• Anonym (Bamse­n)
    Fri 9 Aug 2019 20:36
    297 visningar
    35 svar
    35
    297

    Står inte ut, vad ska jag göra?

    Måste skriva av mig för jag står inte ut med mina känslor. Undrar om någon är eller varit i samma situation, vad gjorde ni i så fall?

    Är 34 år, har man, två barn på 6 och 8 år, bra jobb, underbar villa osv. Men jag är inte kär i min man. Jag älskar honom inte som jag borde göra. Kan inte låta bli att tänka på andra och har dessutom fått besvarade känslor för en annan, som det aldrig kommer kunna bli något med.

    Även om vi är världens bästa team har jag känt såhär under ett par år. Skulle nog beskriva mig som kärleksfull, romantisk, positiv, pigg och glad vill ge och ta. Han är sluten och har varken behov av att ge eller få beröring eller prata med mig. Skulle kunna skriva mer om hur olika vi är och vad jag längtar efter men det spelar inte så stor roll.

    Har på sätt och vis dåligt samvete att jag känner såhär. Borde tänka på barnens och på familjens bästa. Å andra sidan bryr jag mig inte så mycket. Har som sagt känt såhär under en längre tid och nu unnar jag mig det som kan få mig att känna mig levande. Har känt mig bitter, trött och ledsen. Känner att jag fortfarande är ung och saknar så att känna mig kär och älskad. Vad ska jag göra?! Är livrädd för att separera, splittra familj, vänner och livet? Bita ihop?

  • Svar på tråden Står inte ut, vad ska jag göra?
  • Anonym (Lila)
    Fri 9 Aug 2019 20:43
    #1

    Vad säger din magkänsla? Du behlver inte skriva den hör im du inte vill, men känn efter. En, två, flera gånger tills det könns rätt sen beslutat du dig för det och håller fast vid beslutet. Beröm dig själv för ditt val!

  • Anonym (Lila)
    Fri 9 Aug 2019 20:44
    #2
    Anonym (Lila) skrev 2019-08-09 20:43:41 följande:

    Vad säger din magkänsla? Du behlver inte skriva den hör im du inte vill, men känn efter. En, två, flera gånger tills det könns rätt sen beslutat du dig för det och håller fast vid beslutet. Beröm dig själv för ditt val!


    Ursäkta stavfelen... autokorrect på mobilen..0
  • Anonym (Svårt­)
    Fri 9 Aug 2019 20:51
    #3

    Det där kan vara svårt... svårt att välja när så många är inblandade. Kan du se dig själv bli gammal med din partner? Eller får du klaustrofobi av den tanken

  • Fri 9 Aug 2019 21:14
    #4

    Ha en plan att lämna när barnen är större.

    Jag och min man hat en snart tonårs dotter.

    Finns ingen sex mellan mig och min man, lever som vänner.

    Får resa ensam då min man inte rest på flera år.

    Lämnar att han är fem för mig men är kvar för vår dotters skull.

    Men vips kan jag vara otrogen då jag behöver mkt passion och bekräftelse.

  • Anonym (Samma­)
    Fri 9 Aug 2019 21:23
    #5

    Känner att vår dotter är som ett projekt med deadline. Som att vid 18 år vill hon förmodligen ut i världen och jag kan skilja mig från hennes far och leva mitt liv, flytta utomlands och börja om.

    Men vägen dit är lång, flera år kvar,

  • Anonym (Bamse­n) Trådstartaren
    Fri 9 Aug 2019 21:27
    #6
    Anonym (Lila) skrev 2019-08-09 20:43:41 följande:

    Vad säger din magkänsla? Du behlver inte skriva den hör im du inte vill, men känn efter. En, två, flera gånger tills det könns rätt sen beslutat du dig för det och håller fast vid beslutet. Beröm dig själv för ditt val!


    Tack för peppande ord!
  • Anonym (Samma­)
    Fri 9 Aug 2019 21:29
    #7

    TS, har du tänkt på att ha en älskare?

    Tanken har jag som oälskad mamma fått.

  • Anonym (Bamse­n) Trådstartaren
    Fri 9 Aug 2019 21:34
    #8
    Anonym (Samma) skrev 2019-08-09 21:23:51 följande:

    Känner att vår dotter är som ett projekt med deadline. Som att vid 18 år vill hon förmodligen ut i världen och jag kan skilja mig från hennes far och leva mitt liv, flytta utomlands och börja om.

    Men vägen dit är lång, flera år kvar,


    Under hela min uppväxt och tidigare har jag varit emot skilsmässa. Mina föräldrar är fortfarande gifta och det har liksom aldrig funnits något annat än att hålla ihop. Men jag känner däremot flera med skilda föräldrar varav nu alla är vuxna och lyckliga. Hur skulle ens barn känna om man stannade men var olycklig under många år? Skulle man vara en gladare förälder annars? Skulle de tycka att man var stark som följde sina känslor? Som barn är det nog i och för sig svårare att förstå än som vuxen. Jag har inga direkta svar, bara spekulerar.
  • Anonym (A)
    Fri 9 Aug 2019 21:41
    #9
    -1
    Anonym (Lila) skrev 2019-08-09 20:43:41 följande:
    Vad säger din magkänsla? Du behlver inte skriva den hör im du inte vill, men känn efter. En, två, flera gånger tills det könns rätt sen beslutat du dig för det och håller fast vid beslutet. Beröm dig själv för ditt val!
    +1
  • Anonym (Samma­)
    Fri 9 Aug 2019 21:41
    #10
    Anonym (Bamsen) skrev 2019-08-09 21:34:50 följande:

    Under hela min uppväxt och tidigare har jag varit emot skilsmässa. Mina föräldrar är fortfarande gifta och det har liksom aldrig funnits något annat än att hålla ihop. Men jag känner däremot flera med skilda föräldrar varav nu alla är vuxna och lyckliga. Hur skulle ens barn känna om man stannade men var olycklig under många år? Skulle man vara en gladare förälder annars? Skulle de tycka att man var stark som följde sina känslor? Som barn är det nog i och för sig svårare att förstå än som vuxen. Jag har inga direkta svar, bara spekulerar.


    Vad jag vet skulle vårat endabarn bli förtvivlat och gå i kras. Har dessutom litet nätverk och liten släkt (minimal)så för mig känns även min man och vår dotter som bästa vänner.

    Lät komiskt men sant. Så känner jag.

    Jag har höga krav om jag skulle bli ensam mamma och behöver bo bra. Vi bor i välbärgat område så här är priserna höga på bostadsrätter m m.

    Därmed håller vi än ihop. Men svårt då män intresserar sig för mig och känner nog av min längtan efter flirt, passion och närhet.
Svar på tråden Står inte ut, vad ska jag göra?