• faren

    Det här med temosar/ kaffe.

    Jag söker en kaffetermos, där man kan skruva av locket i alla sina beståndsdelar, så det inte samlar sig en gegga/ mögel, därinne i korken? Den jag har nu, är väl bra, och jag rengör den ofta, lik förbannat vill det snabbt bli som en brun smet, runt och  inuit korken. Finns det en termos som är lätt att rengöra? Där man kan skruva isär alla delar på korken?

    Är en kaffedrickare, och har alltid kaffe i den. KaffeSkäms

  • Svar på tråden Det här med temosar/ kaffe.
  • Kodia

    Då får du nog hitta en av "gammaldags modell", där man inte kan hälla genom korken, utan att den är i ett enda stycke.
    Annars finns det en jättebra termosmugg på Clas Ohlson, som man kan ta isär alla delarna på.

  • BuoBä

    Vi har en Stelton EM77. Den kom med en "vippkork" som sitter löst och ett "picknicklock" som skruvas fast och håller tätt. Båda är lättrengjorda. Rätt dyr termos, men förra säsongens färger brukar reas ut ibland.

    Fast det är en stor termos såklart, du kanske tänkte på en termosmugg?

  • Anonym (Kat)

    Klean Kanteens termos, den bästa jag haft. Läker inte i ryggsäcken och locket går att ta isär och rengöra ordentligt. Rekommenderas! 

  • Anonym (Kat)

    Alltså denna modell jag har: https://www.widforss.se/klean-kanteen-592-ml-wide-insulated-cafe-cap-lemon-curry?ref=google&gclid=CjwKCAjw1rnqBRAAEiwAr29II2EBsusvV6QHxvGR-fcy4Q9v9InLx4p4pFHFdUQAJmLjO79owL2vphoCqhIQAvD_BwE

    Finns i stor och mindre storlek. Jag använder den mindre till vardags och har en större för utflykter/resor. 

    Såg att det kommit en ny modell på termos också från just Klean Kanteen men den kan jag inte uttala mig om. 

  • RebeckaM

    Om du inte ska börja ta perkolatorn med dig och göra kaffe direkt på plats (finns även utan el) kan en Stelton fungera bra. Men det är också viktigt med en regelbunden rengöringsrutin. Töm termosen när du är klar med den. Om kaffet står för länge kan det blir svårare att få rent.


    Rebecka är en erfaren webbskribent - loyalwriter.se
Svar på tråden Det här med temosar/ kaffe.