• Sun 11 Aug 2019 23:44
    924 visningar
    5 svar
    5
    924

    Ni som haft FEMTE SJUKAN HJÄLP

    Har fått femte sjukan. Allt började för ca 2-3 veckor sedan när min dotter insjuknade i feber och var allmänt dålig...efter några dagar fick hon ett spetsliknande mönster över i princip hela kroppen samt röka kinder....jag fick nu precis samma för ca en vecka sen.

    Till mitt problem ;

    Efter att mina utslag/mönster på kroppen börjat försvinna fick jag inte bara en ont i typ alla leder i kroppen utan också är jag svullen i fingrar och fötter...

    och det absolut värsta är myrkrypningarna!!! Jag blir galen snart .. min fråga är ; ni som haft denna sjuka... upplevde ni också detta stickande/myrkrypningar?

    Och vad gjorde ni åt det? Vad beror det på? Hur länge hade ni det? Det känns som djur sticker mig innanför huden...det är alltså ingen klåda ?på? huden.

  • Svar på tråden Ni som haft FEMTE SJUKAN HJÄLP
  • Mon 12 Aug 2019 01:21
    #1

    Jag har haft detta, men hade inga stickningar alls.

  • Mon 12 Aug 2019 07:40
    #2
    pepsimax skrev 2019-08-12 01:21:25 följande:

    Jag har haft detta, men hade inga stickningar alls.


    Tack för svar, hur länge hade du det och försvann det av sig själv? Galen sjukdom med nya symptom varje dag?!
  • Tue 13 Aug 2019 12:05
    #3

    Puff hjälp

  • Thu 19 Mar 2020 23:23
    #4

    Hej!

    Hur länge hade du problem? Jag och mina barn fick det för ca 1 månad sedan.

    Barnen fick utslag och feber som försvann och sen kom tillbaka på ett kort besök.

    Jag som vuxen har haft utslag, ledvärk som kommer och går, händer och fötter som svullnar och blir varma, jag har ibland svårt att använda händerna till något som kräver lite styrka och nu har jag även fått stickningar/klåda över hela kroppen. Jag tror att jag blir tokig snart!

    Försöker läsa om det på nätet men hittar väldigt lite information om just vuxna med femte sjukan.

    Hoppas det gick över snabbt på dig!

  • Tue 24 Mar 2020 22:11
    #5

    Ja, stickningar kan man få av femte sjukan. Jag fick det i några dagar men sen försvannd det, som tur var! Läste också då som en galning för blev tokig av myrkrypningarna men inget hittades tills jag googlade på engelska sidor likt familjeliv. Där var det fler som upplevt stickningar.

    Hoppas ni blivit bättre!

Svar på tråden Ni som haft FEMTE SJUKAN HJÄLP