• Anonym (Fredd­e)
    Tue 6 Aug 2019 22:26
    10272 visningar
    220 svar
    -1
    220
    10272

    Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän

    Hej,
    Ställer frågan för att jag mest är nyfikna på hur andra hade tänkt i min situation.


    Träffade en tjej/kvinna för två månader sedan och det blev snabbt seriöst. 


    Men magkänslan har varit lite sådär. Så vi hade ett bra samtal förra veckan om hur vi såg på olika saker och vi var överens om det mesta.


    Bland annat skulle vi berätta om något ex, dejt med mera hörde av sig.


    Måndag


    En person som varit intresserad av henne tidigare kontaktar henne via Messenger


    Onsdag


    Hon kommer på att hon glömt att stänga av KiK när en person kontaktar henne där som varit intresserad tidigare. Dejtingsajterna har hon tagit bort för 5 månader sedan.


    Tisdag


    En person som hon tidigare chattat med i en singelgrupp på Facebook kontaktar henne via Messenger.


     


    Detta är alltså bara på drygt 1 vecka. Kanske inget konstigt alls!?

  • Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän
  • Anonym (Charl­otte68­)
    Thu 8 Aug 2019 12:48
    #81
    +1
    Anonym (Sophie) skrev 2019-08-07 23:26:53 följande:
    - Vad har resan till Prag något med det här att göra? Eller att hennes ex betalade? Är hon då skyldig att åka? Hur är det ens relevant för dig?

    - Jag vet. Du fokuserade ju (i trådstarten) dock på att killar hör av sig till henne, och just den delen tycker jag att du överanalyserar. Hon rår ju inte för vem som hör av sig till henne. Att du sen börjar fylla tråden med än det ena än det andra som gör den här tjejen lite mer tveksam att ha som seriös partner, känns ju bara underligt. Varför tog du inte upp dessa (betydligt större) saker i trådstarten? Att hon går runt och pussar andra killar är ju betydligt mer allvarligt än att andra killar skickar meddelanden till henne och att du märker ord angående hur hon svarar...
    Jag håller helt med Sophie. Jag tycker inte din tjej kan lastas för att killar hör av sig och jag tycker hennes svar till dem är helt normalt och samma som jag hade sagt. Och jag har INTE menat »men hör gärna av dig senare och kolla om jag fortfarande är upptagen«. :)

    Men pussandet på andra på krogen hade jag sett som ganska oacceptabelt faktiskt.

    Sen är det mycket analyserande i tråden om huruvida hon är en bra tjej eller inte. Men det känns faktiskt ganska svårt att avgöra. De flesta förändras med åldern och/eller omständigheterna och bara för att man under viss del av livet gör och tycker saker betyder inte det att man fortsätter göra och tycka detsamma resten av livet.

  • Anonym (Kärle­ksmiss­brukar­e)
    Thu 8 Aug 2019 12:50
    #82
    -1 +1

    Jag tror din flickvän kan vara sex-och kärkeksmissbrukare. Det är ett beroende som är svårt att ta sig ur själv. Hon är beroende av bekräftelse från män och hon håller dörrar öppna för att inte stå utan.

    Jag känner igen mig i henne. Själv har jag gått med i SLAA där man jobbar för att ta sig ur sitt beroende.

    Att hamna i ett sånt här missbruk beror ofta på trasig självkänsla, problem i familjen under barndomen och på övergrepp.

    Om du vill kan du läsa på själv på SLAA:s hemsida och bilda dig en uppfattning själv.

  • Anonym (Sakna­den)
    Thu 8 Aug 2019 15:31
    #83

    Sophie och co:  Poängen är ju att ts tjej VISST verkar kunna hjälpa att folk hör av sig ? om man ser på allt han berättat om henne. Hon är den bekräftelsesjuka typen som förmodligen vill ha flera dörrar öppna, men när han kommer på henne med det så markerar hon på ett sätt som ÄNDÅ lämnar en dörr öppen (jag är inte intresserad NU, typ). Jag hade tolkat henne precis som ts.

    Och att du, Sophie, inte ser hur den där Prag-resan (som den bedragna killen betalat) har med saken att göra, well ... Man blir en aning mörkrädd. Den tyder på riktigt risig karaktär hos ts flickvän, därför nämner han den. Vansinnigt taskigt mot den andra killen.

  • Anonym (Sakna­den)
    Thu 8 Aug 2019 15:33
    #84
    Anonym (Kärleksmissbrukare) skrev 2019-08-08 12:50:24 följande:

    Jag tror din flickvän kan vara sex-och kärkeksmissbrukare. Det är ett beroende som är svårt att ta sig ur själv. Hon är beroende av bekräftelse från män och hon håller dörrar öppna för att inte stå utan.

    Jag känner igen mig i henne. Själv har jag gått med i SLAA där man jobbar för att ta sig ur sitt beroende.

    Att hamna i ett sånt här missbruk beror ofta på trasig självkänsla, problem i familjen under barndomen och på övergrepp.

    Om du vill kan du läsa på själv på SLAA:s hemsida och bilda dig en uppfattning själv.


    Hur insåg du att du var kärleks-/sexmissbrukare? Har du lyckats hålla ihop en längre relation? Vad hände isåfall när ni började bli bekväma och vardagliga med varandra? Vad kände du då?

    Nyfiken för att en tidigare partner hade vissa drag av kärleksmissbruk.
  • Anonym (Tjej)
    Thu 8 Aug 2019 16:04
    #85
    +1

    Hej, igen.

    Jag ber om ursäkt att jag skrev min kommentar utan att ha läst igenom hela tråden...

    Jag tycker att den här tjejen låter som dåliga nyheter. Känner igen typen: hon vet om att hon i många killars ögon är attraktiv. Hon vet att det är många som vill ha henne. Och hon älskar det - uppmärksamheten, att vara åtrådd. Och hon kan liksom inte låta bli, fastän hon är i ett förhållande. Och i min värld går det inte att bygga något stabilt med en sådan människa. Det är svårt att få något stabilt om det står på en skakig grund.

    Jag står fast vid det jag skrev tidigare, jag tycker inte att det är konstigt att hon inte blockar eller skriver till gamla kontakter att "jag har kille så kontakta inte mig igen". Jag tycker inte att det låter som något konstigt att skriva, som hon gjort, att "jag har kille så jag är inte intresserad". Det hade jag själv kunnat skriva utan att mena att "jag är intresserad om jag blir singel igen".

    Men allt det andra du skriver om hennes historik med förhållanden får i alla fall mina varningslampor att blinka. Det känns ju som ett mönster, med otrohet och lögner. Och såhär är det, man har inte ett argt ex efter sig om förhållandet tog slut på ett bra sätt. Finns ingen som ber någon att dra åt helvete om man gör slut för att man till exempel inte är kär längre. Men om man däremot hade blivit bedragen på ett eller annat sätt så visst, då är det befogat att be någon att dra åt helvete.

    Och det här med att hon kramar en man flera gånger och sedan pussar honom på munnen? Det är ju helt sjukt, jag skulle aldrig acceptera det. Och att hon dessutom försökte att ljuga sig ur det. Tror tyvärr inte att det där var sista gången hon gör något liknande.

    Mitt bästa råd till dig är att lämna, innan du blir sårad på riktigt. Jag har själv varit i liknande sits, man bara sitter och grubblar, är nojig och har en dålig magkänsla. Så ska det inte kännas i ett förhållande. Jag lämnade, trots att jag verkligen tyckte om killen. Men sen träffade jag världens bästa, vi är förlovade nu och jag har aldrig fått mig att grubbla över huruvida han är sann eller ej.

    Du verkar vara en snäll och trogen kille. Tycker du inte att du förtjänar någon som inte ger dig en dålig magkänsla? :) Hon finns där ute, men du kommer inte att hitta henne så länge du är kvar i det där förhållandet.

  • Anonym (jag)
    Thu 8 Aug 2019 16:21
    #86
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-08 15:31:19 följande:

    Sophie och co:  Poängen är ju att ts tjej VISST verkar kunna hjälpa att folk hör av sig ? om man ser på allt han berättat om henne. Hon är den bekräftelsesjuka typen som förmodligen vill ha flera dörrar öppna, men när han kommer på henne med det så markerar hon på ett sätt som ÄNDÅ lämnar en dörr öppen (jag är inte intresserad NU, typ). Jag hade tolkat henne precis som ts.

    Och att du, Sophie, inte ser hur den där Prag-resan (som den bedragna killen betalat) har med saken att göra, well ... Man blir en aning mörkrädd. Den tyder på riktigt risig karaktär hos ts flickvän, därför nämner han den. Vansinnigt taskigt mot den andra killen.


    Det är klart att Pragresan var taskigt. Men vad menar du att tjejen skulle ha gjort under omständigheterna? Åkt med till Prag, hållit god min och gjort slut sedan? Stannat hos en kille som hon inte är kär i "för han har ju faktiskt betalt en resa till Prag en gång i tiden".

    Utan att veta mer detaljer ser jag det som situation där ts tjej visserligen inte betett sig schyst men där omständigheterna i sig var rätt olyckliga.

    Sedan undrar jag hur du och ts själva formulerar er när ett gammalt ragg som inte betett sig efterhängset i övrigt hör av sig: "vg kontakta mig aldrig igen"?
  • Anonym (Kärle­ksmiss­brukar­e)
    Thu 8 Aug 2019 16:24
    #87
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-08 15:33:57 följande:

    Hur insåg du att du var kärleks-/sexmissbrukare? Har du lyckats hålla ihop en längre relation? Vad hände isåfall när ni började bli bekväma och vardagliga med varandra? Vad kände du då?

    Nyfiken för att en tidigare partner hade vissa drag av kärleksmissbruk.


    Jag har varit i två långa relationer men hade svårt att hålla ihop dem för mitt behov av bekräftelse och att få alla män att bli kära i mig gick inte att tygla. Särskilt efter ett tag när vardagen kom in. Jag hade ångest för hur jag var och att jag svek men jag kunde inte hindra mig själv från att flirta med andra. Det blev en ond cirkel där jag kände mig ännu mer värdelös och dövade det genom att agera ut i mitt missbruk.

    Nu är jag singel och kommer inte att inleda något innan jag mår bättre och har kommit längre i att bli frisk.
  • Anonym (Sophi­e)
    Thu 8 Aug 2019 17:02
    #88
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-08 15:31:19 följande:

    Sophie och co:  Poängen är ju att ts tjej VISST verkar kunna hjälpa att folk hör av sig ? om man ser på allt han berättat om henne. Hon är den bekräftelsesjuka typen som förmodligen vill ha flera dörrar öppna, men när han kommer på henne med det så markerar hon på ett sätt som ÄNDÅ lämnar en dörr öppen (jag är inte intresserad NU, typ). Jag hade tolkat henne precis som ts.

    Och att du, Sophie, inte ser hur den där Prag-resan (som den bedragna killen betalat) har med saken att göra, well ... Man blir en aning mörkrädd. Den tyder på riktigt risig karaktär hos ts flickvän, därför nämner han den. Vansinnigt taskigt mot den andra killen.


    Och jag håller inte med om att "Jag har pojkvän" betyder "försök igen senare". Som tjej själv kan jag även säga att killar är betydligt mer troliga att backa om man säger att man redan är upptagen, än om man bara inte är intresserad.

    Kan du inte förklara för mig varför Pragresan och att exet betalade, är relevant för TS då?

    TS har 1) inte att göra med hur hans tjej och hennes ex valde att lägga upp sin ekonomi. Exet gick med på att betala för dem båda. Det var hans val.

    Och 2) vad skulle hon ha gjort då? Som Anonym (jag) säger, skulle hon bara hållit god min? I två månader? TS säger ju att de har varit tillsammans så länge, så jag antar att det var därikring hon gjorde slut med sitt ex. Skulle hon alltså stått ut med någon hon inte längre ville vara med, för en jäkla Pragresa? Hur mysigt tror du de två månaderna hade kunnat vara? För jag brukar inte direkt vilja kyssa, ha sex eller ens umgås med någon jag inte vill vara med. Nu, med så god framförhållning, kunde ju exet hitta en polare som ville hänga med till Prag istället. I allra flesta fall kan man, mot en liten summa, byta namn på flygbiljetter, så han hade ju kunnat nyttja resan ändå.
  • Anonym (Sakna­den)
    Sun 11 Aug 2019 21:29
    #89

    Hur går det för dig, ts?

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Mon 12 Aug 2019 06:50
    #90
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-11 21:29:23 följande:

    Hur går det för dig, ts?


    Hej,
    Nu har jag pratat med henne men allt verkar ha varit en jävla röra i hennes liv under en längre tid och hon är helt oskyldig till allt. Hon har bara hamnat i situationerna.


    Ska svara mer utförligt ikväll. Men några korta grejer:

    - 3 av hennes bästa vänners män/pojkvänner har stött på henne. Åtminstone 1 av dom är fortfarande ihop med sin man och är helt ovetande

    - Hennes senaste ex som hon lämnade för mig och som nu hört av sig vet inte om att vi är tillsammans

    - Mannen som hon pussade på baren samtidigt som hon var med mig visade sig inte alls bara vara någon som varit intresserad utan det var en tidigare dejt

    - Exet som var vansinnig på henne för att hon hade träffat en ny som hon inte haft något annat än en kompisrelation med de senaste 3-4 åren. Hade i själva verket hört av sig i november och frågat om de inte skulle försöka starta om. Hon hade då svarat att hon hade väntat i 4 år på att höra de orden men att hon dejtade en annan kille just då. När jag frågar varför hon känner en skyldighet att berätta för sitt ex att hon har träffat en annan så svarar hon "Det var vad vi kom överens om". De fortsätter att umgås under våren men han räknar under våren ut att hon är i en relation med en annan. Han konfronterar henne och ber henne dra åt helvete. Detta är bara 2 månader sen lite drygt,


    Det här är bara ett litet smakprov av alla konstiga saker.

Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän