• Anonym (Fredd­e)
    Tue 6 Aug 2019 22:26
    10054 visningar
    220 svar
    -1
    220
    10054

    Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän

    Hej,
    Ställer frågan för att jag mest är nyfikna på hur andra hade tänkt i min situation.


    Träffade en tjej/kvinna för två månader sedan och det blev snabbt seriöst. 


    Men magkänslan har varit lite sådär. Så vi hade ett bra samtal förra veckan om hur vi såg på olika saker och vi var överens om det mesta.


    Bland annat skulle vi berätta om något ex, dejt med mera hörde av sig.


    Måndag


    En person som varit intresserad av henne tidigare kontaktar henne via Messenger


    Onsdag


    Hon kommer på att hon glömt att stänga av KiK när en person kontaktar henne där som varit intresserad tidigare. Dejtingsajterna har hon tagit bort för 5 månader sedan.


    Tisdag


    En person som hon tidigare chattat med i en singelgrupp på Facebook kontaktar henne via Messenger.


     


    Detta är alltså bara på drygt 1 vecka. Kanske inget konstigt alls!?

  • Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän
  • Thu 8 Aug 2019 07:18
    #71
    +1

    Meh! Varit tillsammans med min snubbe i ett år nu, och fortfarande kan gamla ragg höra av sig till både mig och honom.

    Så länge du litar på henne så ska inte det vara ett problem :)

    Du kan liksom inte ge henne skit för att någon skriver till henne :)

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Thu 8 Aug 2019 07:24
    #72
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-07 23:03:36 följande:
    Tack, det var gulligt sagt. :)

    Intressant iakttagelse, den om att hon inte kan beskriva sina relationer. Har du någon aning om vad det står för? Beror det kanske på att hon på en omedveten nivå vill ha en sfär som är bara hennes, hemlig? Eller på att hon tror att du ska bli svartsjuk och begränsa henne på något sätt i kontakten med de här personerna? En tredje spekulation: Hon kanske är så ytlig/flyktig att hon tappar intresset för de här personerna helt och inte KAN beskriva deras relation? Bekräftelsepersoner tenderar att leva inkapslade i det nuvarande, och när det nuvarande inte räcker är det dags för nästa värddjur. :)
    Haha, ja gullig det är jag det

    Du är smart du. Det är åt nummer 3 hållet. Jag har aldrig träffat på någon tidigare med hennes syn på relationer.

    Hon är helt i nuet. De flesta av hennes relationer verkar därför flyta över tid och därför kan hon inte säga vad de är.

    Till exempel kan en person just nu vara "kompis", men det är egentligen "ett ex". När hon är ihop med mig och har en kontakt med den personen så är den "en kompis" till den säger att den är intresserad då är den "ett ex som är intresserad". En före detta nätdejt kan vara "en kompis". 

    Det är ju här jag börjar landa att hon är helt i nuet. Därför var hon väl närgången med killen i baren men jätteledsen efteråt. Därför hade hon sex med mig och fick sen brutalt dåligt samvete på morgonen efter mot sin nuvarande. Därför berättade hon inte heller för mig att hon redan hade någon.

    Är det inte ett extremt skumt beteende om det skulle vara så? Jag känner att det nästan är diagnos på det. Varningsklockorna ringer jäkligt starkt i alla fall.
  • Thu 8 Aug 2019 07:45
    #73
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-08 07:24:24 följande:

    Haha, ja gullig det är jag det

    Du är smart du. Det är åt nummer 3 hållet. Jag har aldrig träffat på någon tidigare med hennes syn på relationer.

    Hon är helt i nuet. De flesta av hennes relationer verkar därför flyta över tid och därför kan hon inte säga vad de är.

    Till exempel kan en person just nu vara "kompis", men det är egentligen "ett ex". När hon är ihop med mig och har en kontakt med den personen så är den "en kompis" till den säger att den är intresserad då är den "ett ex som är intresserad". En före detta nätdejt kan vara "en kompis". 

    Det är ju här jag börjar landa att hon är helt i nuet. Därför var hon väl närgången med killen i baren men jätteledsen efteråt. Därför hade hon sex med mig och fick sen brutalt dåligt samvete på morgonen efter mot sin nuvarande. Därför berättade hon inte heller för mig att hon redan hade någon.

    Är det inte ett extremt skumt beteende om det skulle vara så? Jag känner att det nästan är diagnos på det. Varningsklockorna ringer jäkligt starkt i alla fall.


    Hon kanske är poly?
  • Anonym (Sakna­den)
    Thu 8 Aug 2019 08:20
    #74
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-08 07:24:24 följande:
    Haha, ja gullig det är jag det

    Du är smart du. Det är åt nummer 3 hållet. Jag har aldrig träffat på någon tidigare med hennes syn på relationer.

    Hon är helt i nuet. De flesta av hennes relationer verkar därför flyta över tid och därför kan hon inte säga vad de är.

    Till exempel kan en person just nu vara "kompis", men det är egentligen "ett ex". När hon är ihop med mig och har en kontakt med den personen så är den "en kompis" till den säger att den är intresserad då är den "ett ex som är intresserad". En före detta nätdejt kan vara "en kompis". 

    Det är ju här jag börjar landa att hon är helt i nuet. Därför var hon väl närgången med killen i baren men jätteledsen efteråt. Därför hade hon sex med mig och fick sen brutalt dåligt samvete på morgonen efter mot sin nuvarande. Därför berättade hon inte heller för mig att hon redan hade någon.

    Är det inte ett extremt skumt beteende om det skulle vara så? Jag känner att det nästan är diagnos på det. Varningsklockorna ringer jäkligt starkt i alla fall.
    Alltså, du besvarar ju dina egna frågor egentligen. Eller din egen grundfråga: Är detta någon för mig? Du skriver i ett inlägg:

    "Däremot om någon har lite flytande moral och över tid i sitt liv hittat "bra ursäkter" för att ständigt vara otrogen med sina partners så är det i alla fall ingen som jag vill satsa på oavsett hur mycket jag skulle tycka om personen."

    Och strax därefter skriver du:

    "Hon är helt i nuet. De flesta av hennes relationer verkar därför flyta över tid och därför kan hon inte säga vad de är." 

    Dock, underskatta inte kraften i att du ens hamnat med en sån här person. Låt mig förklara hur jag menar: Hennes diagnosiga sidor korrelerar väl med goda sidor som du gillar ? spontanitet, intensitet. Jag har själv ägnat en stor del av mitt kärleksliv åt att förfasa mig över människors omoral och konstiga sidor, men ändå har jag stannat kvar ? och fortsatt analysera och kritisera deras beteende.

    Sammanfattningsvis: Du vet uppenbarligen redan att hon är fel person, men kanske finns det också någon tjusning i era olikheter? Annars hade du aldrig accepterat hennes förklaring den där första gången när hon varit otrogen med dig. Redan där visade du att du inte dömer henne lika hårt som din moral kräver (egentligen). 


  • Thu 8 Aug 2019 08:53
    #75
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-07 19:57:29 följande:

    - Hon var otrogen mot sitt ex med mig. De skulle varit i Prag denna helgen. En resa som han betalade. Hon gjorde slut mot honom på dagen efter att hon legat med mig.


    Vet du inte hur otrogna människor fungerar?? 
    Den som idag är otrogen MED dig kommer imorgon vara otrogen MOT dig. Det är som en naturlag. 
  • Anonym (jag)
    Thu 8 Aug 2019 10:11
    #76
    +1
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-06 23:37:17 följande:

    Du har väl en poäng där. 


    Därför vet också många kvinnor att det är viktigt att vara tydlig med män. Är man inte det så dyker de upp igen. 


    Min tjej uttrycker sig som "hur visste jag att han skule kontakta mig". 


    Då tänker jag så här. "Om du inte tydligt tidigare har sagt att du är ointresserad eller sett till att han inte kan kontakta dig så lär han göra det". 


    Därför tror jag att det här bara kommer bli värre och värre.


    Fast det där tycker jag är ett konstigt resonemang. Om en kille som jag dejtat och sedan inte haft kontakt med på några månader skulle höra av sig out of the blue och skriva "bara så du vet är jag upptagen just nu, så kontakta mig inte" skulle jag tycka det var otroligt löjligt och snarast se det som ett sätt att fika efter uppmärksamhet eller försöka göra mig svartsjuk. 

    Jag ser mig som en seriös och lojal person och jag skulle göra precis som din flickvän. Dejter/kk:s/beundrare som jag inte haft regelbunden kontakt med finns ingen anledning att höra av sig till. Skulle de höra av sig till mig informerar jag om läget då. Kvinnor har inte någon allmän redovisningsplikt av sina förehavanden inför alla män som kan tänkas vara intresserade av dem.
  • Anonym (Tjej)
    Thu 8 Aug 2019 11:22
    #77
    -1 +1
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-06 23:37:17 följande:

    Du har väl en poäng där. 


    Därför vet också många kvinnor att det är viktigt att vara tydlig med män. Är man inte det så dyker de upp igen. 


    Min tjej uttrycker sig som "hur visste jag att han skule kontakta mig". 


    Då tänker jag så här. "Om du inte tydligt tidigare har sagt att du är ointresserad eller sett till att han inte kan kontakta dig så lär han göra det". 


    Därför tror jag att det här bara kommer bli värre och värre.


    Här kommer en liten tanke från mig :)

    Vissa chattar rinner bara ut i sanden utan egentlig anledning, de bara slutar. Och har man inte skrivit med varandra under en tid, eftersom chatten är "död", skulle jag inte hört av mig några månader senare helt random och ba "hej hörru, jag har kille nu så skriv inte till mig om du nån gång funderar på det". Men däremot, om killen skulle hört av sig medan jag var i ett förhållande, hade jag skrivit och sagt att jag kilar stadigt och inte är intresserad. 

    Sen förstår jag att det känns jobbigt för dig att det inte bara är en, utan flera, som hört av sig på så kort tid. Antingen är det bara slumpen, eller kanske hon vill få dig lite sotis :) Såg att det var någon här i tråden som gav det som förslag. Det är nog rätt förekommande faktiskt :)

    Du skriver att hon pratar om att flytta ihop och leva resten av livet tillsammans men att du tycker att det är för tidigt. Det kan vara rätt stressande har jag förstått, att vara den som verkar vilja mer än sin partner. Men då är det viktigt att du verkligen bekräftar henne och visar henne uppskattning, så att hon inte känner att hon måste kämpa med näbbar och klor för att behålla dig. Då kan man bli lite koko och göra saker som att "hitta på" att andra killar skriver.
  • Anonym (Sophi­e)
    Thu 8 Aug 2019 12:17
    #78
    -1 +1
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-08 07:10:34 följande:

    Håller inte med dig alls! Tycker att du har ett barnsligt sätt att tänka.

    Nu vill du bara argumentera med mig istället för att hjälpa mig eftersom du såg att det finns mer i historien än vad som kom fram direkt. Vilket det alltid gör. Men jag tänker inte argumentera med dig. Det är barnsligt. Men jag förklarar mig 1 gång och bara 1 gång.

    Det viktigaste är en persons karaktär. Saker som moral, syn på relationer, otrohet etc. Saker som påverkar ens beteende över tid. 

    Jag har t ex en hård moral mot mig själv och det gör att jag aldrig skulle vara otrogen. Det finns därför ingen situaion som gör att jag skulle vara otrogen. Vacker kvinna som stöter på mig, jag är sårad, jag är full etc. Det spelar ingen roll.Jag är trogen.

    Om hon har pussat en kille på munnen som en femteklassare är inget som jag är nöjd över men det gör inte att jag avslutar relationen. Däremot om någon har lite flytande moral och över tid i sitt liv hittat "bra ursäkter" för att ständigt vara otrogen med sina partners så är det i alla fall ingen som jag vill satsa på oavsett hur mycket jag skulle tycka om personen.


    Snarare är det väl du som är barnslig? Du klarar ju inte av att din tjej inte avvisar killar "på ditt sätt"? Hon rår ju faktiskt inte för vem som kontaktar henne eller inte. När dom kontaktar henne visar hon att hon inte är intresserad. Det är en varningsflagga att du inte nöjer dig med det, för att du tycker att hon skulle ha använt andra ord.

    Sedan är jag fortfarande nyfiken på hur du tänker att din tjej och hennes ex ekonomiska situation och vilka ekonomiska val dom valde att göra påverkar dig och din situation just nu? Att hennes ex valde att bjuda henne på en resa har liksom ingenting alls med dig att göra.
  • Anonym (jag)
    Thu 8 Aug 2019 12:33
    #79
    +1
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-08 07:10:34 följande:

    Håller inte med dig alls! Tycker att du har ett barnsligt sätt att tänka.

    Nu vill du bara argumentera med mig istället för att hjälpa mig eftersom du såg att det finns mer i historien än vad som kom fram direkt. Vilket det alltid gör. Men jag tänker inte argumentera med dig. Det är barnsligt. Men jag förklarar mig 1 gång och bara 1 gång.

    Det viktigaste är en persons karaktär. Saker som moral, syn på relationer, otrohet etc. Saker som påverkar ens beteende över tid. 

    Jag har t ex en hård moral mot mig själv och det gör att jag aldrig skulle vara otrogen. Det finns därför ingen situaion som gör att jag skulle vara otrogen. Vacker kvinna som stöter på mig, jag är sårad, jag är full etc. Det spelar ingen roll.Jag är trogen.

    Om hon har pussat en kille på munnen som en femteklassare är inget som jag är nöjd över men det gör inte att jag avslutar relationen. Däremot om någon har lite flytande moral och över tid i sitt liv hittat "bra ursäkter" för att ständigt vara otrogen med sina partners så är det i alla fall ingen som jag vill satsa på oavsett hur mycket jag skulle tycka om personen.


    Jag tycker Sophie hade flera bra poänger med sitt inlägg.

    Men en helt annan sak: Jag tycker det där pussandet är helt över gränsen och sannolikt en dealbreaker för mig, men vad gjorde du i baren när hon inte visste du var där. Spionerar du på henne?
  • Anonym (jag)
    Thu 8 Aug 2019 12:43
    #80
    +1
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-07 11:38:58 följande:

    Hej,

    nej jag tror inte hon tänker på det. Men det var väl ungefär så hon sa till mig i våras och därför kände jag mig bekväm med att höra av mig till henne med frågan: "Jag undrar hur du har det nu? Skulle du vilja göra det?"

    Ja jag ska ta upp det med henne om hon verkligen inte fattar att det betyder att man är öppen för att personen ska höra av sig längre fram.


    Det är ju inte någon allmän sanning att det betyder att man är öppen för nya kontakter längre fram. Det är du som tolkar det så.

    Om jag fick det svaret skulle jag tolka det som ett lite snällare sätt att säga "sluta höra av dig".
Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän