• Anonym (Xz)
    Sun 11 Aug 2019 15:14
    948 visningar
    47 svar
    47
    948

    Någon använt mitt konto för köp

    Hej. Jag undrar om någon vet hur lätt det är att använda mitt kontokort för köp av spel på sidor? Hur lätt är det? Räcker det att dom har kortnumret? Jag har nämligen sett på min historik på min bank att någon köpt något spel. Någon som varit med om något liknande? Vad gjorde ni?

  • Svar på tråden Någon använt mitt konto för köp
  • Anonym (?)
    Sun 11 Aug 2019 15:18
    #1

    Du har inte barn som gått in och köpt nåt? Som är inloggad på samma Apple-ID?

  • Sun 11 Aug 2019 15:24
    #2

    Varit med om detta tre gånger. Blev dyrt. Spärra kortet direkt och anmäl.

    I ena fallet hade kortnummer och CVC kopierats. Hände för länge sedan. På den tiden kunde flyg och tåg köpas på nätet med de uppgifterna.

    Andra fallet var det barn som köpte spelprylar på nätet med sin mamma två kort. Dyrt.

  • Anonym (Xz) Trådstartaren
    Sun 11 Aug 2019 16:18
    #3

    Jag har en son på 20 som vägrar söka jobb gör inget annat än spelar. Frågade om kände till spelets namn så han inte att han inte visste. Och nu har det dragit stora summor som ca 1000kr hit och 500kr dit. Hur kan han neka och ljuga för mig? Och det var mina sista pengar. Har en dotter på 6år oxå. Så nu fick jag låna pengar till mat pga detta. Vad ska jag göra? Kan man kolla upp det?

  • Sun 11 Aug 2019 16:21
    #4
    +1
    Anonym (Xz) skrev 2019-08-11 16:18:22 följande:

    Jag har en son på 20 som vägrar söka jobb gör inget annat än spelar. Frågade om kände till spelets namn så han inte att han inte visste. Och nu har det dragit stora summor som ca 1000kr hit och 500kr dit. Hur kan han neka och ljuga för mig? Och det var mina sista pengar. Har en dotter på 6år oxå. Så nu fick jag låna pengar till mat pga detta. Vad ska jag göra? Kan man kolla upp det?


    Släng ut din söndercurlade son till att börja med.
  • Anonym (eh)
    Sun 11 Aug 2019 16:33
    #5
    Anonym (Xz) skrev 2019-08-11 16:18:22 följande:

    Jag har en son på 20 som vägrar söka jobb gör inget annat än spelar. Frågade om kände till spelets namn så han inte att han inte visste. Och nu har det dragit stora summor som ca 1000kr hit och 500kr dit. Hur kan han neka och ljuga för mig? Och det var mina sista pengar. Har en dotter på 6år oxå. Så nu fick jag låna pengar till mat pga detta. Vad ska jag göra? Kan man kolla upp det?


    Du vet ju vad som har hänt så frågan är ska det bli några konsekvenser eller ska du fortsätta dalta och curla en vuxen son som dessutom uppenbarligen snor dina pengar,
  • Kverul­ant67
    Mon 12 Aug 2019 10:59
    #6

    Stäng ner datanätverket hemma för honom om han vägrar söka jobb!

  • Mon 12 Aug 2019 11:13
    #7
    Anonym (Xz) skrev 2019-08-11 16:18:22 följande:

    Jag har en son på 20 som vägrar söka jobb gör inget annat än spelar. Frågade om kände till spelets namn så han inte att han inte visste. Och nu har det dragit stora summor som ca 1000kr hit och 500kr dit. Hur kan han neka och ljuga för mig? Och det var mina sista pengar. Har en dotter på 6år oxå. Så nu fick jag låna pengar till mat pga detta. Vad ska jag göra? Kan man kolla upp det?


    Fast det är ju ytterst tveksamt att det skulle vara någon annan med tanke på det du säger.
    Vad är det för spel det handlar om?
  • sextio­talist
    Mon 12 Aug 2019 11:15
    #8
    +1

    Det råkade en väninna ut för, hennes son hade vid ett tillfälle (de hade problem med honom) fotograferat av hennes visakort och cvv-koden. Det räcker.
    Spärra ditt kort och fixa ett nytt, spärra det kortet för internetköp, så man måste in på banken och öppna det för att köpa något via internet.

  • Anonym (A)
    Mon 12 Aug 2019 19:19
    #9
    Kverulant67 skrev 2019-08-12 10:59:02 följande:
    Stäng ner datanätverket hemma för honom om han vägrar söka jobb!
    +1
  • Anonym (J)
    Mon 12 Aug 2019 19:26
    #10

    Vad handlar det om för spel när det var så pass dyrt?

    Håller med de andra. Släng ut "ungen". Han får väl gå till soc och tigga bidrag och boende. Kanske krypa till vårdcentralen också och ta hand om sitt dåligs mående.

Svar på tråden Någon använt mitt konto för köp