vill hon storsatsa och trycker in mig i ett hörn där jag måste fatta ett beslut. Hade velat haft lite mer tid och bara kollat vem hon är egentligen. Få alla konstiga grejer hon säger att gå ihop. 

    Säg att du vill ta det lugnt för att du inte upplever henne som hundra procent pålitlig.

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 21:28
    #58
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-07 21:24:15 följande:

    [quote=79814997][quote-nick]Anonym (Fredde) skrev 2019-08-07 21:20:57 följande:[/quote-nick]

    Vad gott att någon förstår precis hur jag känner

    Jag är inte störtförälskad, men jag är rädd för att bli det av precis den anledning som du skriver.

    Nu vill hon storsatsa och trycker in mig i ett hörn där jag måste fatta ett beslut. Hade velat haft lite mer tid och bara kollat vem hon är egentligen. Få alla konstiga grejer hon säger att gå ihop. 

    Säg att du vill ta det lugnt för att du inte upplever henne som hundra procent pålitlig.


    Ja, det är precis vad jag gjort. Men det har blivit väldigt konstigt efter våra samtal.

    Hon verkar tro att de svar hon ger mig om saker gör att allt är bra som barhändelsen t ex. 

    Hon blir mer förälskad efter våra samtal och helt säker på att allt är lugnt nu. Och jag blir bara mer förvirrad och har ändå mer frågetecken efter att jag pratat med henne.

    Det känns inte alls som jag når fram.

  • Anonym (hmmm)
    Wed 7 Aug 2019 21:36
    #59
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-07 19:57:29 följande:

    - Hon var otrogen mot sitt ex med mig. De skulle varit i Prag denna helgen. En resa som han betalade. Hon gjorde slut mot honom på dagen efter att hon legat med mig.


    - Hon såg inte att jag var på en bar där hon också var för 2 veckor sedan. Där kramade hon en man 5 gånger ömt och pussade honom på munnen. När jag konfronterade henne sa hon först att inget hade hänt. När jag sa att jag hade sett det så erkände hon. Det var en kille som hade varit intresserad av henne sedan länge. Han skickade ett meddelande till henne efter den helgen och frågade varför hon gick. 


    Ka ni verkar ju passa varnadra,så fortsätt vara tillsammans så att ert skabbig beteende inte drabbar någon annan
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 21:40
    #60
    Anonym (hmmm) skrev 2019-08-07 21:36:29 följande:
    Ka ni verkar ju passa varnadra,så fortsätt vara tillsammans så att ert skabbig beteende inte drabbar någon annan
    Var inte en idiot! Då behöver du inte skriva. Jag visste naturligtvis inte att hon hade en kille. Det berättade hon på morgonen. Det kändes väl inte så kul kan jag säga.
Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän