• Sat 10 Aug 2019 23:44
    1049 visningar
    10 svar
    10
    1049

    Plugga till undersköterska distans heltid

    Någon här som har pluggat till undersköterska på heltid, på distans?

    Hur gick det?

    Var det svårt?

    Hur mycket tid las ner på studier varje dag?

    Har man rätt till CSN om man pluggar heltid på distans?

    Får man lov att jobba på helger uran att riskera förlora CSN?

    Jag vill läsa till undersköterska men de har tagit bort utbildningen i min kommun och nu finns det i en annan kommun, men jag orkar inte vakna 2 timmar tidigare för att pendla. Förlora 3 timmar fram och tillbaka och förlora 1000 kr för busskort. Så jag tänkte försöka plugga hemma.

  • Svar på tråden Plugga till undersköterska distans heltid
  • Sun 11 Aug 2019 14:05
    #1

    Någon?

  • Mon 12 Aug 2019 12:00
    #2

    Jag har precis pluggat färdigt, 100% på distans.
    Jag pluggade kanske 2 timmar om dagen, pluggade inte ens alla vardagar. Kurserna var lätta och jag lärde mig snabbt för att det var intressant.

  • Tue 13 Aug 2019 13:13
    #3

    Åhh, gud vad kul att höra.

    var läste du?

  • Tue 13 Aug 2019 14:12
    #4
    PaulieJ skrev 2019-08-13 13:13:10 följande:

    Åhh, gud vad kul att höra.

    var läste du?


    Kompetensutvecklingsinstitutet (KUI) i Västerås :)
  • Wed 14 Aug 2019 11:34
    #5

    Okej.

    Jobbade du sidan om också?

    Tog du Csn?

  • Wed 14 Aug 2019 11:48
    #6
    PaulieJ skrev 2019-08-14 11:34:03 följande:

    Okej.

    Jobbade du sidan om också?

    Tog du Csn?


    Dom sista 4 månaderna jobbade jag samtidigt.
    Ja, jag tog CSN, både lån och bidrag.
  • Sat 17 Aug 2019 01:19
    #7

    Tack för dina svar.

    Vill så gärna plugga men är rädd att det är svårt :(

  • Sat 17 Aug 2019 07:07
    #8

    Jag läste till undersköterska på distans samtidigt som jag jobbade. Tyckte inte studierna var svåra faktiskt. Om jag ville kunde jag köra igenom alla inlämningsuppgifter i en kurs på en eller två dagar. Jag pluggade på ungefär 120% (jag kunde köra i min egna takt eftersom distansstudier oftast är fritt) samtidigt som jag jobbade 50-100% som timvikarie. Tog som TUR var inte något lån, utan klarade mig på att jobba.

    Tror nog inte alls att du behöver oroa dig för studierna! Om du bara vill bli undersköterska så kommer du fixa det galant!

    Idag jobbar jag dock inte kvar inom vården för jag tycker att det är VÄLDIGT slitsamt att jobba som undersköterska. Dessutom blir man behandlad som smuts av andra yrkeskategorier (på sjukhus iaf).

    Lycka till! :)

  • Sat 17 Aug 2019 14:48
    #9

    Tack för ditt svar.

    Jag tänkte plugga heltid på distans så kommer inte kunna jobba heltid eller halvtid.

    Men jobba någon gång på kväll eller helg för att få lite extra pengar. Tänker ta fullt csn för att klara mig.

    Vill egentligen gå i skolan men skolan ligger för långt bort så tänkte försöka mig på att plugga hemma istället.

    Vill främst jobba på sjukhus så kommer läsa akut sjukvård som fördjupningskurs.

    Alla säger att det är så svårt.

    Har en väninna som läser på distans halvtid i 4 år nu. En annan bekant som gick i skolan heltid och läste men fick massa omprövningar, hon blev klar nyss. Efter 6 år.

    Jag förstår inte :O

  • Tiina8­7
    Sat 17 Aug 2019 15:00
    #10
    PaulieJ skrev 2019-08-10 23:44:03 följande:

    Någon här som har pluggat till undersköterska på heltid, på distans?

    Hur gick det?

    Var det svårt?

    Hur mycket tid las ner på studier varje dag?

    Har man rätt till CSN om man pluggar heltid på distans?

    Får man lov att jobba på helger uran att riskera förlora CSN?

    Jag vill läsa till undersköterska men de har tagit bort utbildningen i min kommun och nu finns det i en annan kommun, men jag orkar inte vakna 2 timmar tidigare för att pendla. Förlora 3 timmar fram och tillbaka och förlora 1000 kr för busskort. Så jag tänkte försöka plugga hemma.


    Hur ska du kunna studera om kommunen inte erbjuder utbildningen? Betalar de för att du ska få läsa i en annan kommun?
Svar på tråden Plugga till undersköterska distans heltid