• Anonym (Fredd­e)
    Tue 6 Aug 2019 22:26
    10214 visningar
    220 svar
    -1
    220
    10214

    Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän

    Hej,
    Ställer frågan för att jag mest är nyfikna på hur andra hade tänkt i min situation.


    Träffade en tjej/kvinna för två månader sedan och det blev snabbt seriöst. 


    Men magkänslan har varit lite sådär. Så vi hade ett bra samtal förra veckan om hur vi såg på olika saker och vi var överens om det mesta.


    Bland annat skulle vi berätta om något ex, dejt med mera hörde av sig.


    Måndag


    En person som varit intresserad av henne tidigare kontaktar henne via Messenger


    Onsdag


    Hon kommer på att hon glömt att stänga av KiK när en person kontaktar henne där som varit intresserad tidigare. Dejtingsajterna har hon tagit bort för 5 månader sedan.


    Tisdag


    En person som hon tidigare chattat med i en singelgrupp på Facebook kontaktar henne via Messenger.


     


    Detta är alltså bara på drygt 1 vecka. Kanske inget konstigt alls!?

  • Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän
  • Anonym (Sakna­den)
    Mon 12 Aug 2019 19:34
    #91
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-12 06:50:30 följande:

    Hej,
    Nu har jag pratat med henne men allt verkar ha varit en jävla röra i hennes liv under en längre tid och hon är helt oskyldig till allt. Hon har bara hamnat i situationerna.


    Ska svara mer utförligt ikväll. Men några korta grejer:

    - 3 av hennes bästa vänners män/pojkvänner har stött på henne. Åtminstone 1 av dom är fortfarande ihop med sin man och är helt ovetande

    - Hennes senaste ex som hon lämnade för mig och som nu hört av sig vet inte om att vi är tillsammans

    - Mannen som hon pussade på baren samtidigt som hon var med mig visade sig inte alls bara vara någon som varit intresserad utan det var en tidigare dejt

    - Exet som var vansinnig på henne för att hon hade träffat en ny som hon inte haft något annat än en kompisrelation med de senaste 3-4 åren. Hade i själva verket hört av sig i november och frågat om de inte skulle försöka starta om. Hon hade då svarat att hon hade väntat i 4 år på att höra de orden men att hon dejtade en annan kille just då. När jag frågar varför hon känner en skyldighet att berätta för sitt ex att hon har träffat en annan så svarar hon "Det var vad vi kom överens om". De fortsätter att umgås under våren men han räknar under våren ut att hon är i en relation med en annan. Han konfronterar henne och ber henne dra åt helvete. Detta är bara 2 månader sen lite drygt,


    Det här är bara ett litet smakprov av alla konstiga saker.


    Suck. Hon verkar skapa en herrans röra runtomkring sig på grund av sin känslomässiga omognad. Lite terapi skulle nog inte skada där.
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Mon 12 Aug 2019 19:58
    #92
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-12 19:34:16 följande:
    Suck. Hon verkar skapa en herrans röra runtomkring sig på grund av sin känslomässiga omognad. Lite terapi skulle nog inte skada där.

    Men du, vad fan är detta??? Läs nedan...


    Vi hade ett riktigt bra snack men det var oerhört svårt att förstå hur hon hamnar i alla de här situationerna. Har aldrig hört någon annan berätta liknande historier.


    Gillar inte använda nedsättande ord om folk men när hon berättar om sig och sina vänner så tänker jag på "trailer park trash". Det är fäder som inte vill träffa sina barn. Barn som drogar. Otroheter hit och dit. Inga gränser eller respekt för varandra. 


    - Bästa vänninan och hon gick ut på krogen under 1 års tid. Samtidigt var vänninans man hemma med barn. Vänninan använde min tjej som alibi och sa att hon hade sovit över hos min tjej samtidigt som hon knullade andra män under ett eller flera års tid.

    - Flera av bästa vännernas män/killar har stött på/frågat om ligga till min tjej samtidigt som de var ihop med hennes vänninor. Enligt min tjej fattar hon inte alls hur det har hänt. 

    - Exmannen är vansinnig 10 år senare eftersom han menar att hon var otrogen samtidigt som han var hemma med barnen

    - Exet för fem år sedan kan inte släppa henne och är nu vansinnig på henne av någon anledning som jag inte riktigt förstår. Att hon har träffat en ny efter 5 år.


    - En före detta kompis messar henne och frågar om hon vill ta en öl. Han är gift och hon menar att de bara ska ta en oskyldig öl. Under samtalet häver han plötsligt ur sig om hon vill gå hem och ligga. Ingen förvarning eller nånting menar hon. Hon tackar nej eftersom han är gift och pussar honom på munnen. Går sedan hem själv. "Han kanske hör av sig igen"


    Det finns värre historier och det här är bara ett axplock.

    Det kanske låter som min tjej är någon sorts supermodell med tanke på alla män som är intresserade men hon är en helt vanlig tjej vad det gäller utseendet. 

  • Anonym (Sakna­den)
    Mon 12 Aug 2019 20:04
    #93

    Hrm, min första tanke är: Kan hon vara mytoman och dikta ihop de här sakerna för att göra sig intressant?

  • Mon 12 Aug 2019 20:05
    #94

    Om inte så är hon bara en helt vanlig lögnare med dåligt omdöme. På något sätt hamnar hon i alla de här situationerna. Det kräver aktiva handlingar från hennes sida.

  • Anonym (Sakna­den)
    Mon 12 Aug 2019 20:05
    #95

    Oops, fel nick ovan. Still me. :)

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Mon 12 Aug 2019 20:08
    #96
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-12 20:04:06 följande:

    Hrm, min första tanke är: Kan hon vara mytoman och dikta ihop de här sakerna för att göra sig intressant?


    Ja, tanken har slagit mig. Men hon har ju rätt mycket vänner. De borde tröttna isåfall. 
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Mon 12 Aug 2019 20:09
    #97
    SylviaPlath skrev 2019-08-12 20:05:01 följande:

    Om inte så är hon bara en helt vanlig lögnare med dåligt omdöme. På något sätt hamnar hon i alla de här situationerna. Det kräver aktiva handlingar från hennes sida.


    Eller hur! Det är min magkänsla. 
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Mon 12 Aug 2019 20:14
    #98
    SylviaPlath skrev 2019-08-12 20:05:01 följande:

    Om inte så är hon bara en helt vanlig lögnare med dåligt omdöme. På något sätt hamnar hon i alla de här situationerna. Det kräver aktiva handlingar från hennes sida.


    Min känsla är att hon är den typen av lögnare som halvljuger tills hon blir ertappad med fingrarna i syltburken. Annars är hon extremt otursförföljd. Eller omger sig med extremt märkliga människor vilket jag inte fått känslan av när jag har träffat dom.


    Hon berättade inget självmant utan jag fick dra ur grejer ur henne. Hon berättade en grej och sen svarade jag: "nu fattar inte jag. Hur hände det där". Då blev hon arg och svarade "har vi inte redan pratat om det här 3 gånger". Tills slut svarade hon på "allt" men jag fick ändå en känsla av att långtifrån allt var avslöjat.

  • Anonym (Sakna­den)
    Mon 12 Aug 2019 20:26
    #99
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-12 20:08:31 följande:
    Ja, tanken har slagit mig. Men hon har ju rätt mycket vänner. De borde tröttna isåfall. 
    Inte nödvändigtvis, tänker jag. Vänner kan man vara mer ytlig med, dvs om de inte är nära. En kärleksrelation väcker väl en större ångest och ett större behov hos henne av att göra sig intressant?
  • Anonym (Sakna­den)
    Mon 12 Aug 2019 20:27
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-12 20:14:21 följande:

    Min känsla är att hon är den typen av lögnare som halvljuger tills hon blir ertappad med fingrarna i syltburken. Annars är hon extremt otursförföljd. Eller omger sig med extremt märkliga människor vilket jag inte fått känslan av när jag har träffat dom.


    Hon berättade inget självmant utan jag fick dra ur grejer ur henne. Hon berättade en grej och sen svarade jag: "nu fattar inte jag. Hur hände det där". Då blev hon arg och svarade "har vi inte redan pratat om det här 3 gånger". Tills slut svarade hon på "allt" men jag fick ändå en känsla av att långtifrån allt var avslöjat.


    Sjukt obehagligt. Så vad tänker du göra?
Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän