• Anonym (Fredd­e)
    Tue 6 Aug 2019 22:26
    10029 visningar
    220 svar
    -1
    220
    10029

    Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän

    Hej,
    Ställer frågan för att jag mest är nyfikna på hur andra hade tänkt i min situation.


    Träffade en tjej/kvinna för två månader sedan och det blev snabbt seriöst. 


    Men magkänslan har varit lite sådär. Så vi hade ett bra samtal förra veckan om hur vi såg på olika saker och vi var överens om det mesta.


    Bland annat skulle vi berätta om något ex, dejt med mera hörde av sig.


    Måndag


    En person som varit intresserad av henne tidigare kontaktar henne via Messenger


    Onsdag


    Hon kommer på att hon glömt att stänga av KiK när en person kontaktar henne där som varit intresserad tidigare. Dejtingsajterna har hon tagit bort för 5 månader sedan.


    Tisdag


    En person som hon tidigare chattat med i en singelgrupp på Facebook kontaktar henne via Messenger.


     


    Detta är alltså bara på drygt 1 vecka. Kanske inget konstigt alls!?

  • Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän
  • Anonym (Sakna­den)
    Wed 14 Aug 2019 21:33
    -1

    Nej, inget gemensamt boende med henne på ett bra tag!!! Herregud, nej.
    Lär känna henne om du nu inte vill göra slut utifrån din dåliga känsla. Jag tycker hon låter som ett uselt parti, men det är lätt att döma utifrån. :)

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 21:39
    Anonym (Saknaden) skrev 2019-08-14 21:33:22 följande:

    Nej, inget gemensamt boende med henne på ett bra tag!!! Herregud, nej.
    Lär känna henne om du nu inte vill göra slut utifrån din dåliga känsla. Jag tycker hon låter som ett uselt parti, men det är lätt att döma utifrån. :)


    Nä, jag är liksom inte född igår Skäms
  • Anonym (Kärle­ksmiss­brukar­e)
    Wed 14 Aug 2019 21:46
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-14 17:19:14 följande:

    Tack det var snällt! Och tack för kloka synpunkter.

    Jo, jag försöker väl vara en bra person men jag är inte för snäll eller naiv. Jag ser ju naturligtvis att det kan finnas något dysfunktionellt i allt detta. Saker händer sällan av en slump.

    Just nu tänker jag så här kring mina alternativ:

    1. Avsluta relationen

    2. Hålla mina känslor på lite distans och låta tiden visa hur allt står till 

    3. Försöka ta reda på mer på omvägar (det är egentligen inte min stil. Men den här gången kan det bli nödvändigt)


    Hmm..

    Om hon funkar ungefär som jag gjorde så kommer hon antagligen klara av att vara med enbart dig i typ ett år eller så. Hon kommer förmodligen flirta med andra killar under tiden men inget "allvarligt". Sen kommer hennes behov av mer bekräftelse äta upp henne och hon kommer göra fler och fler saker som gör dig ledsen. Ett år är rätt lång tid att hålla känslor på avstånd ..

    Jag tycker nästan du ska kontakta ett par av hennes ex. Det låter ju som ett svek mot henne men det är antingen det eller göra slut direkt. Prata med exen och om de bekräftar hennes behov av bekräftelse och uppmärksamhet från olika män så tycker jag du bör göra slut innan du får mer känslor. Trist för både henne och dig, och hon kommer antagligen bli förkrossad, men det är det bästa för dig tror jag.

    Du kan ju tipsa henne igen om SLAA, hon kanske tar det till sig så småningom..

    Håll oss uppdaterade TS! Du verkar vara en bra och klok kille och du förtjänar det bästa!
  • Anonym (Sophi­e)
    Wed 14 Aug 2019 21:47
    +1
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-14 16:10:45 följande:
    Mina flickvänner brukar tvärtom ibland bli sura på att jag är för lite svartsjuk

    Vi pratade en kväll om alla de här killarna runt henne och vad det var för kompisar och relationer. Hon trollade bort mig totalt. Efter att ha pratat i över 1 timme var jag mer förvirrad än när vi började prata om det. Det slutade med att hon blev förbannad och tyckte att hon redan hade svarat på frågorna. Men jag kan säga att jag fattade inte mycket av det hon sa. 
    Hon blev väl less på att du grillade henne om andra killar? Hade absolut börjat tycka att ditt beteende skulle börja bli obehagligt om jag var din tjej.

    Jag ser det som att du just nu har två alternativ:

    1) Gör slut och gå vidare.

    2) Kom överens med tjejen om att ni inte berättar om när andra har flörtat med er, och sluta fråga om det. Du blir ju uppenbarligen störd av det, och verkar inte kunna hantera det. Speciellt om du ofta blir svartsjuk i förhållanden. Så som ni har det just nu fungerar ju inte.

    Ser absolut ingen poäng med att börja snoka på egen hand för att se om hon faktiskt talar sanning eller inte (även om det låter som på dig att du redan bestämt dig för att hon troligtvis ljuger). Då känns det ju inte som att du har tillit för henne och då blir det ju väldigt svårt att bygga ett vettigt förhållande på det.

    Sen leder det ju (som du själv säger) ingenvart att leka hobbypsykolog och sitta och fnula på om hon kan ha någon slags diagnos eller inte. Känns ju dessutom lite orättvist mot henne.
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 21:54
    Anonym (Kärleksmissbrukare) skrev 2019-08-14 21:46:56 följande:
    Hmm..

    Om hon funkar ungefär som jag gjorde så kommer hon antagligen klara av att vara med enbart dig i typ ett år eller så. Hon kommer förmodligen flirta med andra killar under tiden men inget "allvarligt". Sen kommer hennes behov av mer bekräftelse äta upp henne och hon kommer göra fler och fler saker som gör dig ledsen. Ett år är rätt lång tid att hålla känslor på avstånd ..

    Jag tycker nästan du ska kontakta ett par av hennes ex. Det låter ju som ett svek mot henne men det är antingen det eller göra slut direkt. Prata med exen och om de bekräftar hennes behov av bekräftelse och uppmärksamhet från olika män så tycker jag du bör göra slut innan du får mer känslor. Trist för både henne och dig, och hon kommer antagligen bli förkrossad, men det är det bästa för dig tror jag.

    Du kan ju tipsa henne igen om SLAA, hon kanske tar det till sig så småningom..

    Håll oss uppdaterade TS! Du verkar vara en bra och klok kille och du förtjänar det bästa!

    Tack jag uppskattar verkligen dina kommentarer! 

    Det du skriver kring kärleksberoende är också det närmaste som jag känner igen i henne. Om det stämmer är jag övertygad om att det kommer att sluta precis så som du beskriver. 

    Hade väldigt gärna pratat med några av hennes ex. Varför är de så arga på henne. Och så långt efteråt.

    Jag kommer att posta något nästa fredag. Tror inget kommer hända det närmaste av värde mellan oss . Sen behöver jag nog smälta all input också både härifrån och från henne.
  • Anonym (Kärle­ksmiss­brukar­e)
    Wed 14 Aug 2019 22:01
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-14 21:54:03 följande:

    Tack jag uppskattar verkligen dina kommentarer! 

    Det du skriver kring kärleksberoende är också det närmaste som jag känner igen i henne. Om det stämmer är jag övertygad om att det kommer att sluta precis så som du beskriver. 

    Hade väldigt gärna pratat med några av hennes ex. Varför är de så arga på henne. Och så långt efteråt.

    Jag kommer att posta något nästa fredag. Tror inget kommer hända det närmaste av värde mellan oss . Sen behöver jag nog smälta all input också både härifrån och från henne.


    Oki då väntar jag på uppdatering då. Tycker du är klok som tar det lite lugnt och funderar innan du gör något.
  • Thu 15 Aug 2019 07:41
    -1
    Anonym (Sophie) skrev 2019-08-14 21:47:42 följande:
    Hon blev väl less på att du grillade henne om andra killar? Hade absolut börjat tycka att ditt beteende skulle börja bli obehagligt om jag var din tjej.

    Jag ser det som att du just nu har två alternativ:

    1) Gör slut och gå vidare.

    2) Kom överens med tjejen om att ni inte berättar om när andra har flörtat med er, och sluta fråga om det. Du blir ju uppenbarligen störd av det, och verkar inte kunna hantera det. Speciellt om du ofta blir svartsjuk i förhållanden. Så som ni har det just nu fungerar ju inte.

    Ser absolut ingen poäng med att börja snoka på egen hand för att se om hon faktiskt talar sanning eller inte (även om det låter som på dig att du redan bestämt dig för att hon troligtvis ljuger). Då känns det ju inte som att du har tillit för henne och då blir det ju väldigt svårt att bygga ett vettigt förhållande på det.

    Sen leder det ju (som du själv säger) ingenvart att leka hobbypsykolog och sitta och fnula på om hon kan ha någon slags diagnos eller inte. Känns ju dessutom lite orättvist mot henne.
    TS, tjejen som skrivit den här kommentaren är säkert trevlig och bra.....men hon har helt fel. Ditt "grillande" är fullt befogat, även om jag tycker att du borde ha lämnat din flickvän för länge sedan. Det kommer inte sluta väl för er del, och du slösar både tid och energi på något hopplöst. 
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Thu 15 Aug 2019 07:44
    Anonym (Kärleksmissbrukare) skrev 2019-08-14 21:46:56 följande:
    Hmm..

    Om hon funkar ungefär som jag gjorde så kommer hon antagligen klara av att vara med enbart dig i typ ett år eller så. Hon kommer förmodligen flirta med andra killar under tiden men inget "allvarligt". Sen kommer hennes behov av mer bekräftelse äta upp henne och hon kommer göra fler och fler saker som gör dig ledsen. Ett år är rätt lång tid att hålla känslor på avstånd ..

    Jag tycker nästan du ska kontakta ett par av hennes ex. Det låter ju som ett svek mot henne men det är antingen det eller göra slut direkt. Prata med exen och om de bekräftar hennes behov av bekräftelse och uppmärksamhet från olika män så tycker jag du bör göra slut innan du får mer känslor. Trist för både henne och dig, och hon kommer antagligen bli förkrossad, men det är det bästa för dig tror jag.

    Du kan ju tipsa henne igen om SLAA, hon kanske tar det till sig så småningom..

    Håll oss uppdaterade TS! Du verkar vara en bra och klok kille och du förtjänar det bästa!
    Hej, svara om du har lust. Kom på att jag ville ställa några frågor till dig som före detta kärleksberoende och som verkar ha en väldigt sund distans till beteendet nu.

    1. Hon var gift och ihop med en man i 10 år. Hon säger att hon aldrig varit otrogen i det förhållandet. Kan det stämma om hon har ett kärleksberoende? Om inte så betyder det att hon antingen ljuger eller rationaliserar bort vad som räknas som otrohet, t ex "så länge jag inte ligger med någon". Han var vansinnig varje gång hon skulle ut på krogen.

    2. Rationaliserade du bort din "otrohet"? Du har redan sagt det delvis. Jag menar att du kallade killar som var intresserade för kompisar. Det skulle kunna vara andra saker som "Jag pussade en kompis på munnen". "Jag har en chatt bakom min killes rygg men han är bara kompis".

    3. Finns det speciella risksituationer som triggar beteendet. Det jag tänker att allt är rätt lugnt i vardagen. Det skulle kunna vara bråk hemma, man upplever sig inte vara sedd och naturligtvis alkohol.

    4.Min tjej startade alltid bråk med sin exman innan hon skulle gå ut på krogen. Kan det ha varit en strategi för att rättfärdiga sin otrohet? Hon säger att han hade bråkat ändå så det var lika bra att själv starta bråk. Jag har sett de tendenserna några gånger när hon varit ute med tjejkompisar. 

    Vill tillägga att det är min tjej som helt spontant och självmant säger alla de här grejerna. Det är inte så att jag behöver ha några "förhör" med henne.
  • Anonym (Kärle­ksmiss­brukar­e)
    Thu 15 Aug 2019 12:05
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-15 07:44:04 följande:

    Hej, svara om du har lust. Kom på att jag ville ställa några frågor till dig som före detta kärleksberoende och som verkar ha en väldigt sund distans till beteendet nu.

    1. Hon var gift och ihop med en man i 10 år. Hon säger att hon aldrig varit otrogen i det förhållandet. Kan det stämma om hon har ett kärleksberoende? Om inte så betyder det att hon antingen ljuger eller rationaliserar bort vad som räknas som otrohet, t ex "så länge jag inte ligger med någon". Han var vansinnig varje gång hon skulle ut på krogen.

    2. Rationaliserade du bort din "otrohet"? Du har redan sagt det delvis. Jag menar att du kallade killar som var intresserade för kompisar. Det skulle kunna vara andra saker som "Jag pussade en kompis på munnen". "Jag har en chatt bakom min killes rygg men han är bara kompis".

    3. Finns det speciella risksituationer som triggar beteendet. Det jag tänker att allt är rätt lugnt i vardagen. Det skulle kunna vara bråk hemma, man upplever sig inte vara sedd och naturligtvis alkohol.

    4.Min tjej startade alltid bråk med sin exman innan hon skulle gå ut på krogen. Kan det ha varit en strategi för att rättfärdiga sin otrohet? Hon säger att han hade bråkat ändå så det var lika bra att själv starta bråk. Jag har sett de tendenserna några gånger när hon varit ute med tjejkompisar. 

    Vill tillägga att det är min tjej som helt spontant och självmant säger alla de här grejerna. Det är inte så att jag behöver ha några "förhör" med henne.


    1. Ja det kan ändå stämma. Hon har antagligen inte legat med nån annan, för det är inte sex som är hennes primära "mål" / beroende. Jag rationaliserade bort min otrohet precis som du beskriver. Jag var otrogen på ""riktigt" enbart en gång och då var det oralsex och jag slutade och började gråta.

    2. Ja. Det var en himla massa "kompisar" hit och dit och gränslöst beteende.

    3. Ja precis som du skriver. Alkohol gör beteendet värre . Även på jobbet var jag aktiv för där fanns många män. Även när jag inte kände mig sedd av min man. Men det hade aldrig räckt hur mycket han än hade bekräftat mig för tomheten var inom mig.

    4. Bråk och intriger hör till beroendet ja. Jag var inte så mycket så, men jag vet flera som varit det.

    /M
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Thu 15 Aug 2019 17:10
    Anonym (Kärleksmissbrukare) skrev 2019-08-15 12:05:38 följande:
    1. Ja det kan ändå stämma. Hon har antagligen inte legat med nån annan, för det är inte sex som är hennes primära "mål" / beroende. Jag rationaliserade bort min otrohet precis som du beskriver. Jag var otrogen på ""riktigt" enbart en gång och då var det oralsex och jag slutade och började gråta.

    2. Ja. Det var en himla massa "kompisar" hit och dit och gränslöst beteende.

    3. Ja precis som du skriver. Alkohol gör beteendet värre . Även på jobbet var jag aktiv för där fanns många män. Även när jag inte kände mig sedd av min man. Men det hade aldrig räckt hur mycket han än hade bekräftat mig för tomheten var inom mig.

    4. Bråk och intriger hör till beroendet ja. Jag var inte så mycket så, men jag vet flera som varit det.

    /M
    Jag kan säga att ditt svar tog som ett slag i magen! 

    Även om jag bara träffat min tjej under kort tid så har vi känt varandra ett tag och hon har varit extremt öppen med allt. Egentligen berättat i stort sett allt på egen hand.

    Även om jag inte har alla pusselbitar så skulle jag säga att det du just skrev är hon!

    Fantastiskt fin tjej! Vi funkar otroligt bra ihop. Så det gör det hela extra ledsamt...
Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän