• Nettisan

    Omvårdnadsbidrag någon?

    Någon som fått det nya Omvårdnadsbidrag ännu? Ansökte med läkarintyg i Januari, hade mitt samtal med handläggaren den 11 Juni och sammanställningen lämnades till beslutsfattare den 2 Juli men jag har sedan dess inte hört något alls. När jag ringt Försäkringskassan så får jag till svar att har du tur så får du ett beslut inom 3 månader.. man går ju under ekonomiskt då jag inte kan arbeta alls och har nu väntat i snart 8 månader. Någon som fått sitt beslut i år och när lämnade du isflak in ansökan?

  • Svar på tråden Omvårdnadsbidrag någon?
  • Långbenopluto

    Men inte räcker väl dom pengarna, om du inte arbetar alls?

    Om du inte kan arbeta alls så ska du bli anställd som barnets assistent, med lön?

  • lövet2

    Jag lämnade in i februari, och jag har inte hört något alls. Inget samtal, ingen handläggare, ingenting. Under tiden har jag varit tvungen att säga i från mig 2 fasta jobb, för att de skulle kräva övernattning i bland. Får hanka mig fram på timvikariat i stället.

  • Brasseriet

    Det är förnedringskassan vi pratar om.

    De har lyckats komma undan eftersom all kritik har varit riktad mot arbetsförmedlingen. Sanningen är att Försäkringskassan förstör långt fler människoliv och dess framtid. För att inte tala om alla dessa uppgifter de inte klarar av att utföra.

    Du lär få vänta. Och det är inte ens lönt att ringa och klaga på att du inte har pengar eller vad det nu kan vara. Du kan få vänta i år på beslut och det enda du kan göra är en JO-anmälan, de får lite kritik på sin höjd and no one really cares. Tyvärr.

    Jag lider med dig dock. De parasiterar på sjuka människors hälsa och ekonomiska behov.

    Lycka till.

  • Kahuku

    Vi skickade ansökan i januari, hade telefonsamtal i maj/juni och har inte hört något mer gällande beslut.

Svar på tråden Omvårdnadsbidrag någon?