• Anonym (Fredd­e)
    Tue 6 Aug 2019 22:26
    10289 visningar
    220 svar
    -1
    220
    10289

    Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän

    Hej,
    Ställer frågan för att jag mest är nyfikna på hur andra hade tänkt i min situation.


    Träffade en tjej/kvinna för två månader sedan och det blev snabbt seriöst. 


    Men magkänslan har varit lite sådär. Så vi hade ett bra samtal förra veckan om hur vi såg på olika saker och vi var överens om det mesta.


    Bland annat skulle vi berätta om något ex, dejt med mera hörde av sig.


    Måndag


    En person som varit intresserad av henne tidigare kontaktar henne via Messenger


    Onsdag


    Hon kommer på att hon glömt att stänga av KiK när en person kontaktar henne där som varit intresserad tidigare. Dejtingsajterna har hon tagit bort för 5 månader sedan.


    Tisdag


    En person som hon tidigare chattat med i en singelgrupp på Facebook kontaktar henne via Messenger.


     


    Detta är alltså bara på drygt 1 vecka. Kanske inget konstigt alls!?

  • Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän
  • Anonym (Har ni)
    Fri 16 Aug 2019 12:51

    Har ni haft sex?

  • Anonym (Sakna­den)
    Fri 16 Aug 2019 14:33

    Du är inte kär i henne? Jag fattar ingenting. Förklara.

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Fri 16 Aug 2019 17:28

    Känns som i det inte finns så mycket mer att säga i tråden. Tack för all hjälp!

    Speciellt stort tack till "Kärleksmissbrukare" för alla goda råd och insikter. 

    Skulle det vara att något dramatiskt händer så postar jag igen annars så lämnar jag tråden nu. Tack igen!

  • Anonym (Kärle­ksmiss­brukar­e)
    Fri 16 Aug 2019 20:15
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-16 17:28:03 följande:

    Känns som i det inte finns så mycket mer att säga i tråden. Tack för all hjälp!

    Speciellt stort tack till "Kärleksmissbrukare" för alla goda råd och insikter. 

    Skulle det vara att något dramatiskt händer så postar jag igen annars så lämnar jag tråden nu. Tack igen!


    Oki Fredde! Uppdatera gärna hur det går om du vill.

    Ta hand om dig!
  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Tue 20 Aug 2019 18:03
    -1
    Anonym (Kärleksmissbrukare) skrev 2019-08-16 20:15:43 följande:
    Oki Fredde! Uppdatera gärna hur det går om du vill.

    Ta hand om dig!

    Hej,
    Eftersom du hjälpte mig så mycket ville jag berätta lite kort hur det har gått.

    Jag berättade för henne hur jag tolkade det hon sagt. Hon svarade att jag
    hade rätt till 95% och sedan undvek hon rätt mycket som gällde under vår tid tillsammans vilket egentligen är det mest intressanta.

    Vilken röra som kom fram:

    -Misshandlad av exmannen
    -Pojken har drogproblem och självmordstankar
    -Dottern har borderline och är skickad fram och tillbaka mellan föräldrarna

    Det som berörde oss:
    -Exet som var arg på henne som det tog slut med för 5 år sedan. Där visade det sig att hon hade försökt få tillbaka honom i fyra år efter att hon gjort slut
    och fått nej. När han ändrade sig så sent som i november förra året hade hon tröttnat. Därför är han arg för att han känner sig lurad.

    -Av de personer som har kontaktat henne under tiden som vi varit tillsammans. Är det två killar som hon har träffat på dejtingsajter under senaste året och som hon nu medan vi är tillsammans har ?löpande? kontakt med. Hon har också legat med dom när de dejtade. Men efter det har de beslutat att inte bli ihop, men enligt henne är de nu kompisar och det är därför de fortsätter att ha kontakt med varandra.

    Ja du


  • Anonym (Hmmm.­...)
    Tue 20 Aug 2019 18:34
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-20 18:03:28 följande:

    Hej,

    Eftersom du hjälpte mig så mycket ville jag berätta lite kort hur det har gått.

    Jag berättade för henne hur jag tolkade det hon sagt. Hon svarade att jag

    hade rätt till 95% och sedan undvek hon rätt mycket som gällde under vår tid tillsammans vilket egentligen är det mest intressanta.

    Vilken röra som kom fram:

    -Misshandlad av exmannen

    -Pojken har drogproblem och självmordstankar

    -Dottern har borderline och är skickad fram och tillbaka mellan föräldrarna

    Det som berörde oss:

    -Exet som var arg på henne som det tog slut med för 5 år sedan. Där visade det sig att hon hade försökt få tillbaka honom i fyra år efter att hon gjort slut

    och fått nej. När han ändrade sig så sent som i november förra året hade hon tröttnat. Därför är han arg för att han känner sig lurad.

    -Av de personer som har kontaktat henne under tiden som vi varit tillsammans. Är det två killar som hon har träffat på dejtingsajter under senaste året och som hon nu medan vi är tillsammans har ?löpande? kontakt med. Hon har också legat med dom när de dejtade. Men efter det har de beslutat att inte bli ihop, men enligt henne är de nu kompisar och det är därför de fortsätter att ha kontakt med varandra.

    Ja du


    Det som är jobbigt för henne är barnens problem, det övriga är inget som borde röra varken henne eller dig öht. Men barnen är vuxna så de får säkert hjälp med behandlingar?
  • Anonym (Sakna­den)
    Tue 20 Aug 2019 21:40

    Hej Fredde, då kanske du också kan svara på vad du menar med att du inte är kär i henne? Det känns lite osannolikt att du frivilligt skulle stanna i den soppan utan att vara det.

    Du skriver att hon skulle bli krossad om du lämnade henne. Det tycker jag inte låter sannolikt med tanke på hennes flyktighet. Var inte orolig för det. 

  • Anonym (Kärle­ksmiss­brukar­e)
    Wed 21 Aug 2019 05:57

    Ja du..

    Hon har haft det svårt. Det har i princip alla missbrukare.

    Det med exet lät ju inte som hon gjort något moraliskt fel men kanske inte så stabilt att vara fixerad vid någon i flera år. Också väldigt typiskt en kärleksberoende kan jag säga..

    Det med de killar som hon nu är "kompis" med, ja det är ju det jag har skrivit om. Hon kan inte släppa killar, måste ha flera som beundrar henne och älskar henne.

    Men du då? Hur känner du för henne? VILL du vara i en relation med henne?

    Jag skulle ju råda dig att göra slut och tipsa om SLAA.

    Säg att du tycker om henne och hon är väldigt fin men att du behöver någon som är lugnare i sig själv.

  • Anonym (Fredd­e) Trådstartaren
    Wed 21 Aug 2019 06:49
    Anonym (Kärleksmissbrukare) skrev 2019-08-21 05:57:00 följande:

    Ja du..

    Hon har haft det svårt. Det har i princip alla missbrukare.

    Det med exet lät ju inte som hon gjort något moraliskt fel men kanske inte så stabilt att vara fixerad vid någon i flera år. Också väldigt typiskt en kärleksberoende kan jag säga..

    Det med de killar som hon nu är "kompis" med, ja det är ju det jag har skrivit om. Hon kan inte släppa killar, måste ha flera som beundrar henne och älskar henne.

    Men du då? Hur känner du för henne? VILL du vara i en relation med henne?

    Jag skulle ju råda dig att göra slut och tipsa om SLAA.

    Säg att du tycker om henne och hon är väldigt fin men att du behöver någon som är lugnare i sig själv.


    Hon har absolut inte gjort något fel med exet som hon tackade nej till när han ville återvända. Han hade ju sin chans i nästan 4 år att ta henne tillbaka. 

    Hon berättar saker väldigt osammanhängande och ihåligt. Vilket gör det svårt att förstå bara. Pojkens pappa framstod länge som ett riktigt svin som inte ville träffa sin son. Till slut blev det ju ganska klart att han hade satt ner foten mot sonens drogmissbruk. 

    Mycket talar väl för att du har rätt. Men hon själv är väldigt långt från att tänka att hon skulle vara kärleksmissbrukare.

    Det är också självklart att jag tycker väldigt mycket om henne annars hade jag inte lagt ner någon mer tid på henne.

    Även om mycket talar för att du har rätt angående kärleksmissbruk vill jag ju tänka positivt. Att hon har haft "otur" och att hon måste väl få ha kompisar. Jag är inte naiv. Mycket av det som hänt runt henne från tonåren är drama, problem och märkliga saker. Det verkar helt saknas gränser ibland. 


    Det svåra är ju att det är inte den personen jag pratar med. Hon har gott om vänner. Har koll på jobb och inkomst. Verkar ha sunda inställningar kring det mesta i livet när man pratar med henne.

    Så i dagsläget går jag mest och funderar en massa om hur jag ska göra.

    Så jag lämnar väl tråden igen och känner väl att det inte finns så mycket mer att skriva. Antingen gör jag slut inom kort eller så börjar hon vara "otrogen" efter något halvår/år om hon är kärleksmissbrukare.

  • Anonym (Kärle­ksmiss­brukar­e)
    Wed 21 Aug 2019 08:32
    Anonym (Fredde) skrev 2019-08-21 06:49:06 följande:

    Hon har absolut inte gjort något fel med exet som hon tackade nej till när han ville återvända. Han hade ju sin chans i nästan 4 år att ta henne tillbaka. 

    Hon berättar saker väldigt osammanhängande och ihåligt. Vilket gör det svårt att förstå bara. Pojkens pappa framstod länge som ett riktigt svin som inte ville träffa sin son. Till slut blev det ju ganska klart att han hade satt ner foten mot sonens drogmissbruk. 

    Mycket talar väl för att du har rätt. Men hon själv är väldigt långt från att tänka att hon skulle vara kärleksmissbrukare.

    Det är också självklart att jag tycker väldigt mycket om henne annars hade jag inte lagt ner någon mer tid på henne.

    Även om mycket talar för att du har rätt angående kärleksmissbruk vill jag ju tänka positivt. Att hon har haft "otur" och att hon måste väl få ha kompisar. Jag är inte naiv. Mycket av det som hänt runt henne från tonåren är drama, problem och märkliga saker. Det verkar helt saknas gränser ibland. 

    Det svåra är ju att det är inte den personen jag pratar med. Hon har gott om vänner. Har koll på jobb och inkomst. Verkar ha sunda inställningar kring det mesta i livet när man pratar med henne.

    Så i dagsläget går jag mest och funderar en massa om hur jag ska göra.

    Så jag lämnar väl tråden igen och känner väl att det inte finns så mycket mer att skriva. Antingen gör jag slut inom kort eller så börjar hon vara "otrogen" efter något halvår/år om hon är kärleksmissbrukare.


    Jag förstår dig. Om du känner att det är värt att chansa så är det ju det. Jag hoppas jag har fel och att hon inte är kronisk missbrukare. Jag tycker hennes ärlighet mot dig är bra!

    Du får gärna uppdatera om det händer nåt mer.
Svar på tråden Ett antal före detta dejter hör av sig till min flickvän