• Sun 11 Aug 2019 00:12
    563 visningar
    11 svar
    11
    563

    MÅSTE du dammsuga var dag?

    Efter ett uttalande i en annan tråd om att man måste dammsuga varje dag...
    Hur ofta måste det dammsugas i ditt hem för att det ska vara fräscht nog för dig?
    Varför så ofta/varför inte oftare?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden MÅSTE du dammsuga var dag?
  • Anonym (Rösta­)
    Sun 11 Aug 2019 00:35
    #1

    Jag röstade för varje dag då vi har två innekatter i lägenhet men vi dammsuger 2 gånger i veckan fast vi har robotdammsugare som går 5 dagar i veckan

  • Anonym (Kendr­a)
    Sun 11 Aug 2019 01:11
    #2

    Dammsuger hela huset ordentligt en gång i veckan. Men sopar eller dammsuger typ hallen och runt min fågelbur etc. vid behov däremellan!

  • Anonym (Mio)
    Sun 11 Aug 2019 03:27
    #3

    En gång i veckan räcker gott och väl. Bor litet, har hyfsat minimalistiskt med prylar, inga husdjur. På hösten/våren när man drar in mer sand/lera än annars så kan jag snabbköra igenom hallen med dammsugaren varannan dag men det tar typ 30 sek. 

    Palla ha ett spotless hem som gnistrar likt en Ajax-reklam. Finns ju massor med roligare grejer att lägga tid på! 

  • Sun 11 Aug 2019 07:30
    #4

    Jag dammsuger när det finns behov dvs allt från 1g/v till varje dag beroende på hur mycket smuts vi och hundarna drar in, om vi ska ha besök osv.

  • Anonym (måste o måste)
    Sun 11 Aug 2019 11:09
    #5
    +2

    Jag måste egentligen dammsuga varje dag. Men jag gör det inte.

  • Sun 11 Aug 2019 11:51
    #6

    Måste och måste. Och dammsuga och dammsuga.

    Jag dammsuger aldrig. Sopar desto oftare. Oftast varje dag. Ugan dammsuger 1 ggr i veckan.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Pentra
    Sun 11 Aug 2019 12:11
    #7

    Jag dammsuger/sopar i hall och kök 2-3 gånger i veckan, ibl mer beroende på. Hallen är större än köket och det är här det hamnar mest skräp, och jag vill gå barfota/tunnstrumpad utan att få skräp under fötterna. Övriga ställen har en lägre frekvens. ... /Pentra

  • Anonym (H)
    Sun 11 Aug 2019 12:58
    #8

    Vi behöver egentligen dammsuga en gång i veckan då det blir dammigt av att man bäddar och viker tvätt, osv. Även köket blir smuligt och skitigt.. Men vi är ärligt talat inte alls rädda för lite dammråttor. Ibland kan det gå flera veckor innan vi tar tag i det.. (om vi inte får främmande såklart). Önskar dock att jag hade en sop och skyffel så man kunde ta upp där det behövs oftare! Hatar att dra fram och runt med dammsugaren..

  • Sun 11 Aug 2019 14:05
    #9
    Anonym (H) skrev 2019-08-11 12:58:34 följande:

    Vi behöver egentligen dammsuga en gång i veckan då det blir dammigt av att man bäddar och viker tvätt, osv. Även köket blir smuligt och skitigt.. Men vi är ärligt talat inte alls rädda för lite dammråttor. Ibland kan det gå flera veckor innan vi tar tag i det.. (om vi inte får främmande såklart). Önskar dock att jag hade en sop och skyffel så man kunde ta upp där det behövs oftare! Hatar att dra fram och runt med dammsugaren..


    Köp en nästa gång du handlar. kostar ju "inget".
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Sun 11 Aug 2019 14:18
    #10

    Vill dammsuga en gång i veckan men blir oftast en gång varannan. Sopar lite i köket och hallen vid behov. Finns så mycket annat viktigt jag botde göra innan jag prioriterar städning.

  • modsey
    Sun 11 Aug 2019 15:47
    #11

    Här dammsuga och skuras huset varannan vecka. Kan sopa lite om det behövs, men mycket sällan dammsugning mellan att städhjälpen kommer.

Svar på tråden MÅSTE du dammsuga var dag?