• Anonym (Fredde)

    Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän

    Hej,
    Ställer frågan för att jag mest är nyfikna på hur andra hade tänkt i min situation.


    Träffade en tjej/kvinna för två månader sedan och det blev snabbt seriöst. 


    Men magkänslan har varit lite sådär. Så vi hade ett bra samtal förra veckan om hur vi såg på olika saker och vi var överens om det mesta.


    Bland annat skulle vi berätta om något ex, dejt med mera hörde av sig.


    Måndag


    En person som varit intresserad av henne tidigare kontaktar henne via Messenger


    Onsdag


    Hon kommer på att hon glömt att stänga av KiK när en person kontaktar henne där som varit intresserad tidigare. Dejtingsajterna har hon tagit bort för 5 månader sedan.


    Tisdag


    En person som hon tidigare chattat med i en singelgrupp på Facebook kontaktar henne via Messenger.


     


    Detta är alltså bara på drygt 1 vecka. Kanske inget konstigt alls!?

  • Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän
  • Anonym (Fredde)
    MaryM skrev 2019-08-14 11:38:30 följande:
    Håller med.
    Hej
    se mitt svar ovan
  • Anonym (Fredde)
    TriC skrev 2019-08-14 09:11:06 följande:
    Trams!! Med tanke på hur hans flickvän beter sig så är det inte alls konstigt att ställa dessa frågor. Och det var ju befogat, för den där Kalle var inte alls bara en "kompis" utan ett gammalt ligg. Och såna vill man inte ska höra av sig till sin partner. 

    Så det är bara korkat att påstå att han är svartsjuk, extremt osäker och kontrollerande bara för att han inte accepterar och sväljer vad som helst. 
    Mina flickvänner brukar tvärtom ibland bli sura på att jag är för lite svartsjuk

    Vi pratade en kväll om alla de här killarna runt henne och vad det var för kompisar och relationer. Hon trollade bort mig totalt. Efter att ha pratat i över 1 timme var jag mer förvirrad än när vi började prata om det. Det slutade med att hon blev förbannad och tyckte att hon redan hade svarat på frågorna. Men jag kan säga att jag fattade inte mycket av det hon sa. 
  • Anonym (Fredde)
    Less is more skrev 2019-08-14 07:50:20 följande:

    Lycka till - hur det nu än blir !

    Ser att jag skrivit irriterande mycket "kanske" i mina svar. Men det är ju för att det ändå är omöjligt att ge helt tvärsäkra svar på "familjeliv" hur andra människor man aldrig träffat är och egentligen tänker.

    Hur som helst - det vaaar väldigt konstigt att hon pussade en annan på krogen (som du tidigare berättat om ) - många skulle ha gått redan där.

    En bra man, som du verkar vara, och som hon också säger att du är, sviker man inte, man gör inte honom illa. Man vill ge honom allt, sitt bästa " jag ". Det är ju så det ska kännas för dig.


    Tack det var snällt! Och tack för kloka synpunkter.

    Jo, jag försöker väl vara en bra person men jag är inte för snäll eller naiv. Jag ser ju naturligtvis att det kan finnas något dysfunktionellt i allt detta. Saker händer sällan av en slump.

    Just nu tänker jag så här kring mina alternativ:
    1. Avsluta relationen


    2. Hålla mina känslor på lite distans och låta tiden visa hur allt står till 

    3. Försöka ta reda på mer på omvägar (det är egentligen inte min stil. Men den här gången kan det bli nödvändigt)

  • Anonym (Fredde)
    Anonym (Kärleksmissbrukare) skrev 2019-08-14 07:37:31 följande:
    Hon är antagligen oerhört bra på att bekräfta människor. Inte bara män faktiskt, men mest män. Hon vet precis hur hon ska göra för att mannen ska känna sig som bäst i världen och hennes hjälte och då blir han kär.
    Jag vet inte om det är så eftersom jag ju inte vet vad hon skriver till andra eller vad de pratar om. 

    Men min känsla är mer att hon antyder att hon är intresserad av män som hon träffar. Det är alltså mer än ytlig flört. Samtidigt tror jag att hon nästan aldrig är intresserad. Men tänk vilken kick att få en gift man att bli intresserad av just henne. Att den personen kan bryta mot det allra mest djupa löftet i en relation för att personen är intresserad av henne. Det räcker och stoppar där för henne. Nu är jag elak men det är den känslan jag har kring henne just nu.
  • Anonym (Saknaden)

    Ts: Jag får inte riktigt ihop dina ?absolut inte, NEJ?:s med den person du beskrivit. Du har beskrivit en jagsvag person (?jag tycker som du!?) som söker bekräftelse (på grund av tomhet) och som skapar upprörda känslor hos fd pojkvänner (förmodligen för att hon gått från idealisering till att inte bry sig). Så länge du önsketänker kring din tjej kan du inte fatta beslutet att lämna henne.

  • Anonym (Saknaden)

    Tillägg: Min kompis med borderline har inget självskadebeteende i klassisk mening (skära sig osv). Men hela hennes relationsmänster är ett självskadebeteende. Hon har exakt samma behov av att vara sexig inför varje man hon träffar (också hennes vänners vänner och syskon, inklusive min bror) som din tjej tycks ha, och hon har ofta flera killar parallellt. Sex betyder ingenting. När hon får en kille på riktigt blir han snabbt otillfredsställande, tomheten inträder. Min vän är dock kapabel att ha relativt okomplicerade vänskapsrelationer, obviously. Och vad gäller att din partner inte växlar mellan att nedvärdera/idealisera. Nej, hon är fokuserad på att vinna dig nu. Då är du en idealbild.

  • Anonym (Fredde)
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-14 18:02:13 följande:

    Ts: Jag får inte riktigt ihop dina ?absolut inte, NEJ?:s med den person du beskrivit. Du har beskrivit en jagsvag person (?jag tycker som du!?) som söker bekräftelse (på grund av tomhet) och som skapar upprörda känslor hos fd pojkvänner (förmodligen för att hon gått från idealisering till att inte bry sig). Så länge du önsketänker kring din tjej kan du inte fatta beslutet att lämna henne.


    Jag har haft en relation med en borderlineperson under en kort tid. Jag har rätt bra koll på hur en borderline beter sig. Det finns drag hos min tjej som lutar åt det hållet. Speciellt finns det en sak som stämmer extremt bra med en borderline. Hon är extremt rädd för att bli lämnad och har stark separationsångest.

    Men om tittar på hur man tittar på hur man diagnostiserar borderline så uppfyller hon bara 1 kriterie och 5 kriterier ska uppfyllas för att man ska vara borderline så hon är rätt långtifrån om man tittar på det som ska krävas för att ska räknas som borderline. Det är möjligt att en del av de andra dragen poppar fram men just nu ser jag inget av det.

    Som någon skrev i tråden så tror jag hon är kärleksberoende. 
  • Anonym (Fredde)

    Tillägg:
    Efter att jag varit tydlig med henne och visat att jag bryr mig om henne har hon varit extremt lugn. Ja hon är lugn och omtänksam hela tiden och det är inget borderline beteende.

    Så det som återstår är alla märkliga historier om "männen" i hennes liv och hennes historia kring det. Jag vet naturlgtvis inte vad det handlar om men det känns inte normalt i alla fall. Kärleksberoende är väl det närmaste som jag känner igen mig i av de tankar som alla kloka människor här har hjälpt mig med.  

  • Anonym (Saknaden)

    Det är ju mindre intressant vad vi tror att hon har för personlighetstyp och eventuella diagnoser än hur du står ut med hennes egenskaper. :) Det är det enda som betyder något. Fokusera på hur du känner dig runt henne. 

  • Anonym (Fredde)
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-14 21:21:14 följande:

    Det är ju mindre intressant vad vi tror att hon har för personlighetstyp och eventuella diagnoser än hur du står ut med hennes egenskaper. :) Det är det enda som betyder något. Fokusera på hur du känner dig runt henne. 


    Jag håller helt med dig!

    Men dåliga signaler är alltid dåliga signaler känner jag. Det finns ofta något djupare bakom som uppdagas allt mer efterhand. Då är det inte roligt att sitta i skiten djupt förälskad, med ett gemensamt boende eller vad det nu kan vara.

    Om det sen är borderline, kärleksberoende, konstant otrohet är kanske skit samma. Men anar man vad det är så är man tidigt mer uppmärksam på rätt varningssignaler.

    Vi har det skitbra när vi träffas. Grymt faktiskt! Men det struntar jag i om hon t ex ligger runt bakom min rygg. Men det har jag ju inga bevis för. Jag har egentligen inga bevis för boderline heller. Inte kärleksberoende heller eftersom jag inte vet vad hon gör på Messenger eller på nätet. 

Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän