• Sat 10 Aug 2019 15:31
    1995 visningar
    42 svar
    -4
    42
    1995

    Så här USEL är MJÖLKEN för din HÄLSA och för PLANETEN!

    Detta handlar om mjölk!





    Med Jesper Rönndahl!

    12 minuter av din lördag - matnyttig information som alla borde ta till sig.

  • Svar på tråden Så här USEL är MJÖLKEN för din HÄLSA och för PLANETEN!
  • Sat 10 Aug 2019 15:34
    #1

    Jag kommer ALDRIG ge upp mjölken, den är såååå god och nyttig!

  • Sat 10 Aug 2019 15:43
    #2
    -1
    Långbenopluto skrev 2019-08-10 15:34:08 följande:

    Jag kommer ALDRIG ge upp mjölken, den är såååå god och nyttig!


    Haha, nej. Den är ju inte det. Nyttig, alltså.

    Huruvida den är god eller ej, är en smaksak.

    Personligen tycker jag inte att mjölk är gott och dessutom känns det bissart att dricka ett annat däggdjurs mjölk.
  • Anonym (Fi)
    Sat 10 Aug 2019 15:51
    #3
    +5

    Nu går jag och köper extra mjölk bara för det. Blir ett stort glas till maten ikväll.

    Mjölk är gott och kan drickas med behag, oavsett vad komiker säger.

  • Sat 10 Aug 2019 17:52
    #4
    +2

    Baserar du det på vad de säger i ett humorprogram eller har du andra belägg?


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Va)
    Sat 10 Aug 2019 18:21
    #5
    +2
    Vildbi skrev 2019-08-10 15:43:41 följande:

    Haha, nej. Den är ju inte det. Nyttig, alltså.

    Huruvida den är god eller ej, är en smaksak.

    Personligen tycker jag inte att mjölk är gott och dessutom känns det bissart att dricka ett annat däggdjurs mjölk.


    Jo mjölk är nyttigt. Men man ska inte dricka/äta för mycket feta mejeriprodukter. Precis det dom säger I filmen som du länka, dom dessutom är ett humorprogram och inte bästa källan om du vill starta en seriös debatt.
  • Sat 10 Aug 2019 19:22
    #6
    -1 +1
    Vildbi skrev 2019-08-10 15:43:41 följande:

    Haha, nej. Den är ju inte det. Nyttig, alltså.

    Huruvida den är god eller ej, är en smaksak.

    Personligen tycker jag inte att mjölk är gott och dessutom känns det bissart att dricka ett annat däggdjurs mjölk.


    Hur känns det att tugga, och så småningom svälja ner, ett annat däggdjurs muskler ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (tänk)
    Sat 10 Aug 2019 21:43
    #7
    Anton Chigurh skrev 2019-08-10 19:22:30 följande:
    Hur känns det att tugga, och så småningom svälja ner, ett annat däggdjurs muskler ???
    Ja, det borde vara betydligt "räligare" att äta en annan varelses kropp, eller menstruation (ägg) än dess mjölk.
  • Anonym (Mumu)
    Sat 10 Aug 2019 22:01
    #8
    Anonym (Va) skrev 2019-08-10 18:21:48 följande:

    Jo mjölk är nyttigt. Men man ska inte dricka/äta för mycket feta mejeriprodukter. Precis det dom säger I filmen som du länka, dom dessutom är ett humorprogram och inte bästa källan om du vill starta en seriös debatt.


    Det senaste rönet är att det är mjölksockret (eller rättare sagt det ämne våra kroppar bildar när de bryter ner laktos) som är boven. I laktosfri mjölk finns nedbrytningsprodukten kvar, så det funkar inte heller. Däremot såg man inte samma hälsoeffekter av mejeriprodukter med naturligt låg laktoshalt, som ost och filmjölk. (Om jag fattade allt rätt.)
  • Anonym (Hyste­ri)
    Sat 10 Aug 2019 22:41
    #9

    Jag undrar mest varför det ligger massa mjölktrådar ute just nu....

    Jag har mjölk i kaffet och barnen dricker det till alla måltider, om man inte ska dricka något annat djurs mjölk tycker ni då alltså att man ska dricka bröstmjölk hela livet och hur får jag tag på det då jag slutade amma för 4 år sen?

  • Anonym (Mumu)
    Sat 10 Aug 2019 22:42
    #10
    Anonym (Hysteri) skrev 2019-08-10 22:41:20 följande:

    Jag undrar mest varför det ligger massa mjölktrådar ute just nu....

    Jag har mjölk i kaffet och barnen dricker det till alla måltider, om man inte ska dricka något annat djurs mjölk tycker ni då alltså att man ska dricka bröstmjölk hela livet och hur får jag tag på det då jag slutade amma för 4 år sen?


    Alternativet är att sluta dricka mjölk.
Svar på tråden Så här USEL är MJÖLKEN för din HÄLSA och för PLANETEN!