• Anonym (Fredd­e)
    Tue 6 Aug 2019 22:26
    10033 visningar
    220 svar
    -1
    220
    10033

    Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän

    Hej,
    Ställer frågan för att jag mest är nyfikna på hur andra hade tänkt i min situation.


    Träffade en tjej/kvinna för två månader sedan och det blev snabbt seriöst. 


    Men magkänslan har varit lite sådär. Så vi hade ett bra samtal förra veckan om hur vi såg på olika saker och vi var överens om det mesta.


    Bland annat skulle vi berätta om något ex, dejt med mera hörde av sig.


    Måndag


    En person som varit intresserad av henne tidigare kontaktar henne via Messenger


    Onsdag


    Hon kommer på att hon glömt att stänga av KiK när en person kontaktar henne där som varit intresserad tidigare. Dejtingsajterna har hon tagit bort för 5 månader sedan.


    Tisdag


    En person som hon tidigare chattat med i en singelgrupp på Facebook kontaktar henne via Messenger.


     


    Detta är alltså bara på drygt 1 vecka. Kanske inget konstigt alls!?

  • Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän
  • Anonym (Hmmm.­...)
    Thu 15 Aug 2019 17:27
    +1

    Har inte ALLA människor gamla ex och dejter som hör av sig? Helt normalt anser jag. Du överanalyserar grovt mycket! Tycker du ska lämna henne och jobba med din svartsjuka och självkänsla!

  • Anonym (Kärle­ksmiss­brukar­e)
    Thu 15 Aug 2019 18:12
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-15 17:10:01 följande:

    Jag kan säga att ditt svar tog som ett slag i magen! 

    Även om jag bara träffat min tjej under kort tid så har vi känt varandra ett tag och hon har varit extremt öppen med allt. Egentligen berättat i stort sett allt på egen hand.

    Även om jag inte har alla pusselbitar så skulle jag säga att det du just skrev är hon!

    Fantastiskt fin tjej! Vi funkar otroligt bra ihop. Så det gör det hela extra ledsamt...


    Usch ja.. Jag förstår! Jag är/ var också en bra människa egentligen och jag var/ är gullig och fin mot den jag är ihop med. Problemet var att jag gjorde killarna illa fast jag inte ville. :(

    Hon är väldigt ärlig mot dig. Det är ett stort plus! Det var inte jag på samma sätt. Eller alls.

    Jag har egentligen inga bra råd att ge.. Förstår att det är svårt att lämna henne bara så där, när hon egentligen inte gjort nån större grej mot dig. Men nog låter hon som en kärleksberoende.. och det slutar inte bra om det inte behandlas. Men hon måste vilja själv, annars kommer det inte funka .
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Thu 15 Aug 2019 22:34
    -1
    Anonym (Kärleksmissbrukare) skrev 2019-08-15 18:12:35 följande:
    Usch ja.. Jag förstår! Jag är/ var också en bra människa egentligen och jag var/ är gullig och fin mot den jag är ihop med. Problemet var att jag gjorde killarna illa fast jag inte ville. :(

    Hon är väldigt ärlig mot dig. Det är ett stort plus! Det var inte jag på samma sätt. Eller alls.

    Jag har egentligen inga bra råd att ge.. Förstår att det är svårt att lämna henne bara så där, när hon egentligen inte gjort nån större grej mot dig. Men nog låter hon som en kärleksberoende.. och det slutar inte bra om det inte behandlas. Men hon måste vilja själv, annars kommer det inte funka .

    Jag är väldigt tacksam för dina svar även om det känns ledsamt!

    Hon är genomgående ärlig och vi pratar bra. Men när jag frågade rätt enkla frågor om "kompisarna" så svarade hon på samma sätt som en tjej som jag var ihop med som använde droger. Vaga och korta svar, motsägelsefulla svar, inga utläggningar alls eller försök till att förklara egentligen. Blandat med ilska när frågorna blev för "känsliga". Annars har hon kunnat prata om allt. 

    Jag ska ta helgen och fundera. Vill nog prata med henne om hur jag känner och uppfattar henne på ett försiktigt sätt. 

    En del i tråden verkar fokusera enbart på att gamla ex hör av sig men bara under den korta tiden som jag känt henne så har hon t ex kysst två män som hon har vetat varit förlovade/gifta. För att sen säga att hon inte är intresserade av dom. Hon har självmant sagt att tre av hennes bästa vänners män/pojkvänner har varit intresserade av henne på olika sätt. Samtidigt som de varit ihop med sina tjejer är viktigt att tillägga. Enligt henne själv har hon aldrig gjort någonting utan det beror på att hon är en människa som folk dras till.

     

  • Anonym (Kärle­ksmiss­brukar­e)
    Thu 15 Aug 2019 23:27

    Har hon kysst två män som varit upptagna? På kort tid? När ni varit tillsammans? Du skrev ju om en som hon pussat, men den andre?

    Det här är hon liksom skryter inför dig om att alla är kära i henne.. Det låter ju inte helt sunt det heller..

    Nä du.. prata med henne, men jag skulle tippa att hon kommer bli arg, alternativt ledsen. Eller båda.

    Så du har varit tillsammans med en tjej som missbrukar droger.. har du funderat på om du dras till trasiga tjejer?

    Man kan ju egentligen bara förändra sig själv. Du kanske dras till tjejer som inte är bra för dig? Nu blir det OT här, sorry.

  • Thu 15 Aug 2019 23:55

    Fredde, du verkar känna en väldig stor omsorg om henne och verkar kunna vara ett jättebra stöd. Kärleken kan lyfta och utveckla en person. Alla som haft en riktig förälskelse som varit ömsesidig vet att det är så.

    Du verkar vilja lägga mycket energi på att försöka förstå henne och hennes beteende. Oklart om hon dock själv inser att hon beter sig lite problematiskt.

    Ett gott råd. Slå inte knut på dig själv och låt dig utnyttjas. Du verkar vara en psykologisk person som är bra på att stötta andra. Kanske för att du alltid har gjort det och hamnar där ?

    Tänk på dig själv - och låt dig inte manipuleras och utnyttjas.

  • Anonym (eh)
    Fri 16 Aug 2019 00:39
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-07 19:57:29 följande:

    - Hon var otrogen mot sitt ex med mig. De skulle varit i Prag denna helgen. En resa som han betalade. Hon gjorde slut mot honom på dagen efter att hon legat med mig.


    Hon var otrogen med dig(du var alltså med henne när hon var i ett förhållande) och nu sitter du och tycker synd om dig själv för att hon beter sig likadant mot dig?

    Karma
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Fri 16 Aug 2019 06:01
    Anonym (Kärleksmissbrukare) skrev 2019-08-15 23:27:25 följande:

    Har hon kysst två män som varit upptagna? På kort tid? När ni varit tillsammans? Du skrev ju om en som hon pussat, men den andre?

    Det här är hon liksom skryter inför dig om att alla är kära i henne.. Det låter ju inte helt sunt det heller..

    Nä du.. prata med henne, men jag skulle tippa att hon kommer bli arg, alternativt ledsen. Eller båda.

    Så du har varit tillsammans med en tjej som missbrukar droger.. har du funderat på om du dras till trasiga tjejer?

    Man kan ju egentligen bara förändra sig själv. Du kanske dras till tjejer som inte är bra för dig? Nu blir det OT här, sorry.


    Nej, hon har inte kysst männen som var förlovade/gifta när vi varit tillsammans. Jag lärde ju känna henne för ett halvår sedan lite drygt. Den ena mannen berättade hon om och den andra såg jag på en bar och frågade om.

    Jag uppfattar det inte som att hon skryter när hon berättar att hennes vänners män stöter på henne om jag tittar på kontexten eller hur hon säger grejer. Snarare så känner jag att hon vill berätta om sig själv och hon inte riktigt fattar att många grejer hon säger får henne att framstå i dålig dager.

    Nä, jag är ju inte 18 så jag har haft en del tjejer. Drogtjejen var helt normal skulle jag vilja säga. Hon dolde drogerna väldigt bra. Det var mer att det aldrig fanns pengar trots fast jobb som till slut blev ett diskussionsämne.    

    Jag pratar med henne och skriver en post. 
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Fri 16 Aug 2019 06:09
    Less is more skrev 2019-08-15 23:55:09 följande:

    Fredde, du verkar känna en väldig stor omsorg om henne och verkar kunna vara ett jättebra stöd. Kärleken kan lyfta och utveckla en person. Alla som haft en riktig förälskelse som varit ömsesidig vet att det är så.

    Du verkar vilja lägga mycket energi på att försöka förstå henne och hennes beteende. Oklart om hon dock själv inser att hon beter sig lite problematiskt.

    Ett gott råd. Slå inte knut på dig själv och låt dig utnyttjas. Du verkar vara en psykologisk person som är bra på att stötta andra. Kanske för att du alltid har gjort det och hamnar där ?

    Tänk på dig själv - och låt dig inte manipuleras och utnyttjas.


    Tack mycket snälla ord!

    Men det är betydligt enklare än så:

    1. Jag är inte kär i henne

    2. Men jag tycker att hon är otroligt omtänksam och fin

    3. Vi klickar otroligt bra ihop

    4. Hon pratar om hus och förlovning redan nu

    5. Det har satt press på mig att fatta ett beslut

    6. Eftersom hon har skickat ut mängder med varningssignaler behövde jag förstå hennes beteende mer eftersom hon själv inte riktigt kan förklara det. Enligt henne är hon inte en aktiv deltagare i sitt liv utan allt som händer henne sker bara av en slump.

    7. Jag kommer krossa hennes hjärta fullständigt om jag gör slut. Man gör inte så mot en så fin och omtänksam person bara på en magkänsla. 
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Fri 16 Aug 2019 06:11
    Anonym (eh) skrev 2019-08-16 00:39:42 följande:
    Hon var otrogen med dig(du var alltså med henne när hon var i ett förhållande) och nu sitter du och tycker synd om dig själv för att hon beter sig likadant mot dig?

    Karma
    Återigen. Jag visste inte att hon var upptagen. Då hade jag aldrig haft sex med henne. Hon berättade det först på morgonen. Då han för övrigt började ringa som en galning vilket inte kändes så där fantastiskt. Hon har aldrig berättat för honom att hon var otrogen det sista.
  • Anonym (Hmmm.­...)
    Fri 16 Aug 2019 12:33
    +1
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-16 06:09:48 följande:

    Tack mycket snälla ord!

    Men det är betydligt enklare än så:

    1. Jag är inte kär i henne

    2. Men jag tycker att hon är otroligt omtänksam och fin

    3. Vi klickar otroligt bra ihop

    4. Hon pratar om hus och förlovning redan nu

    5. Det har satt press på mig att fatta ett beslut

    6. Eftersom hon har skickat ut mängder med varningssignaler behövde jag förstå hennes beteende mer eftersom hon själv inte riktigt kan förklara det. Enligt henne är hon inte en aktiv deltagare i sitt liv utan allt som händer henne sker bara av en slump.

    7. Jag kommer krossa hennes hjärta fullständigt om jag gör slut. Man gör inte så mot en så fin och omtänksam person bara på en magkänsla. 


    Nej du kommer garanterat inte krossa hennes hjärta när du gör slut. Hon kommer glatt skutta vidare till nästa på tur.
Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän