• Wed 7 Aug 2019 20:48
    1771 visningar
    7 svar
    7
    1771

    Halsmått på Golden Retriver valp 8 veckor, 6 månader och när växer den ej mer?

    Hej

    Som rubriken lyder så undrar jag vad en Golden retriver har för mått? Både gällande valp 8 veckor, 4-8 månader och när växer den ej mer? Jag har sökt själv, men hittar bara måtten för en vuxen.

    Jag ska köpa valp och har börjat titta på halsband, reflexväst, täcke och så vidare. Har ni tips på halsband som man kan göra större med tiden, så jag slipper köpa nya typ varje månad i början :)

    Tack på förhand för hjälpen!

  • Svar på tråden Halsmått på Golden Retriver valp 8 veckor, 6 månader och när växer den ej mer?
  • Wed 7 Aug 2019 21:30
    #1

    Är ju svårt att säga, hundar är ju individer. Gå till en djuraffär och prata med dem, de har ett hum eller två.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (U)
    Wed 7 Aug 2019 21:36
    #2
    +1

    Våran uppfödare hade halsband på valparna i olika färger för att kunna skilja dom åt. Så vi använde halsbandet som "följde" med valpen första tiden. Sedan köpte vi bara ett reglerbart vanligt halsband efter att valpen tuggat sönder sitt halsband.

    Valpen är nu 7 månader och enligt mig ser den typ fullvuxen ut men den ska säkert växa en hel del till. Och hittils har jag fått köpa en del nya koppel och halsband i takt med att besten har bitit och slitit sönder saker.

  • Wed 7 Aug 2019 21:49
    #3
    Anonym (U) skrev 2019-08-07 21:36:58 följande:

    Våran uppfödare hade halsband på valparna i olika färger för att kunna skilja dom åt. Så vi använde halsbandet som "följde" med valpen första tiden. Sedan köpte vi bara ett reglerbart vanligt halsband efter att valpen tuggat sönder sitt halsband.

    Valpen är nu 7 månader och enligt mig ser den typ fullvuxen ut men den ska säkert växa en hel del till. Och hittils har jag fått köpa en del nya koppel och halsband i takt med att besten har bitit och slitit sönder saker.


    Vad köper du för koppel som går sönder för lite tugg? Snören? =P
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (U)
    Wed 7 Aug 2019 22:40
    #4
    AniieeHär skrev 2019-08-07 21:49:57 följande:

    Vad köper du för koppel som går sönder för lite tugg? Snören? =P


    Har du haft en valp någon gång?
  • Thu 8 Aug 2019 00:56
    #5
    Anonym (U) skrev 2019-08-07 21:36:58 följande:

    Våran uppfödare hade halsband på valparna i olika färger för att kunna skilja dom åt. Så vi använde halsbandet som "följde" med valpen första tiden. Sedan köpte vi bara ett reglerbart vanligt halsband efter att valpen tuggat sönder sitt halsband.

    Valpen är nu 7 månader och enligt mig ser den typ fullvuxen ut men den ska säkert växa en hel del till. Och hittils har jag fått köpa en del nya koppel och halsband i takt med att besten har bitit och slitit sönder saker.


    Gud vad skönt att valp-skrället biter sönder koppel och halsband. Mitt älskade lilla monster har tuggat sönder dörrkarmar, lister och slitit ner tapeter... Solig

    TS, jag hade nog också rekommenderat dig att köpa ett lite billigare ställbart nylon-halsband till en början, och köpa nytt vid behov (var 3-6 månad). Ev kan du komma på längre fram att du vill ha sele och/eller nosgrimma. Sele rekommenderar jag i vilket fall som helst, och det är definitivt något du ska prova ut i djuraffär så det sitter bra.
  • Thu 8 Aug 2019 10:20
    #6
    Anonym (U) skrev 2019-08-07 22:40:29 följande:
    Har du haft en valp någon gång?
    Ja, massor. Faktiskt använder jag samma koppen idag som mamma och pappa använde till valp nr 1 för 33 år sedan. 
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Thu 8 Aug 2019 10:20
    #7
    AniieeHär skrev 2019-08-08 10:20:04 följande:
    Ja, massor. Faktiskt använder jag samma koppen idag som mamma och pappa använde till valp nr 1 för 33 år sedan. 
    koppel*
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden Halsmått på Golden Retriver valp 8 veckor, 6 månader och när växer den ej mer?